Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:26

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
knoepend geluid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Bericht knoepend geluid
Nog een vraag over mijn 97'er Boxster 2.5. Als ik achteruit rij, bijvoorbeeld een parkeerplaats uit draai, en ik zet het stuur in de maximale stuurstand hoor ik tijdens het achteruit rijden een 'knoepend' geluid. Het klinkt alsof de voorwielen over de straatstenen schaven omdat de wielen te schuin staan. Een andere optie is dat er iets aanloopt in de wielkast. Maar ik kan het niet zien. Ik hoor het niet alleen, maar voel het ook in het stuur.

Zodra je de wielen iets minder schuin zet, dus net niet in de maximale stuurstand, is het weg. Hij doet het vooral achteruit, maar ook een heel klein beetje als je vooruit rijdt met die maximale stuurstand.

Straatje keren gaat dus niet, want je moet de draaicirkel vergroten om dat knoepen of bonken tegen te gaan.

Iemand een idee of iets soortgelijks meegemaakt?

04 feb 2008 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Leonardo, lees dit even. Misschien ook voor jou van toepassing:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=16609

04 feb 2008 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Bericht 
@ Porschehenk: Top!!! Wat daar beschreven wordt klopt helemaal met wat ik merk en hoor. Bij warmer weer en na enige tijd warmrijden verdwijnt het helemaal. Dus dat moet het zijn.

Fijn om te horen dat het 'erbij' hoort en ik me geen zorgen hoef te maken. Want dat deed ik nl. wel idd.

Tnx! Toch wel een goed medium, dit forum!!!! :D

04 feb 2008 12:29
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 3 berichten ]