Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:32

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
De ultieme lakbehandeling ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Super Carrera schreef:
Precies, die drie of eigenlijk vier stappen: wassen, cleanen, polijsten en waxen :wink:

5 stappen... je vergeet pronken... :wink:

Privilege Beauty & more...

26 jan 2008 0:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
986S 2003
Antwerpen
Bericht 
Hallo,

Ik heb heeel goede ervaring met producten van 3M (perfect it). Eigenlijk bedoel voor machinaal polijsten maar kan ook (véél moeite) me de hand. Ik heb mijn donkerblauwe (niet metallic) 300SL van redelijk gekrast naar nieuw gekregen op deze manier:

- grondig wassen, eventueel randen en kieren met een borstel en iets agressiever spul (velgenreininger of zo, wel snel en goed afspoelen dan)
- cleanen met een blokje clay om de teerplekjes weg te nemen
- diepe krassen opvullen met lakstift en met schuurblokje gelijkschuren
- polijsten eerste met grof polijstmiddel, dan middelfijn dan fijn 3M perfect it
- 2 lagen meguiar's NXT erover

Let op: stap 3 lukt niet met metallic lak (ik zou niet weten hoe)

Het resultaat dat je dan zelf kan halen is verbluffend en geeft veel voldoening (reken wel dat je verschillende weekends kwijt bent als je het goed wil doen).

Groeten, Jan

26 jan 2008 10:34
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
jan67 schreef:
Let op: stap 3 lukt niet met metallic lak (ik zou niet weten hoe)

Groeten, Jan

Dan maar inschrijven voor de poetscliniq!! :lol:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=17177

27 jan 2008 20:38
Profiel
Bericht 
De Porsche zit nu ook in de Meguiar's. Zou foto's kunnen plaatsen, maar die zijn 2MB per stuk...

29 jan 2008 23:51
Moderator
PF #57
Bericht 
mspaint, irfanview, easyresize ofzo gratis downen en al je problemen (op het gebied van foto's plaatsen dan :wink: ) zijn opgelost.

30 jan 2008 0:04
Profiel
Bericht 
nou ze staan dr in hoor... :salut:

30 jan 2008 1:06
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Nou , hij is weer terug hoor ;-)
Wat ziet ie er mooi uit. Voorbumper, voorklep en achterscherm gespoten. Verder de hele auto gepolijst en in de teflon gezet.

Kortom; de Klerk in Ridderkerk is een echte aanrader.
Echt vakwerk en prijs is dik in orde. (Valt ook voor de avonduren wel iets te regelen ;-)

04 feb 2008 13:36
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Heb je ook pheauteaux (met ph :mrgreen: ) :?:

04 feb 2008 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Nog geen beste maar kan je wel alvast zien hoe mooi m'n nieuwe garage geworden is.

Afbeelding

04 feb 2008 18:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht 
Citaat:
Toen ik mijn 996 kocht zaten er ook veel krasjes in de blanke laklaag, door een aantal keer te waxen heb ik de meeste krassen eraf gekregen. Lak wordt steeds mooier eigenlijk :D En heb gewoon turtle wax hiervoor gebruikt. Heb gister nieuwe poetsspullen van mequiars aangeschaft inclusief de ''clay kit'' ben eens benieuwd of dat spulletje echt zo goed is als beweerd wordt :roll:

De klei zorgt enkel voor het veilig en 100% verwijderen van zware verontreiniging op de lak. Denk aan boomhars, industriele neerslang, uitwerpselen van insecten etc etc. Zaken die bij een normale wasbeurt niet eraf gaan. Zorg voor voldoende lubricant en kneed de klei goed door, zodat de verontreiniging geabsorbeerd wordt en niet aan de oppervlakte blijft.......anders is het kassa :cry: Zorg ook voor een goede microvezeldoek om het residu af te nemen.

Krasjes kunnen (helaas) niet verdwijnen door te waxen. Krasjes zitten in de lak, een wax is een beschermlaag en breng je aan op de lak. In de meeste versies van de Turtle wax zitten veel fillers, je camoufleert oneffenheden en krasjes dus tijdelijk. Je merkt dat ook als je met zulke soorten wax per ongeluk een stuk rubber / plastic raakt, dat slaat meteen wit uit door de cleaners en polishes wat erin zitten. Om krasjes definitief en zorgvuldig aan te pakken, moet je al (machinaal) aan de slag met de polishes en compounds.

Als het niet lukt of als er nog 'onzekerheden' zijnt, laat het gerust weten. Aangezien je toch zoiets om de hoek woont, kun je ook altijd eens langsrijden voor een kleine demonstratie en wat hints / tips :wink:

04 feb 2008 18:11
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3