Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:26

Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
prijzen 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Ik moet toegeven dat de 996 na de 993 behoorlijk wennen was, maar dat was de 993 na de 964 ook... wat dat betreft gaat het met de 997 beter.
Maar hoe je het ook wend of keert, als ik naar deze 996 uit de states kijk, en dan bereken dat die voor circa 36k op NL kenteken en bij jou voor de deur staat, is dat toch behoorlijk veel auto voor relatief weinig geld. Daar koop je in NL net aan een 95-er 993 cabrio voor. Van een particulier. Dan moet je je toch gaan afvragen of een 2002 996 met circa 50k km op de teller geen betere optie is.
:roll:

04 feb 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Alexander911 schreef:
996 is gewoon een mislukte porsche. ziet er niet uit zowel de voorkant als de achterkant en het geluid. met de 997 hebben ze het weer goedgemaakt.

Ik vind mijn auto inderdaad ook een vreselijk mislukt hok
Afbeelding

04 feb 2008 21:00
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Tja, met zo'n auto zou ik inderdaad naarstig op zoek zijn naar vervanging :twisted: . Zonder dollen, de eerste 996-en waren denk ik aanvankelijk wel wat braafjes qua uiterlijk en ook niet helemaal top motorisch, maar wel een serieus grote sprong voor het merk. Vind zelf, zoals eerder aangegeven, de latere 996-en (oa met iets gewijzigde koplampen) toch wel aantrekkelijk En ook hier geldt, is niet meer dan een mening; ook de eerste 996-en waren toch echt een (of 2) evolutiestap(pen) verder dan mijn spartaanse 3.2 :!:

04 feb 2008 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Loosdrecht
Bericht 
je turbo mag er wezen 8)

04 feb 2008 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Elke keer als ik mijn auto (996 c2 tip) aan het poetsen ben, denk ik goh wat een foeilelijk ding. Ik vraag dan ook altijd aan mijn buurman of ik zijn roestige 993 mag poetsen. Maar als ik er dan in ga rijden..OOOhhhhhhhhhhh. Helemaal als ik het vergelijk met die oude krakende en rammelende bak van mijn buurman. Ieder zijn ding.

En die prijzen. Het lijkt wel of jullie de porsches vergelijken met aandelen. Nou, ik kan je vertellen dat je die aandelen moet kopen die niemand meer wil hebben en dat lijkt de 996 nu wel te zijn als ik alles zo lees. Mooi voor de berijders ervan maar de prijzen van die oude gebakjes zijn momenteel echt overdone.

04 feb 2008 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
996driver schreef:
de prijzen van die oude gebakjes zijn momenteel echt overdone.

Rationeel gezien: Ja
Emotioneel: Nee

04 feb 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
De aankoop van een P heeft vaak meer te maken met emotie dan met een objectieve waarde bepaling en zeker niet als belegging!!

Dus of het nu een 964, 993, 996 of ene 997 is, have fun driving the bastard!!

:D :D :D

04 feb 2008 21:31
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
jongens maakt mij niet uit welke porsche je me geeft ik vind ze allemaal mooi en ik krijgze allemaal wel vet hoor :wink: ,
en om dan ff terug te komen op die 996 cabrio die nog maar niet willen zakken qua prijs :cry:

ik vind hem soeperrr en helemaal zo:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

hoezo dikke jongen :bounce:

soms ontstemt het mij :cry: :wink: dat sommige mensen niet ook van anderen hun porsche ongeacht welk model kunnen genieten ,
dat doet toch geen pijn jongens :shock: :mrgreen: :wink:
elke keer dat gezever over die porsche zus en die porsche zo :shock: het gaat toch immers om de porsche liefde intentie Afbeelding

grtjs van een porsche zieke knauf :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

04 feb 2008 21:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
drknauf schreef:

soms ontstemt het mij :cry: :wink: dat sommige mensen niet ook van anderen hun porsche ongeacht welk model kunnen genieten ,
dat doet toch geen pijn jongens :shock: :mrgreen: :wink:
elke keer dat gezever over die porsche zus en die porsche zo :shock: het gaat toch immers om de porsche liefde intentie

grtjs van een porsche zieke knauf :wink:

Voor mijn gevoel zijn dit de woorden van iemand die het begrijpt :!:
Zonder naar de prijs te kijken kan ik genieten van een b.v 924.
En het doet zeker geen pijn .
drknauf begrijpt het .

04 feb 2008 22:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
ook mee eens, overigens een 996 mk2 cabrio zwart/zwart een absolute topper

04 feb 2008 22:19
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Eensch. Iedere Porsche is een Porsche.

Oud of nieuw,
Luchtgekoeld of watergekoeld,
Ronde lampen of ovale lampen,
Voll-leder of kunststof,
Met spoiler of zonder spoiler,

Ieder het zijne, geniet er van! :D

04 feb 2008 22:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Knauf, wat een pracht-Porsche 996 cabrio die je daar post!!! 8)

...en een 996 (3.4) is een super-auto!! Zij die het tegendeel beweren, hebben 'm niet (genoeg) gereden...trekt feller dan verwacht en ook lekker veel koppel vanaf lage toeren...zalige Porsche

04 feb 2008 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Overigens ik volg prijzen van de 996 4S cabrio in DLD met redelijke km standen, maar dat zijn nog bepaald geen koopjes

04 feb 2008 23:01
Profiel
Bericht 
ja hoor mich kan mij ook op zeker bekoren een 996 cabrio 8)

en zo helemaal ja maar dan helemaal in het wit zoals die zwarte in te zwart is :wink: kwijlkwijl

maar een coupe 996 ook hoor :wink:

04 feb 2008 23:08
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Yoda schreef,

Als je hier echt wil vloeken op het forum, dan moet je een keer zeggen dat de 993 een facelift van de 964 is

Klopt, vanaf 1964 de ene na de andere facelift en wat een prachtig product komt eruit :lol:
En dat vind ik nou juist zo mooi, die antieke ronde klokken voor je snuit :shock:
Af en toe een luchtje uit de kachelpotten, heeeeeeerlijk.
Ben een echte 911 man :!:

04 feb 2008 23:30
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
molen934 schreef:

Oke en wanneer ben je niet een echte 911 man dan?

04 feb 2008 23:41
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Allereerst vind ik het persoonlijk beneden alle peil dat forummers hier vaak worden beoordeeld op het type Porsche dat ze rijden of de mening die ze er over hebben maar dat schijnt bij alle merken zo te zijn. De oudere klassieker schijnt altijd meer het merk uit te stralen dan de modernere.

En inderdaad vraag en aanbod bepalen de prijs mar ook zeker de economie.
Ik heb het hier al eerder geschreven en zelf mee gemaakt. Eind jaren 80 begin 90 waren de Jaguar E types en MKII's onbetaalbaar. Grif werd er Fl. 120.000 voor een redelijke E-type neer geteld. En de prijzen stegen en er waren exact dezelfde discussies als hier. Mensen rekenden zich rijk totdat in 1997 de economie een duw kreeg.
De toren hoge prijzen waren als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb mensen letterlijk met tranen in de ogen naast hun auto zien staan omdat die in luttele maanden was gehalveerd in prijs.

Kortom. De prijzen zijn alles behalve reëel van de 3.2, 964 en 993. Maar zolang mensen bereid zijn het er voor neer te tellen vanuit hun emotie zal dat de prijs bepalen.
Trouwens ook typisch Nederlands dat de prijs van iets dat je wilt verkopen niet hoog genoeg kan zijn maar als je hetzelfde artikel wilt aanschaffen die prijs dan zeker een kwart ervan moet zijn omdat het anders oplichters zijn. (Bekijk het gedrag op marktplaats maar eens :wink: )

En zoals hier al eerder geschreven, het feit dat de 964 in zijn eerste jaren verguisd werd wegens de problemen is iedereen al weer vergeten. Ook de problemen die de 993 heeft gekend zijn ergens ver in het geheugen weg gestopt.
Zijn het daardoor betere of slechtere auto's? Nee ieder model hoort in zijn eigen tijdsbeeld thuis.

Stel je voor dat Porsche vandaag de 993 op de markt zou brengen. Zou dat echt nog verkocht worden?

Aldus mijn relaas. En ja ik vind ieder Porsche zijn charme hebben en een resultaat van vernuftig vakmanschap.

05 feb 2008 0:51
Profiel WWW
Bericht 
Mooi relaas Maurice ..... reken je rijk .. (not) karre kost poen!!
En ik vind mooi ....... is een niet weerlegbare bevinding
Totdat ze allemaal dikke zak met geld krijgen dan gaan ze
ineens andere dingen mooi vinden ..... :lol:

05 feb 2008 0:59
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Gert schreef:
molen934 schreef:

Oke en wanneer ben je niet een echte 911 man dan?

Moet ik dat echt nog uitleggen :bang:

05 feb 2008 10:01
Profiel
Bericht 
Ja sorry, ik snap het echt niet.

05 feb 2008 10:07
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
uitleg

ff googlen en daar staat bij : 911 MAN :wink:

05 feb 2008 11:38
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
En dit kom je onder andere tegen bij het googlen naar 911 vrouw :mrgreen: :

Auto's waarmee je als vrouw mannen kan imponeren

Mercedes SL300 Roadster (1955 - 1963)
Elk jaar is er wel weer een lijstje met auto's waarmee je als man indruk kunt maken op 'de vrouwtjes', maar waarmee kunnen vrouwen indruk maken op de mannen? Een onderzoek van de autowebsite voor vrouwen, evecars.com biedt uitsluitsel.De 'sexiest car' is een opvallende: mannen zien een vrouw het liefst in een Mercedes SL Roadster rijden.

Nee, niet de SL die momenteel in de showrooms staat, maar het model dat Mercedes-Benz tussen 1955 en 1963 verkocht. Grace Kelly maakte deze auto tot een ster in de film High Society. Het feit dat die SL Roadster vandaag vlotjes meer dan 250.000 euro kan kosten, wijst op het feit dat de eigenaar de 'goede dingen in het leven' weet te appreciëren.

De Porsche 911 is een andere klassieker op de tweede plaats. Maar een andere opvallende auto vinden we op de derde plaats: de Mitsubishi Lancer Evo. Ook z'n evenknie van Subaru, de Impreza haalt een hoge score.

Een (uiteraard mannelijke) stemmer verklaarde deze hoge positie als volgt: "De Evo is een auto voor mensen die gek op autorijden zijn en je moet je inspannen en geconcentreerd zijn om alles uit zo'n Mitsubishi te halen. Evo-rijders kennen hun auto's en daarom is het sexy om een vrouw achter het stuur te zien. Of anders gezegd: mannen vinden een vrouw in een supersnelle sportauto een geweldige combinatie, maar dan moet de betreffende vrouw wel kunnen rijden...

Maar ook een vrouw achter het stuur van een auto met enig tractorgehalte zoals de Land Rover Defender - de favoriete auto van de Britse Queen - vinden mannen best sexy.

Tot slot vroeg evecars.com een aantal vrouwen die zelf in de auto-industrie werken welke auto's zij de top vinden. De tweepersoons roadsters bleken bijzonder populair: niet alleen de Jaguar XKR Convertible scoorde hoog, maar ook de puristische Caterham. (autoweek.nl/jvr)

De volledige top 10 Sexy Vrouwenauto's:

1 Mercedes SL Roadster
2 Porsche 911
3 Mitsubishi Evo
4 Land Rover Defender
5 Subaru Impreza
6 Rolls-Royce Phantom
7 Range Rover Sport
8 Fiat 500
9 Volkswagen Golf R32
10 Caterham

05 feb 2008 11:44
PorscheForum Rookie
Bericht Re: prijzen 996
hallo kan er me iemandt helpe met raad ik heb veel condentie in men olie vuldop is dit normaal

05 feb 2008 17:15
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht Re: prijzen 996
jack dickinson schreef:
hallo kan er me iemandt helpe met raad ik heb veel condentie in men olie vuldop is dit normaal

Bij een 996 wel. :mrgreen:

05 feb 2008 17:30
Profiel WWW
Bericht 
gast schreef:
als je alleen kleine eindjes rijdt wel.

:wink:

Oei....... dit is een inkoppertje...... ga ik het zeggen.... neeeeee, neeeee, ik doe het niet.
Velen zitten hier toch al tegen "onze" 996en aan te urineren (ga niet weer over afstanden beginnen).

05 feb 2008 17:44
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende