Ik heb de versnellingsbak van mijn 911 SC uit 82 laten reviseren (de synchromesringen en de "hundezahnen")en meteen de koppeling laten vervangen.
Het gekraak in zijn 1 is er nu uit maar echt soepel kan er (nog) niet geschakeld worden.Ook gaat de koppeling vrij zwaar.
Wat kan ik nog doen?
Geduld hebben en veel rijden of iets aan de versnellingbakolie toevoegen?
Wie weet de oplossing?
05 feb 2008 20:41
Henk.E
RS4
Gelderland
Herkenbaar.
Bij mij kon na de revisie van de versnellingsbak (van m'n 3.2) dit een stuk verholpen worden door het schakelmechanisme anders af te stellen. Zeg maar de versnellingspook.
Succes.
05 feb 2008 21:39
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
@nick
Als ik zo vrij mag zijn, wat kost zo'n revisie ongeveer?
Herkenbaar, heb dat van mijn toenmalige SC ook laten doen.
Ging daarna niet echt soepel maar na verloop van tijd (inslijten) ging dit beter
Koppeling zal wel vernieuwd zijn , deze moet redelijk soepel gaan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
06 feb 2008 8:20
cabrio wim
Is normaal dat in het begin het schakelen iets zwaarde gaat, synchroomringen moeten zich iets zetten.
Dat de koppeling iets zwaarder gaat is ook normaal, lamellen van drukplaat en veren in koppelingsplaat zijn allemaal nieuw dus meer weerstand dan in versleten toestand.
Lekker rijden en het schakelen in het begin niet forceren.
06 feb 2008 9:24
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Zeker voor de koppeling geldt dat deze nu licht en soepel ZOU moeten gaan
Leg het eens voor aan een specialist
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
06 feb 2008 10:36
cabrio wim
@Paul, begrijp jouw standpunt, maar heb al bij 2 het totale koppelings gebeuren vervangen, en bij mijn rode waren de lamellen zover weggesleten dat er bijna geen weerstand meer was, kon daarna het verschil van druk goed waarnemen.
06 feb 2008 10:49
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019
Haarlem e/o
Bij een 911 gaat de "trekgroep" bij het verslijten vaak zwaar, lijkt wel een Ferrari
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
06 feb 2008 10:57
nickm888
911 Sc 3.0
Gelukkig kan ik nu na 500km stadswerk berichten dat het schakelen en koppelen gewoon goed gaat.
Ben blij toe ....enne nog bedankt voor de ontvangen reacties.
Anthony
01 maart 2008 18:21
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Fijn om te horen, voor jou
Maar kan het niet zijn dat je er nu aan gewend bent, het accepteert, en het eigenlijk nog best wel zwaar gaat
Bij een nieuwe auto heb je tenslotte ook niet van dit soort inrij-effecten, nietwaar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum