Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Is dit waar ??
Als het waar is, en tot nu kan ik er niks van vinden, is dan de prijs normaal of te hoog.
http://www.londonlhdcentre.com/cardetail.asp?carIndex=121
|
06 feb 2008 10:25 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Wim,
lijkt dit mogelijk op de auto bij C van Kreij? Die heeft wel brede heupen, echter geen vleugel..
http://www.carlovankrey.nl/foto15.htm
|
06 feb 2008 11:26 |
|
|
cabrio wim
|
Die bij van Krey staat is een gewone, niet de turbo uitbouw.
|
06 feb 2008 11:43 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Weet niet of je toen al kon bestellen
Werd in die jaren héél veel omgebouwd, gelukkig gebeurd dat niet veel meer
In die jaren was dat wel het summum hoor een TURBO
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 feb 2008 11:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Is dit waar ??
Eigenlijk tijdloos he zo mooi
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 feb 2008 12:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat grote zwarte ding op de achterkant... waar is dat voor bedoeld?
Om die 200pk op het asfalt te houden, of puur estetisch.
|
06 feb 2008 12:43 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Beginnen we weer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 feb 2008 12:52 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Nee, het is echt een serieuze vraag!
Ik ben hier niet bekend mee en ben gewoon nieuwsgierig.
Is het een optie (zoals nu het aeropakket) of is het bij deze uitvoering gebruikelijk dat het er op zit.
|
06 feb 2008 12:57 |
|
|
cabrio wim
|
Gaat mij om aanbieding van de Porsche, rest van geen belang.
Wil alleen weten of er toen een fabrieks W.B. geleverd is zoals hij schrijft.
|
06 feb 2008 12:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Los van het feit dat het voor jou van geen belang is viel mij de achtervleugel op en daar ben ik benieuwd naar.
Daar is dit forum toch voor.
|
06 feb 2008 13:16 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
@Gert! Is gewoon een turbospoiler!
|
06 feb 2008 13:42 |
|
|
cabrio wim
|
@Gert, niet verkeert bedoelt, maar je zit hier op het forum vanaf 5-7-2006 en je hebt al 1267 berichten geplaatst, ga je mij toch niet vertellen dat je nog iets gelezen hebt over de spoilers.
|
06 feb 2008 13:48 |
|
|
zuugnap
|
Een spoiler is een auto-onderdeel dat ertoe dient om de grip en wegligging van een auto te verbeteren. De spoiler verstoort (Engels: to spoil is verstoren, verpesten) de luchtstroming, zodat de auto minder lift krijgt en daardoor een betere wegligging. Spoilers kunnen zich zowel voor als achterop een auto bevinden. In feite heeft deze spoiler alleen zin bij hoge snelheden (denk aan Formule 1) en is de werking ervan op de gewone weg te verwaarlozen. Daar wordt deze spoiler dan ook alleen maar ingezet als een soort statussymbool of versiering van de auto.
Dus ook bij jouw gert is t Estetisch
|
06 feb 2008 13:50 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
@cabrio wim: sorry, maar mijn kennis van Porsches is vrij beperkt en bovendien wat meer gericht op nieuwere modellen, neemt niet weg dat ik oudere modellen best interressant vind.
@zuugnap: hoe kom je erbij dat het bij mij zuiver estetisch is.. die GT3 gebruik ik nagenoeg alleen maar voor circuitdagen, autobahnrasen en de Nordschleife, daar is ie naar mijn mening ook het meest geschikt voor. Mag hopen dat de techneuten van Porsche toch een reden hebben gehad om e.e.a. op dat ding te bouwen.
|
06 feb 2008 14:39 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Stel dat het een carrera 3.0 widebody is;
de spoiler, deurpanelen en wss die zwarte stickers op de heupen zijn van een jonger model. Heb maar eventjes gekeken naar de foto's en volgens mij is dat een verzinseltje van één van de eigenaars geweest en loopt iedereen erin
|
06 feb 2008 14:50 |
|
|
zuugnap
|
@ gert wil wel een potje open breken over aerodynamica met je
maar dan haal je gelijk je spoiler eraf
|
06 feb 2008 14:52 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Weet je wat dat ding kost?
Ik wel... in elk geval veel te duur om hem eraf te halen.
|
06 feb 2008 14:56 |
|
|
zuugnap
|
lekker late zitte staat perfect bij zo'n monster
|
06 feb 2008 15:00 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
|
06 feb 2008 15:05 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
heel estethisch
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
06 feb 2008 16:44 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Marreeh Wim, zou je dan voor dat geld niet veel liever een echte Turbo hebben (zelfde BJ), met 260 PK?
|
06 feb 2008 16:53 |
|
|
cabrio wim
|
@HV, wie zegt dat ik hem wil kopen gaat mij alleen om verhaal en prijs wat erbij staat, is dit een van de echte als hij bestaat of toch ombouw
en misschien weer een koper vinden die erin trapt.
Kan er in de boeken n.l. niks van vinden.
|
06 feb 2008 17:43 |
|
|
addie
nu even nietapeldoorn
|
bij mijn auto zit hij er i.i.g op om de intercooler kwijt te kunnen
_________________________________________ wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!
|
07 feb 2008 21:12 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Indien de tijd het me toelaat, volg ik de markt een beetje hier in de U.K. betreffende de 911 carrera 3.o.
We zijn, in samenwerking met Porsche Cars Great Brittain, Porsche AG en Porsche Club GB een beetje een naslagwerk aan het het schrijven over de
carrera 2.7
carrera 3.o
en de 1976 carrera 2.7RS homologatie voor de Duitse en Zwitserse Markt.
De aangeboden wagen is gebaseerd op een carrera 3.o coupe maar is nadien omgebouwd met turbo 3.3 panelen en spoiler.
Er is slechts een officiele "sonderwunschabteilung" bij Porsche sinds 1981 dus indien de wagen bij Porsche werd omgebouwd- en dat betwijfel ik- is dat ofwel door
*een garantieclaim
*een vriendendienst via de prototypen afdeling
Ik heb het erge vermoeden dat de wagen, op een gegeven moment, gewoon is omgebouwd en aangezien geen concrete bewijzen voorhanden zijn, wordt er een beetje creatief omgesprongen met de marketing info.
Nu, een carrera 3.o is toch wel een leuke wagen om door de touren te jagen: het cam-effect by 4200 rpm, 6 bolt light flywheel en het lichte gewicht (mijn factory targa staat met 10l benzine, origineel reserverwiel, boordmateriaal enz enz op 1113 kg) maakt dat een hongerige, lichte kilometervreter is. Blueprinting, gasflowing, SSI en een RSR uitlaat maakt dat we voor een 225 pk ijveren.
Indien ik niets anders deed dan pendelen tussen, zeg maar Berlijn en Muenchen, dan zou ik een comfortabele GT kiezen zoals de turbo. Indien ik een kick krijg om de kleine wegeltjes te verkiezen, neem ik ELK moment de non-turbo. in de jaren 1975-177 was de carrera 3 de snelste non-turbo Porsche...
De originele 3.o liter turbo had een carrera 2.7/carrera 3.o spoiler met een additionele grill voor de oliekoeler (en indien met airco: de airco condenser):
De 3.3 turbo had de "teatray" spoiler aangezien hier de intercooler was geintroduceerd.
all the best,
Bert
|
07 feb 2008 23:08 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Bij deze wil ik de voorgaande reactie voordragen voor reactie van de maand
Bijzonder veel informatie, prettig te lezen en het Porsche enthousiasme straalt er van af.
|
07 feb 2008 23:34 |
|
|