Ik hoop dat je even de tijd hebt…en toch maar de verkorte versie, want anders…
Ik zou de auto donderdag halen. Helaas werd ik woensdagavond afgebeld. Dus nieuwe afspraak gemaakt voor zaterdag. Uiteraard gelijk om 9:00 uur.
Komen daar, en de P staat in de showroom onder een Porsche deken. Vet, zag er goed uit, dus ook maar gelijk een hoes bijbesteld. Eerst koffie gedronken, auto overgeschreven, uitleg over boekjes, etc. Ja, ja, dacht ik nog, kom op…kan allemaal veel sneller. Ik wil rijden!
Eindelijk naar de auto…werd de P mooi onthuld. De verkoper zei, ik rij de wagen even naar buiten en dan leg ik alles uit…Porsche wilde niet starten
…wordt je toch ongerust, dus stel ik een paar vragen en uiteraard hoefde ik me echt geen zorgen te maken…
Dus de auto wordt met hulp gestart en wordt naar buiten gereden. Daar bleken niet alle zaken te zijn hersteld en geleverd die we hadden afgesproken. Snel eens over geworden (wilde rijden), dus de auto in. Verkoper heeft eerst even gereden om wat uitleg te geven en toen ik hem had terug gebracht, kon ik eindelijk in mijn Porsche rijden…YES…top…super gewoon.
Prima dag gehad, ondanks sneeuw, terug naar Noord-Holland met nog een aantal extra veel kilometers. Was echt geen straf!
Zondagochtend ging het starten al niet helemaal zo…en op maandag helemaal niet meer…
Dus de dealer gebeld, tja, moet u Porsche mobiliteit bellen, even aandringen, maar nee ik moest echt Porsche mobiliteit bellen.
Dus Porsche mobiliteit gebeld. Aardige mevrouw aan de telefoon, neemt wat gegevens met mee door, en toen zegt ze, nee, meneer, u moet toch echt bij de dealer zijn. Maar mevrouw, die had ik net aan de lijn. Oh, zegt ze, een u heeft de auto zaterdag pas opgehaald. Ja, mevrouw. En de dealer wilde niet komen? Nee, mevrouw. Binnen één uur is iemand bij u. Gelukkig maar…
Binnen een ½ uur stond de ANWB op de stoep. Even via startkabels, zegt die man, tja, de accu loopt leeg, u moet toch echt even de dealer bellen…
Dus de dealer gebeld…oh, we komen de auto halen…
Een paar uur later stond er al iemand keurig te wachten met een autoambulance. Die de auto heel voorzichtig op de autoambulance gereden en daar ging mijn nieuwe vriend…
Er werd mij beloofd dat ik de volgende dag gebeld zou worden. Inmiddels was het 17:30 uur, dus denk ik, laat ik zelf maar even bellen. Behalve de telefoniste was niemand te bereiken. Even het verhaal nogmaals aan de telefoniste verteld, zegt ze, wacht maar, we vinden iemand die u te woord wil staan. En inderdaad kreeg ik de verkoper aan de lijn. Ja, vervelend, blablabla, ok, wanneer krijg ik de auto weer terug. Eh, ik beloof u morgen (dus woensdag) voor 12:00 uur te bellen. Je voelt het al…geen belletje…ah…ook geen gemiste oproep van de dealer of voicemail...en ja, tegen 15:00 uur...telefoon
Ja ik had het al eerder geprobeerd!? ja, de accu, ja, de uitlijning (was ook niet helemaal goed, trok naar rechts), ja, en de lakschades, gaan we ook gelijk bijwerken, en het windschot, wat er niet bijzat, en verder wordt alles allemaal geregeld. Dat is fijn, en wanneer krijg ik de auto? Waarschijnlijk vrijdag, maar ik bel u morgen (dus donderdag).
Je voelt het al…
Donderdag geen telefoon…en vrijdag zit ik in een vergadering en had toevallig mijn telefoon aanstaan, een onbekend 06 nummer, blijkt het de man te zijn die ook mijn Porsche had opgehaald. Hallo meneer, ik sta bij u voor de huisdeur met uw Porsche…oh, ik ben er niet…eh, ik kom er aan…ik denk dat moet kunnen en iedereen begreep dat (heb ik even mazzel!)…dus in mijn Trabantje snel naar huis (ok, niet zo snel als in een Porsche, maar voor een Trabantje gaat ie best hard)…ja, daar stond ie al op de oprit, en ik kom de oprit oplopen en de zon schijnt op de voorkant en ik zie dat de spoiler beschadigd is…en kijk onder de kentekenplaat en spoiler…nee, he…is de spoiler aan de onderkant helemaal beschadigd…en bedankt…dus in het bijzijn van die chauffeur weer de dealer gebeld, verkoper niet aanwezig, dus chef werkplaats, ja, hallo, eindelijk is de auto weer terug, zegt ie nog heel vrolijk…
Tja, helaas, schadeherstel blijkt bij hun voor de komende weken vol te zitten, dus moet ik nog even wachten. Waar ik dan nog extra van baal dat zo een man eerst even zeg, dat het niet kan, want hij had de auto helemaal bekeken, gelukkig stond zijn eigen collega nog naast me, en had ik geen millimeter in gereden…
Ook dat ze de auto dan niet uitpoetsen, je zag nog overal strepen, en de kras was ook niet bijgewerkt..
maar de P bleef en kon wel al rijden!!! Had gelijk alle geluk van de wereld (nog steeds mijn rijbewijs, pff), prachtig weer, dus dak open, super, gaaf, had ik dus veel eerder moeten doen een P kopen! Wat een ervaring!
Helaas blijken nog een aantal puntjes weer niet te zijn uitgevoerd…
Wat ben ik blij dat de zon scheen, precies op de spoiler, want kom ik daar over een paar dagen of weken achter, tja, dan kan ik er wel naar fluiten…
Dus, ben hartstikke blij dat ik nu eindelijk een Porsche heb, maar had toch gehoopt en ook mogen verwachten, dat de aflevering en aftersales duidelijk beter geregeld zou zijn. En waar ik echt niet tegen kan, is beloven en niet nakomen. Ik weet niet wat het is, maar dit kost hun ook handen vol geld…snap het gewoon niet.
Dus wordt vervolgd…en wie weet komt alles goed.