Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:39



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche
Beste porsche forumleden,

Ik ben hier nieuw op dit forum, en zal me daarom eerst even vlug voorstellen.
Ik ben een porsche 911 liefhebber (volgens mij nog steeds de enige echte porsche, mijn excuses voor de boxster, caymann en cayenne liefhebbers) in hart en nieren, dat is al heel mijn leven zo. Ik zei dus vroeger ook steeds dat ik voordat ik 40 werd een porsche in mijn garage wou staan hebben. Nu ik bijna 36 ben vind ik dan ook de tijd rijp om er me eentje gaan aan te schaffen. Maar heb daarbij nog een paar belangrijke vragen aangezien ik ook geen kat in een zak wil kopen.
En mss staan al de antwoorden op mijn vragen hier wel ergens op het forum, maar heb nu eenmaal niet de tijd om heel het forum door te nemen.
En ik denk wel dat er nog meerder mensen interesse hebben in de antwoorden op mijn vragen.

Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz...
Heb een vrouw en twee kinderen van 10 en 8 jaar.
Wordt gebruikt als 2de wagen.
En het MOET een automaat zijn (komt ipv audi A4 Cabrio met automaat)
Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro.
Heb een lichte voorkeur voor een 996 omdat die volgens mij beter dagelijks te gebruiken is dan bv een 964, en denk dat de onderhoudskosten lager liggen, en dat hij meer rijdt als een hedendaagse auto.

Hier volgen dus mijn vragen:
-Hoor regelmatig dingen als, koppeling vervangen, motor vervangen, olie lek maar dat hebben ze allemaal, enz.... Kunnen jullie mij eens vertellen bij welk model van 911 er de minste problemen voorkomen? En wat eventueeel problemen zijn bij sommige modellen? En welk model ik best niet kan aanschaffen (want wil niet dat mijn porsche avontuur een nachtmerrie zou worden)
-Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
-Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer?
-Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk)
-Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen?
-Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop?
-In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen)
-Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken)
-Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....)

Zijn al heel wat vragen die ik stel, maar ben dan ook nog maar een leek op dit gebied. En ik wil dan ook niet over één nacht ijs gaan, want ik ben nu eenmaal niet zo vermogend om om het even welke porsche te kunnen aanschaffen.
Wil iedereen die een antwoordt wil geven al op voorhand bedanken.
THX


06 feb 2008 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
-Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer?
-Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk)
-Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen?
-Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop?
-In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen)
-Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken)
-Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....)


ad 1 : zie porsche.nl
ad 2: is niet belangrijk bij een echte auto, anders moet je een prius kopen
ad 3: geen idee, heb 2 linker handen
ad 4: Bij dealer of P-specialist, en een AKK doen
ad 5: 996
ad 6: 996, wellicht een goede 993 maar daar heb ik ook al regelmatig roest op gezien
ad 7: een 4S of een turbo, beide zwaar boven het budget


Rekening houdend met het budget en het comfort:
-spaar door voor een 996 voor hetzelfde comfort als je A4
-35 K: een mooie 993 uitzoeken
-27K: 964, doe je boeter bij de vis maar ik vind hem mooi
_________________________________________
Je leeft maar 1 keer.........


06 feb 2008 10:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Het lijstje van PAscal geeft veel antwoorden op je vragen.

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6691

Hoe nieuwer de P, hoe beter de kinderen kunnen zitten.

Een 996 cabrio voor 35K, moet lukken met veel geduld en zoekwerk.
:wink:

http://www.schmidt-oss.nl/bemiddelingaa ... uring.html Hier vindt je alles over AKK + prijzen van onderhoud.
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


06 feb 2008 10:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz...
Heb een vrouw en twee kinderen van 10 en 8 jaar.
Wordt gebruikt als 2de wagen.


Wat wordt het nou?
Houd er rekening mee dat met 15km een 911 nog niet warm is gereden.
Veel korte ritjes is minder goed voor de motor op de langere termijn. Dus als de auto van plan bent langer ter rijden mss toch rekening meehouden.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


06 feb 2008 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
verzonken koets is volgens mij al sinds jaren 80.. Als je cabrio gewend bent, zou ik daar zeker weer voor kiezen :wink: . Ik zou ook een keer met de kinderen gaan 'passen'; tenzij te zelf klein van stuk bent, is het toch echt krap aan. Wellicht is dan een Targa een betere keus, net iets ruimer achterin :!:
Gezien budget lijkt 993 meest voor de hand liggend; voor korte ritten wel minder geschikt, aangezien het nog een luchtgekoeld type is. In andere opzichten voldoet de 993 even goed als dagelijks vervoermiddel als 996, alleen uiteraard iets gedateerder op alle fronten.
Qua rijplezier zijn er uiteraard superlatieven, maar na je huidige auto is ook een Carerra 2 of 4 een heel prettige ervaring! Bij regelmatig gebruik, waarbij je regen niet kunt/zult schuwen, is Carerra 4 wellicht een goede keuze (vooral in bochten beter beheersbaar).

Veel succes en inderdaad, de tijd is rijp hoor! (ben zelf 36, heb mijn 3.2 cabrio eind vorig jaar aangeschaft :D ).


06 feb 2008 11:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993
Maastricht
Bericht 
Hi MIDI,

Ik heb getwijfeld tussen de 993 en de 996.

uiteindelijk gekozen voor de 993 en heb er nog geen moment spijt van gehad.

ben zelf een tevreden tiptronic S gebruiker, alhoewel ik het gevoel heb dat op dit forum de schakelvariant de voorkeur geniet.

Moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat het interieur van de 993 toch wat gedateerd overkomt als je het vergelijkt met een 996 (alhoewel dit ook weer een van de charmes is). Maar de vraag is wat je zoekt in een tweede auto?

Ik gebruik de auto eigenlijk voor te korte ritjes (kinderen naar de creche/school brengen), motor krijgt eigenlijk te weinig kans om op temperatuur te komen, en mijn accu wordt niet bijgeladen (tip: druppellader kopen).

Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd als ik weer een behoorlijk rit heb gemaakt!


06 feb 2008 12:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Welkom op het forum :lol:

Zoals hierboven al vaker beschreven is het erg belangrijk dat de auto wordt warmgereden. Dat zal uiteraard niet erg lukken met korte afstanden. Mensen achterin meenemen is geen optie. Kleine kinderen geen probleem. Maar het is al snel erg krap.

Ondanks de tijd.... zou ik zeker de zoekfunctie willen adviseren. Het is namelijk een verslaving om te snuffelen in het archief van dit forum.

Succes :wink:


06 feb 2008 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche
MIDI schreef:
....Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
....


Ik zou voor een 996 3.4 gaan! :mrgreen:
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


06 feb 2008 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Nederige excuses
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


06 feb 2008 15:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Mag ik toevoegen dat 3.4, de eerste motor in 996, bekend staat als motor met veel problemen? Daartegenover staat volgens mij wel, dat de 3.6, die dus betrouwbaarder is, sowieso ook weer significant duurder is; of zie ik het nu te simplistisch.

Moet het met het gegeven budget volgens anderen (996 experts) toch lukken voor een 3.6 te gaan?? Zo niet, dan wordt het wellicht wat lastig om MIDI een 996 te adviseren...

MIDI, een 3.2 (1984-1989) staat ook bekend als laag in onderhoud; betrouwbare motor en relatief weinig electronica. Je rijdt dan echter meer in een klassieker; gedateerd en minder luxe (geen 4wd, geen stuurbekrachtiging etc.). Rijplezier is er zeker niet minder om, en een goede 3.2 rijdt je al vanaf € 15-20.000 :wink:


06 feb 2008 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
een 996 voor 35000 euro ?

lijkt me wel erg weinig


06 feb 2008 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
- Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
Ik denk een 964, dan een 993, dan een 996, dan een 997

-Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer?
Dat is zoooo afhankelijk van welke beurt en welke dealer/specialist

-Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk)
993 en 996: 12l/100km bij normaal rijden
996 turbo: 13.5l/100km
997: geen idee.

-Kun je bij een 911 nog vrij makkelijk zelf een olie wissel doen?
Waarom zou je?

-Waar moet ik zeker op letten bij de aankoop?
Dat hij schadevrij is

-In welke 911 gaan mijn twee kinderen nog het meeste plaats hebben, weet wel dat het maar noodzitjes zijn, maar een ritje naar zee moet soms toch ook eens kunnen)
Mijn kids passen prima achterin. Maar het is wel illegaal.

-Zijn er modellen die last hebben van roest? (zou echt zonde zijn, zo een mooie auto hebben en dan moeten vaststellen dat hij aan het roesten is)(daarom dat ik ook pas een 911 wil vanaf model 964, was al volledig verzonken)
996 heeft heel klein beetje roestprobleem bij de deurhaak in de b stijl.

-Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....)
996 is de fijnste auto. 993 de leukste. 964 de rauwste.
Cabriolet....tsja....dat is altijd fijn, maar wel minder mooi.
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


06 feb 2008 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
aleh schreef:
- Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
Ik denk een 964, dan een 993, dan een 996, dan een 997


964 is duurder in het onderhoud dan een 993 :roll:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 feb 2008 17:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
en pas vanaf de 964 roesten ze... :roll:
ligt er maar net aan hoe goed je 'm onderhoudt.
geen roest op mijn '70'er hoor...

& on topic: ik zou denk ik voor een 993 gaan...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


06 feb 2008 17:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Blijkbaar gevoelige snaar geraakt :lol: Ben inderdaad zeker geen expert v.w.b. 996, en had het idee dat er v.w.b. advies over welk type te kopen nog geen helder antwoord was gegeven aan de topic starter.
Ik wist bijvoorbeeld inderdaad niet dat een tip nooit i.c.m. een 3.4 motor werd geleverd.. (weer wat geleerd!).

Mijn gevoel is dat het gestelde budget richting een 993 wijst, maar dat een 996 eigenlijk een verstandiger aankoop zou zijn (gezien de vele korte ritten)...


06 feb 2008 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
gewoon ee 996 3,4 met garantie nemen kan ook :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


06 feb 2008 17:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Nee joh, gewoon een hele mooie 993 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

......sprak hij onbevooroordeeld.......
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


06 feb 2008 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Aangezien dat je toch automaat en comfort zoekt zou ik toch voor een tiptronic 996 gaan, misschien een cabrio zoals de A4 :)
Over technische zaken kan ik niet veel zeggen.

Kan je alleen maar zeggen, zelf twijfelde ik tussen een GT3 996 en een Turbo 996... Na de vele magazines,gidsen,internetsites en advies van een verkoper wist ik mijn keuze. Simpel mijn geluk ligt niet op het circuit dus was ik beter af met een Turbo, qua comfort en alle electrische helpbesturingen. GT3 is sportiever en toch meer 'basic' als racewagen. Zo vertelde een verkoper mij en heb die raad wat gevolgd.


Succes en zolang het een porsche (al dan niet 911) blijft zit je goed!!!
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


06 feb 2008 23:52
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche
MIDI schreef:
Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz...


Geen Porsche kopen :!:

MIDI schreef:
Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro.


Als je dan toch perse' 'n 911 wilt :arrow: 964 Cabrio Tiptronic :idea: ... hou je nog wat geld achter de hand voor onvoorziene onkosten :wink:


06 feb 2008 23:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
SPEEDMAN schreef:
een 996 voor 35000 euro ?

lijkt me wel erg weinig

Kijk FF bij een ander draadje: Prijzen 996 http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... highlight=
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


07 feb 2008 0:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
HV schreef:
verzonken koets is volgens mij al sinds jaren 80..


Uit m'n hoofd... volgens het Morgan Boek al vanaf 1976...
Maar roest is idd. afhankelijkvan het onderhoud. Ook P's met behandeld koetswerk roesten hoor! Heb 70ers gezien die er beter uit zagen dan van latere tijd... :roll:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


07 feb 2008 0:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik erg onder de indruk ben, door de vele reactie's die ik krijg. BEDANKT daarvoor.

Wil hier nog een paar reactie's geven op wat sommige forum leden schrijven.
Heb al meerdere keren gelezen dat het verbruik geen rol speelt. Wel ergens kan ik jullie volgen hoor, maar wil het even vlug uitleggen waarom ik dat vroeg. Ik heb nu als tweede wagen een A4 2.4 Multitronic cabrio, en daarvoor een audi cabrio 2.3 automaat. In de tijd verbruikte de audi cabrio 13.5 liter. En nu verbruikt mijn A4 net hetzelfde. Nu denk ik bij mijn eigen van, amai zoveel verbruiken en dan wetende dat een porsche ook maar zal verbruiken en waar je dan zoveel meer rijplezier in gaat hebben. En hier te lezen klopt dat wel, want een porsche 996 verbruikt zelfs minder lees ik.
Ik ken iemand met een cayenne turbo en hij heeft geld zat hoor. Maar heeft hem nu toch weggedaan omdat hij steeds boven de 20 liter zat en vond dat toch ook wat veel worden. Stond meer te tanken dan wat anders.
Maar 13.5 liter is weinig vind ik persoonlijk voor een 911, zeker als je kijkt naar de fun die je erbij krijgt.

Wat roest betreft, de porsche's zijn idd al langer verzinkt, maar ik heb er toch al veel zien roesten hoor. Vooral oudere. Ik weet dat vanaf dat audi de 80 maakt dat ze al hun wagens vanbinnen en vanbuiten verzinken, en die roesten nooit meer. Is al mijn vierde audi, dus kan het wel weten. Nu dacht ik dat een porsche vanaf de 964 ook vanbinnen en vanbuiten verzonken was, maar dat klopt dan mss niet helemaal?
Roest vind ik echt een kwalijke ziekte, en is niet aanvaardbaar bij een mooie auto. Heb een mercedes S gehad van nog geen 4 jaar en was aan het roesten op het kofferdeksel en boven op het dak. Rij nu een BMW 525D en die hebben ze na 4 jaar ook al bijgewerkt voor roest aan de onderkant van de deur. Mag toch niet vind ik.

Ga hier nog wat verder snuffelen op het forum, want het is echt een verlaving eens je dit forum ontdekt hebt :D


07 feb 2008 7:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Nog even wat betreft roest. De verzinkte carrosserie van een post 1976/77 911 is natuurlijk mooi, echter geen garantie dat ze niet kunnen roesten. Zeker bij de 3.0 maar ook al bij de 3.2 komt serieuze roest (voorschermen, dopels, B-stijl) voor. De 964 en 993 hebben hun eigen lokale problemen (raamsponningen), voor de rest zal je daar vrijwel nooit ernstige roest tegenkomen, maar zeg nooit nooit. De pre 1976 911'jes kunnen wat betreft roest er vreselijk aan toe zijn, dit zal echter zeer afhangen van gebruik, klimaat ed. Zelfs de vroege 996 heeft een lokaal roest probleem, onder de slotvanger.


07 feb 2008 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Deze ? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bcgaaelgypvz


07 feb 2008 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche
Hierbij mijn aanvullingen op het geheel:

Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz...
Koop als je veel korte ritten rijdt geen 964 of 993 (luchtkoelers) ivm het warmrijden wat langer duurt dan 15km en wat cruciaal is voor het behoudt van je motor!

Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro.
Heb een lichte voorkeur voor een 996.
Met dat budget wordt een 996 HEEL erg moeilijk. Ik zou dan kijken naar een goede 964 of 993, maar dan zit je met de vele korte stukken!

-Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
Hoe jonger het type, hoe goedkoper in onderhoud. Echter, net als bij elke auto, zijn er altijd onverwachte kosten die voor een hogere rekening kunnen zorgen, ongeacht het type.
-Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer?
Zie www.Porsche.nl
-Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk)
Gemiddeld 1:7-10
-Zijn er modellen die last hebben van roest?
In de basis kan elke auto roesten en ook de nieuwere typen hebben zo hun zwakke plekken. Zou ik mijn keuze niet op baseren!-
Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....)
Elke 911 zal je veel rijplezier opleveren! Ik zal geen discussie starten over automaat of handgeschakeld :wink: Koop het beste exemplaar wat je kunt betalen, ongeacht of dit een Carrera 2 of 4 is!

Heel veel succes en plezier met zoeken, proefrijden etc :lol: 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


07 feb 2008 21:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.