Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 23:53

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Oliepeilmeter 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Oliepeilmeter
Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is (weet wel...bij draaiende bedrijfswarme (vlakke) motor)).
Hoe kan t probleem opgelost? metertje zelf is niet stuk

07 feb 2008 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 c2
beverwijk.
Bericht Re: Oliepeilmeter
994 schreef:
Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is (weet wel...bij draaiende bedrijfswarme (vlakke) motor)).
Hoe kan t probleem opgelost? metertje zelf is niet stuk

MISSCHIEN IS JE FLOTERMETER IN DE OLIETANK STUK
was bij mij nl het geval.

ciao

07 feb 2008 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Oliepeilmeter
994 schreef:
Is het normaal dat mijn oliepeilmeter van mijn 993 c4 niet meer werkt vanaf het moment dat mijn oliepeil vlgs de peilstok halfvol is

Ja.

Tussen de markeerpunten op de peilstok zit 1,7 liter. De meter in het dashboard is maar 1 liter. Dus als die in het rood gaat is er (als het goed is) op de peilstok nog 0,7 liter over.

Dit is vooral gedaan omdat de meter niet 100% betrouwbaar is en je dus ook tijdig kan ingrijpen.

Niets aan de hand, gewoon rustig doorrijden (af en toe olie erbij natuurlijk).

07 feb 2008 21:46
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Inderdaad ja klopt gewoon.

Dit is IMHO - en op basis van uitgebreide ervaring - gedaan omdat de meter prima werkt en klopt!
Het is gewoon zo dat bij 'rood' op de meter er relaxed nog het halve niveau tussen max en min aan olie is :idea: :D

Maar blijkbaar ervaren anderen dat anders :?

07 feb 2008 22:06
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:

Dit is IMHO - en op basis van uitgebreide ervaring - gedaan omdat de meter prima werkt en klopt!

Het is werkelijk zo dat Porsche om deze reden het verschil heeft gemaakt. Ik ben het wel met je eens dat de meter in het dashboard in de praktijk weldegelijk betrouwbaar blijkt... Maar dat is weer een ander verhaal.

07 feb 2008 23:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]