Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 19:53

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
porsche 924 startprobleem 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 924 startprobleem
goeiemorgen. Ik heb een klein probleempje heb de laatste week gewoon gereden met me porsche (924, 1977), starten geen probleem lopen ook niet. Alleen nu heeft die 1 dag stil gestaan en de motor wil niet meer starrten. de startmotor draait de brandstof pomp doet het ook. het brandstof filter is 6 maanden geleden vevangen de bougies idem (die mogen het dan tog niet zijn?)
b.v.d

22 dec 2007 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Last van nadruppelende injectoren, waardoor de motor verzopen is?

22 dec 2007 15:46
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Kan maar 2 dingen zijn:

1) geen vonk
2) geen brandstof

De oorzaken daarentegen kunnen legio zijn en zelfs teveel om hier op te noemen.

Probeer eerst eens het volgende:
Bougiekap eraf en neem een losse bougie, heb je er geen draai er dan eentje uit het blok.
Leg de bougie, uiteraard aangesloten aan de kabel, aan massa (blok) en start, vonkt de bougie dan is dat circuit redelijkerwijs in orde (behoudens in een extreem geval nog de timing).

Dan moet je dus in de brandstof voorziening gaan zoeken en hier kunnen nogal wat probleempjes zijn.

25 dec 2007 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Tipje, bovenin de menu balk zit een knopje zoeken..Is veel vuldig aan bod gekomen door andere 924 eigenaren.

25 dec 2007 16:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
ff een update (lang weg geweest door vakantie:D) had vonk en benzine (had ik er bij moeten zetten sorry. was ook niet verzopen maar afijn een andere auto dr aan gezet denk misschien accu niet goed door de kou maar dat was het probleem niet wilde niet staten. daarna 5 meter gesleept koppeling op en lopen zonder problemen. nu zodra ik de motor start loopt deze gelijk naaar 2000tpm iemand een idee?

29 dec 2007 12:29
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
SHIFT schreef:
Zodra ik de motor start loopt deze gelijk naaar 2000tpm iemand een idee?

In principe is dit redelijk normaal.
Een koude motor, zeker met een K-jetronic injectiesysteem zoals bij jouw auto, krijgt extra brandstof ingespoten en d.m.v. de extraluchtschuif gedurende een periode extra lucht.
Hierdoor loopt de motor gedurende de opwarmperiode verhoogd stationair.

30 dec 2007 15:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
EHJ Shift,
Ik heb het zelfde probleem met mijn 944 uit 85. Alles deed het perfect tot ik hem eergister pakeerde om even een boodschap te doen. Toen ik terug kwam wilde ie niet meer starten. De startermotor draait wel gewoon goed er is bezine druk alleen hij wil niet aan slaan. tijdens het slepen liet ik de koppeling op komen en toen liep ie weer zonder problemen vervolgens zet ik hem neer en dacht toch eens proberen of ie nu wel weer start en wat denk je... start ie weer :) , ik blij kom ik een uurtje later weer bij de auto wilt ie weer niet starten :( .

weet jij al wat het is ?

groetjes roy

07 feb 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
ik zou willen dat ik je kon helpen slepen is lopen maar koude start wil die gewoon niet heb weer een maand ofzo gereden maar nu heb ik weer het zelfde probleem motor wil nie starten (word gek van dat ding)

17 feb 2008 15:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
de mijne is nu gemaakt bleek de bdp sensor tezijn hoop dar het probleem weg blijft gr roy

17 feb 2008 15:26
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
SHIFT schreef:
ik zou willen dat ik je kon helpen slepen is lopen maar koude start wil die gewoon niet heb weer een maand ofzo gereden maar nu heb ik weer het zelfde probleem motor wil nie starten (word gek van dat ding)

Gaat je startmotor wel rond (niet aanslaan) of gebeurt er niks (niet starten)?

17 feb 2008 19:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]