Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:40

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Uitlijnen en balanceren 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
De meeting is toch van PFD? Da's een "alle porsche's" club toch?

Anyway, zoals Eric al zegt John, woensdag pas! :)

Ben nu druk bezig een verzekering te regelen, en da's voor een jongen/man van 28, met al 5 jaar lease-auto's niet handig/makkelijk!

28 nov 2003 20:59
Profiel Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
PFD is geen officiele P-club (het is geloof ik niet eens ECHT een club in de vorm van een vereniging o.i.d., meer een groep enthousiasten, en telt daarom denk ik ook niet mee voor de verzekering)

Lidmaatschap is geloof ik iets van 15 euro per jaar... en dan krijg je nog 4x een boekie ook
Is dus ideaal voor de zunigerts onder jullie :D

Hoewel er ook veel 944's bij zitten is het dus GEEN 944 club (zoals Harry stelt) maar gewoon een algemene club... als je een P hebt ben je welkom.
Maakt niet uit wat voor één.

Weet nog niet zeker of ik morgen naar Inzinger ga... zie wel (ligt er aan hoe laat ik m'n nest uit kom)

gr.

Jeroen

29 nov 2003 3:24
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
..... laat ff weten hoe Inzinger bevalt met echte dingen (ik heb alleen "hypothetisch" met hem gepraat en toen was de bevinding heel goed!)...

Vandaag even bij Inzinger gaan kijken ..... er was ook een PFD-meeting 8) . Heb een erg goede indruk van het bedrijf en de sfeer gekregen. Paul Geeris sprak me ook erg aan :) . Een aanrader dus wat mij betreft :!:

Erg leuk ook om het verhaal achter PasKal's 911 Kompressor te horen van een van de bouwers :shock: .

Cor heeft meteen een paar foto's van mijn strak glanzende 964 genomen :ba: . Volgen natuurlijk zo snel mogelijk.

29 nov 2003 15:39
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Zoals te voorspellen was ik pas om 13.00 wakker :D
Volgende keer beter...

gr.

Jeroen

29 nov 2003 15:41
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Zoals te voorspellen was ik pas om 13.00 wakker :D
Volgende keer beter...

gr.

Jeroen

Dat voorspelden ze inderdaad ook :!: :mrgreen:

29 nov 2003 16:38
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Goed, overal te druk, bel ik naar Viborg (tegenwoordig Euromaster), morgen om 1 uur meneer?

WAT? Goed, gepland voor de 23e... En veeeeeeeeeeel goedkoper als bij die 2 in Eindhoven.... :) Dan maar een paar km's extra, da's toch geen straf....

18 dec 2003 15:26
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
... En veeeeeeeeeeel goedkoper als bij die 2 in Eindhoven.... :) Dan maar een paar km's extra, da's toch geen straf....

..... maar niet meer (veel) goedkoper ;) :mrgreen:

19 dec 2003 11:05
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
@ Dirkie, @ Horn,

Jullie bezitten het "Nieuwe Testament" voor de 964-rijder :^:. Daarin staan vast de juiste grenswaarden voor het uitlijnen vermeld :D . Graag een copietje/scan daarvan. Afbeelding

Groet,
Eric

14 jan 2004 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Ben je geen PFD lid dan???
Kijk effe op de www.pfdsite.nl

gr.

Jeroen

Is da wa gezellig da pfd lidgedoe ???

Dirkie

14 jan 2004 16:59
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
PFD is ook niet meer wat het was...
Maar zijn wel gezellige lui, geen poespas, poeha etc.

Beetje weinig evenementen tegenwoordig
Vroegâh (toen was alles beter :D) hadden ze nog wel eens een leuke puzzelrit.
Tegenwoordig zijn het hoofdzakelijk de "laatste zaterdag van de maand" meetings

Maar ach... voor een contributie van 14 euri per jaar kan je niet tobben (krijg je ook nog 4x per jaar een boekie voor :D)

gr.

Jeroen

14 jan 2004 17:10
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
EriC4C schreef:
@ Dirkie, @ Horn,

Jullie bezitten het "Nieuwe Testament" voor de 964-rijder :^:. Daarin staan vast de juiste grenswaarden voor het uitlijnen vermeld :D . Graag een copietje/scan daarvan.

Ik draag de 964 bijbel niet op mijn hart. check het vanavond even.
gr
horn

14 jan 2004 18:06
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Eric / Roel,

Je kan het ook te bont maken...
Een paar hondersten van een graad gaat echt niet uitmaken voor je uitlijning.
En als je denkt dat een uitlijn shop het ook nog ZO precies kan afstellen heb je het ook mis (waarom denk je anders dat er een tolerantie gegeven is?)

gr.

Jeroen

14 jan 2004 22:43
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Eric / Roel,

Je kan het ook te bont maken...
Een paar hondersten van een graad gaat echt niet uitmaken voor je uitlijning.
En als je denkt dat een uitlijn shop het ook nog ZO precies kan afstellen heb je het ook mis (waarom denk je anders dat er een tolerantie gegeven is?)

gr.

Jeroen

En dat uit jouw mond :shock: :^:.

Ik zal het verschil in de praktijk inderdaad echt niet merken, maar twee verschillende uitlijn bedrijven werken blijkbaar met verschillende "ideaalwaarden" :? . Ik ben dan ook benieuwd welke advies waarden een "Porsche goeroe" hanteert.

Groet,
Eric

15 jan 2004 11:22
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
EriC4C schreef:

Enig idee wat de rubbers in je wielophanging doen???
Afbeelding

Hoezo, was het "advies" niet duidelijk genoeg?
Lees het anders nog eens...

Zoals gezegd... de sporing achter is NIET GOED
Links achter heeft te veel toespoor (veel meer dan rechts achter, dat ook al veel is)

Eventueel de askanteling (caster) voor bij laten stellen zodat dat ook dichter naar elkaar toe komt (klein verschil) en dan bij voorkeur de hoek zo groot mogelijk (binnen het berijk)

Afhankelijk van het rij-gedrag kan het camber (wielvlucht) voor en achter nog wat negatiever gezet worden.
Ik ken Roel verder niet en weet al helemaal niet hoe "sportief" hij rijdt, of waar z'n voorkeur naar uit gaat.

Er was ook een probleem met het scheef afslijten van één van de banden.
Zoals gevraagd WELKE en HOE was 'ie afgesleten...

gr.

Jeroen

15 jan 2004 15:06
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
EriC4C schreef:

Enig idee wat de rubbers in je wielophanging doen???

Hoezo, was het "advies" niet duidelijk genoeg?
Lees het anders nog eens...

gr.

Jeroen

Juist daarom :? ...... "Je kan het ook te bont maken... Een paar hondersten van een graad gaat echt niet uitmaken voor je uitlijning." ..... en dan zelf met -1,3 graden camber rijden en rubbers vervangen door metaal (als ik dat goed heb onthouden) ;).

Groet,
Eric

15 jan 2004 16:13
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Eric,

net m'n eigen bericht nog effe gelezen... excuus als ik een beetje "kribbig" overkom... was niet de bedoeling (te veel koffie en te veel zeikende klanten) :D

Inderdaad, ik heb veel meer negatief camber dan standaard en de rubbers zijn ook door lagers vervangen (reden is in het plaatje hierboven te zien).
Dat is dan ook afgestemd op mijn eigen rijgedrag (wangedrag? :D)

Zoals gezegd, ik weet niet hoe Roel rijdt of wat zijn voorkeur is
In de e-mail heb ik zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen wat wat doet. Hij kan daar z'n eigen conclusies uit trekken en de afstellingen kiezen die hij denkt dat het beste bij zijn rijstijl passen.

Een goede indicatie is natuurlijk hoe je banden zijn afgesleten.

Zoals Erwin al zei op het prikbord is e.e.a. ook afhankelijk of de auto verlaagd is (dan is het camber automatisch meer negatief en het stelbereik niet meer genoeg om dat eruit te krijgen - als je dat al zou willen)
Aan de uitlijn gegevens te zien is dat niet het geval...

gr.

Jeroen

15 jan 2004 16:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Zelf rijd ik met -1.0 graad achter. Dit was voor mij een enorme verbetering. Heel goed merkbaar :twisted:

Groeten,

SharkS4 :wink:

15 jan 2004 17:15
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Hey Eric,

net m'n eigen bericht nog effe gelezen... excuus als ik een beetje "kribbig" overkom... was niet de bedoeling (te veel koffie en te veel zeikende klanten) :D

Zoals gezegd, ik weet niet hoe Roel rijdt of wat zijn voorkeur is

gr.

Jeroen

Ach, berichten van een (prikbord-)eikel :wink: . Het ging er mij om dat degene die tot in het uiterste op zoek gaat naar de grenzen de opmerking maakt dat je het ook te bont kunt maken en dat een paar honderdsten niet uitmaken :roll: .

Tja ..... hoe Roel rijdt ..... daar "durf" ik niets meer over te zeggen :^:, dat moet hij ook zelf maar doen: zie nieuwste gebruiker :mrgreen: .

De uitleg was overigens zéér duidelijk :!: en zijn C2 is standaard, niet verlaagd, met originele 17" velgen en standaard maat banden.

Groet,
Eric

15 jan 2004 17:35
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
EriC4C schreef:
Ach, berichten van een (prikbord-)eikel :wink: . Het ging er mij om dat degene die tot in het uiterste op zoek gaat naar de grenzen de opmerking maakt dat je het ook te bont kunt maken en dat een paar honderdsten niet uitmaken :roll: .

Een paar hondersten maakt ook niet uit... een paar tienden wel...
Bovendien kan de monteur e.e.a. echt niet op de 1/100ste graad nauwkeurig afstellen, alleen meeten :D

Citaat:
Tja ..... hoe Roel rijdt ..... daar "durf" ik niets meer over te zeggen :^:, dat moet hij ook zelf maar doen: zie nieuwste gebruiker :mrgreen: .

We wachten geduldig af :D

Citaat:
De uitleg was overigens zéér duidelijk :!: en zijn C2 is standaard, niet verlaagd, met originele 17" velgen en standaard maat banden.

In dat geval gewoon de standaard waarden aan houden.
(eventueel wat spelen binnen de gegeven marges)

gr.

Jeroen

15 jan 2004 18:12
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2