Komt nu alsnog:
Als het windschot NIET is opgeborgen achter de lange rits, boven je hoofd, dan hoef je bij het openen/sluiten van de kap hier ook verder niets mee te doen en ook verder geemn rekening mee te houden(dus NIET aankomen tijdens openen/sluiten).
De kap NOOIT openen als het windschot WEL is opgeborgen achter deze rits boven je hoofd...
De rode knop op het windschot is, om bij volledig geopende kap( dmv indrukken) het windschot te ontgrendelen en uit te nemen.
De beschermhoes over de geopende kap: Schijnt in enkele landen verplicht te zijn deze beschermhoes over de kap te doen ivm de scherp uitstekende delen. bv in Duitsland kun je er een boete voor krijgen, als je de beschermhoes NIET hebt geplaatst
De kap gaat electrisch open, zonder enige vergrendeling te hoeven bedienen, wel moet dit "officieel" in stilstand gebeurern, met de auto in zijn vrij/handrem erop(althans, zo staat het in het boekje )
Ik heb de kap wel eens (zeer) langzaam rijdend geopend(wel handrem bedienen) en dat gaat wel, maar niet aan te raden
Geen grote spullem op je achterbank, (en vooral geen kleine kinderen)
als je de kap opent, zij raken bekneld, de kap raakt krom en de portemonnee leeg
Heel enkel wil de kap wel eens "weigeren" of slechts een klein stukje openen, waarna de zekering eruit vliegt, meestal moeten de grijppunten bovenaan je raamstijl dan eens worden gesmeerd....
Als je de kap opent, en je vermoedt dat deze enigszins scheef trekt(JA dit kan

) onmiddelijk stoppen, er hapert dan iets in het mechanische
gedeelte.
De kleine ritsen zijn om bij dit gedeelte te kunnen komen tbv wrkzaamheden.
De afdekhoes, altijd beginnen aan de binnenzijde in de auto, de sluiting direct boven de achterbank, dan de knoop die daar het dichts bij zit en darna direct bovenop de B-Stijl( direct achter de deur) daarna rondom straktrekken en simpel drukken om vast te zetten. Lichtjes aan de knoip trekken, zort ervoor, dat deze weer ontgrendelt. Het is Handig om met z'n 2-en dit klusje(van niks) te doen ivm voorkomen van lakschade aan je
auto

De knopen zijn immers van staal.
Met zijn 2-en heeft nog 1 voordeel, je werkt naar elkaar toe, waardoor het toch best eenvoudig is om te doen.
Schoonmaken, nooit met zeep oid, gewoon schoon water, borsteltje indien nodig(vogelstrontjes) Ikzelf heb veel kattenhaar(van mijn eige katten) erop, een ouderwets kledingborsteltje doet het werk; binnen 2 minuten alle haren er weer af.
Bij vorst nooit de Cabrio openen, grote kans dat de kunstof ruit scheurt. Oplossing is Sonneland Cabriokap met een galzen ruit, echter is deze ruit weer veel kleiner dan het origineel.
Voor het openen ook altijd controleren dat de kunstof ruit goed schoon is, anders....krassen....
Ik zal 's kijken of ik de pagina's kan scannen en hier op het forum kan zetten.