Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
beste wegligging ???
na de lelijkste en de mooiste porsche ( http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 249#409249 )
welke porsche heeft de beste wegligging
|
09 feb 2008 16:17 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
In één van de genoemde types heb ik nooit gereden en zal ook nooit gebeuren, ben ik bang voor.
Toch weet ik dat net die met grote afstand tot de rest de beste wegligging heeft.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 feb 2008 16:20 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
k'heb zelf al met een 911 (2.7, 3.2) en een 968 CS gereden, en qua wegligging was er geen bij die beter was dan mijn 914 (911 kwam zelfs niet in de buurt !!!!, 968 was best plezant om mee te rijden.... )
|
09 feb 2008 16:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
956...
|
09 feb 2008 16:32 |
|
|
horn
PF #57
|
wat is een 956? ik schat een cayman s ofzo. middenmotor en coupe?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2008 16:33 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Wat zei je...? Rookie...
|
09 feb 2008 16:36 |
|
|
horn
PF #57
|
hou je mond joh bakker. ze vroegen Porsche, niet 'welke kitcar heeft de beste wegligging...'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2008 16:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Plakt als lijm aan de weg...(meestal... )
|
09 feb 2008 16:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Geen ervaring met verschillende types, dus ook geen oordeel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 feb 2008 16:44 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
09 feb 2008 16:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een 356 dus.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 feb 2008 16:47 |
|
|
horn
PF #57
|
die ken ik als een 356.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2008 16:48 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
idd, ik bedoelde een 356,
(t's nog maar 15.50, k'heb echt nog niks gedronken, en dan zo'n fout maken....)
@horn kan dat aangepast worden in de poll ????
|
09 feb 2008 16:51 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
956
En 356 toegevoegd als keuze-optie.
|
09 feb 2008 16:53 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Alleen maar ervaring met m'n eigen auto. Ik mis wel heel wat modelletjes om uit te kiezen trouwens, waar is de 959 bijvoorbeeld?
|
09 feb 2008 17:55 |
|
|
zuugnap
|
je vergeet 987 en 987 c ... en dan bel je meneer Rohl ff voor opinie
|
09 feb 2008 17:55 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
neeheee nap, die vergeet ie helemaal niet, maar hij vraagt er gewoon niet naar
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
09 feb 2008 18:04 |
|
|
zuugnap
|
hahaha ok nu heb je wel een punt jah! ( durft ie nie)
|
09 feb 2008 18:11 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik mis er ook weer een paar.......
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 feb 2008 18:53 |
|
|
Patrick
|
Boxster met sportonderstel
|
09 feb 2008 19:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Geen idee waar deze poll over gaat, maar heb voor de zekerheid maar 911 aangeklikt...
|
09 feb 2008 19:53 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik heb veel 914's gereden, ook veel op het circuit. Een 914 heeft best wel een leuke wegligging, maar wel voor zijn tijd.
Ik ken redelijk wat meer mensen die beweren dat een 914 de beste wegligging heeft en volgens sommigen is deze zelfs te evenaren of beter dan de modernere Porsche's.
Ik denk dat dit komt doordat de 914 klein, handelbaar en een groot "ik ben de auto de baas' gevoel geeft .
Komt het op echte bochtensnelheid aan maakt de 914 echt geen kans tegen bijvoorbeeld een 968 of een 911 van na 1989.
Toen ik niks gewend was, 20 jaar was en vanuit de kevers in de 914 stapte wist ik het ook zeker, er gaat wat wegligging betreft niks boven een 914.
In die tijd durfde ik, en dat gebeurde ook regelmatig, op een 80 km weg met veel bochten en bomen zo hard te rijden dat de auto de hele bocht met een lichte drift doorging. Zonder overdrijven ging dat met 150 km/h.
( achter mijn collega aan met zijn Golf GTI die overigens geen krimp gaf bij de zelfde belachlijke snelheid)
Tegenwoordig ben ik wijzer en doe dat soort actie's niet meer, maar nu realiseer ik me dat ik dat deed omdat het gevoel in een 914 zo goed was.
Maar puur op wegcontact en wint de 914 het niet.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
09 feb 2008 19:55 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
De Cayman, de Boxster en de cayenne natuurlijk....maar die staan er weer niet bij.
|
09 feb 2008 21:12 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik zou ook zeggen, gezien middenmotorpositie, dat Cayman zeker in dit rijtje moet staan; is in elk geval een hele serieuze uitdager voor elke 911, lijkt me zo..
|
09 feb 2008 22:55 |
|
|
zuugnap
|
here is my quick note.
no 911 will ever turn in as well as cayman.
transition of wot, to braking, back to throttle is much easier in cayman
you REALLY have to screw up to get it out of shape.
you can throw the car around and adjust it mid corner to your hearts
content, can’t really do that in 911’s unless you are pro or semi pro.
you f up in a corner, quick counter steer, keep throttle down, it will come
back. in a 911, you do the same but you MUST also PRAY.
so told by a testdriver at zuffenxx
|
09 feb 2008 23:33 |
|
|