Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:24



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911E 2.4 1972 Grand Pric White 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Baarn
Bericht 
Precies,

gebakjes wil ik zeker niet..
een projectje afronden is geen probleem, maar niet de fouten van anderen overnemen...

Een AKK wordt het altijd mocht het serieus iets zijn, de rollenbank test en mechanische injectie zal ik speciaal laten testen bij een gerenomeerd bedrijf wat erin gesprecialiseerd is.

Misschien volgend weekend even kijken...

Grt
Gijs


10 feb 2008 10:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Succes en hopelijk valt het allemaal goed uit!
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


10 feb 2008 18:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Zoek maar eens een zeer mooie 911 E met gebruiksporen voor minder dan 35k. Ze zullen er nog wel zijn...net zoals je ook de lotto zou kunnen winnen.

Face it : de oudjes in goede staat worden zeer duur... De te restaureren 'gebakjes' blijven qua prijs steken en zo hoort het ook want restaureren is peperduur.

Ik heb altijd gehoord dat iemand die z'n wagen zelf laat restaureren nooit het geinvesteerde geld recupereert bij verkoop. Een goed exemplaar koop je dus waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan wat de vorige eigenaar er in stak alhoewel je zelf vindt dat je aardig in de buidel moet tasten...

Vriend van mij is aan het einde van een restauratie van een Lancia HF rally... kost een bom duiten... Het voordeel : je weet wat je precies hebt gedaan.
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


11 feb 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Aluminium S voorspoiler zou het zijn volgens verkoper,
Antenne bij 72-er rechts dat weet ik niet.. (wie wel? )


aluminium S voorbumper ga je niet snel tegenkomen denk ik : wel "gewoon" metaal. Er zijn er wel in alu geloof ik, maar hoe dit juist zit ?De replicas zijn polyester. Degene op deze auto is trowuens geen S, maar RS bumper ; waren die in alu origineel ? geen idee. Wel weer in polyester in replica.
antenne links = manueel, antenne rechts is elektrisch : er is nl geen plaats voor de motor links omwille van de tankvulopening.

ik heb zelf anderhalf jaar geleden een origineel belgische 2.4E gekocht, zonder motor, deels ontbrekend interieur en omgebouwd naar impact bumper. Heeft mij +/- 5.000 euro gekost. Ondertussen alle juiste carosseriedelen voor het terugbouwen naar originele bumpers bij elkaar gesprokkeld + een 1972 2.4E motor gevonden + correcte fuchsen en zit nu op zo'n 7.500 euro. Voor een resto project een correcte startprijs vind ik, maar als je vertrekt van +/- 19.500 euro mag je hopen dat het geen complete resto wordt !!
Ik vind ook dat de dorpel onder de deur er op de foto niet strak bij staat !
Een motorrevisie kan veel betekenen, of heel weinig...... ! facturen en details vragen !!! Mooie fuchsen in alle geval !


11 feb 2008 23:02
Profiel
PorscheForum Rookie
911 2.4E Targa sephia braun 1973, porsche boxter 987 zwart met. 2007
Bericht 
ja kun je niet echt vrolijk van worden als je hat allemaal zo leest.
Lak schijnt ook niet best te zijn en er is schijnbaar "gelast ??" aan de auto.
Ik denk behoorlijk risico projectje.
_________________________________________
911 2.4E Targa sephia 415
hot chocolate: you sexy thing
-oude liefde roest niet-


12 feb 2008 16:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
kristof schreef:
maar RS bumper ; waren die in alu origineel ? geen idee. Wel weer in polyester in replica.


IMO origineel ook uit kunststof vervaardigd :wink:


12 feb 2008 23:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
Bericht 
Heel goed alle rekeningen bekiijken van de restauraties die zijn uitgevoerd, dan weet je wat gedaan is (hopelijk goed, om te checken dus AKK) en wat er nog zou moeten gebeuren (ook met AKK te bepalen). Carroserie kost het meeste geld, plaatwerk en uren zijn erg duur. Heel goed checken, evt met lakdiktemeter, onderaan portieren, wielkasten, bekledingen goed weghalen, kijken hoe het eronder uitziet, bodemplaat goed bekijken (ook onder de roestwerende laag, als die stuk is, dan kan het eronder roesten) etc, etc. Ga werkelijk niet over 1 nacht ijs, bij een aantal stevigere reparaties ben je zo EUR 15K lichter, en 2 jaar een hoop geouwehoer.

En dan nog, het blijft een oude auto, al heb je dat geld er in geinvesteerd, na een jaar heb je weer iets wat niet goed is, vervangen / gerepareerd moet worden. Je blijft bezig met zo'n auto, wat voor mij reden was om naar een modernere auto om te kijken, was er klaar mee constant dingen te repareren. En een 964RS met 38K op de teller, is het enkel een APKtje halen elk jaar, heerlijk relaxed gewoon :)

ff kort de punten die genoemd werden:
Bumper voor bij S-pakket hoort enkel die lip te hebben en is van staal. Bumpers zijn zowel nieuw als 2e-hands goed te krijgen (niet goedkoop, reken op zo'n 1000 - 1400 EUR)

Antenne: Electrische (Hirschmann) antenne rechts, manuele antenne links.

Succes!


13 feb 2008 10:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Herman S schreef:
bij een aantal stevigere reparaties ben je zo EUR 15K lichter, en 2 jaar een hoop geouwehoer.



Dat schijnt (of blijkt) inderdaad altijd samen te gaan :cry: :x


13 feb 2008 12:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.