Heerlijke dag vandaag he!? Ben vanmiddag eindelijk de auto ingestapt (gisterenochtend al voorgenomen, maar lukte steeds niet). Nu alleen gaan rijden (vaak met mijn dochtertje), dus tijd om de auto eens lekker uit te proberen. Ben bij Boxmeer de grens over gegaan naar Duitsland, waarna ik het gas er eens goed op heb gegooid (kap steeds open uiteraard; boven 10 wel bij voorkeur windschermpje omhoog
). Heb nu eens de kans gehad zo'n 10 minuten 240/250 te rijden, waarna de koek in de 3.2 ook echt op is. Heerlijk trouwens hoor, vooral als er tijdelijk iemand naar links komt; reden te meer om meteen weer terug te schakelen en het pedaal te vloeren, en stevig door te trekken tot 2e helft 6000 rpm
. ik dacht steeds dat de olietemperatuurmeter nauwelijks boven het onderste streepje kwam. Dat is ook zo, maar niet als je de tank leeggorgelt (ook goed te merken
) op deze snelheid. Temperatuur liep steeds verder op, tot richting 2e streepje. De oliehoeveelheidsmeter begon hierbij onderin overigens ook enigszins te dansen.
Na zo'n 50km ging ik er af en hield ik dit voor gezien (om na een binnendoorrit naar de A12 op diezelfde A12 weer even hard terug te suizen richting NL grens
), maar zag temperatuurmeter dus wel significant boevn het midden uitkomen.
Ik herinner mij nog uit de autojaarboeken van Autovisie, jaren '80, de standaard bijschriften 'topsnelheid' en 'kruissnelheid'waarbij de laagste vaak op zo'n 90% van de top lag. Nu vraag ik mij af: hoe zit dit bij een boxermotor: geldt ook hier dat je na enige tijd echt terug moet naar een bescheidener snelheid, of kan de boxer (zo ongeveer als de diesel) heel lang op topsnelheid blijven opereren? Mogelijk is dit ook nog anders voor de latere 911's ?