Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 4:56



Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
beste wegligging ??? 

beste wegligging ???
911 37%  37%  [ 32 ]
912 1%  1%  [ 1 ]
914 3%  3%  [ 3 ]
924 3%  3%  [ 3 ]
944 13%  13%  [ 11 ]
956 17%  17%  [ 15 ]
968 21%  21%  [ 18 ]
356 3%  3%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 86

beste wegligging ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Renntech schreef:
In één van de genoemde types heb ik nooit gereden en zal ook nooit gebeuren, ben ik bang voor.
Toch weet ik dat net die met grote afstand tot de rest de beste wegligging heeft. :mrgreen:

En toch was je er bijna joh :cheesy:

Afbeelding

Qua wegligging mijn gok: de nieuwste :cheesy:


09 feb 2008 23:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Renntech schreef:
Ik heb veel 914's gereden, ook veel op het circuit. Een 914 heeft best wel een leuke wegligging, maar wel voor zijn tijd.
moet je es zorgen dat je in een fatsoenlijke 914 rijdt :mrgreen:

Citaat:
Ik ken redelijk wat meer mensen die beweren dat een 914 de beste wegligging heeft en volgens sommigen is deze zelfs te evenaren of beter dan de modernere Porsche's.
ja... van die gekken heb je er tussen lopen :mrgreen:
gelukkig hebben ze wel het gelijk van de stopwatch aan hun kant ;)

Citaat:
Komt het op echte bochtensnelheid aan maakt de 914 echt geen kans tegen bijvoorbeeld een 968 of een 911 van na 1989.
mag je uitleggen...

een 968 of 964 zijn bv qua onderstel nog behoorlijk "ouderwets" en zeker niet moderner/geavanceerder dan een 914 (of vroege 911)
en een boxster/cayman is qua onderstel ontwerp ook al geen technologisch hoogstandje

de 993 en 996/7 mogen dan een knappe multilink achterwiel ophanging hebben, maar die is nog altijd niet goed genoeg (en wordt dat ook nooit) om de slechte gewichtsverdeling te compenseren...

de 914 is dus weldegelijk de porsche met de beste wegligging
en da's niet omdat ik dat zeg...
dat wordt nog zeer regelmatig in de praktijk bewezen 8)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


10 feb 2008 4:10
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jeroen: en in vergelijking met een cayman? :? (heb in beide niet gereden dus kan het niet vergelijken)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 feb 2008 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht 
Sowieso slaat het nergens op om 911 als één optie te geven. Ik heb zelf een 3.2 carrera en een 964 gehad en rijd nu in een 993, maar tussen deze 3 auto's zijn de verschillen al heel groot, laat staan tussen de 70er jaren modellen en een 997....
_________________________________________
Nunc aut numquam


10 feb 2008 11:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
ik mis ook de GT3....is een 914tje niets bij... :lol:
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


10 feb 2008 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Wel eens met beide wagens gereden? (in ongeveer dezelfde conditie!)?


10 feb 2008 15:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Beetje moeilijk vergelijk...lange bochten?korte bochten?Bochten waar het op motorvermogen aankomt?
Ik denk(heb er nl geen ervaring mee) dat t.o.v. een 914(vooruit jeroen)een 911 langzamer een bocht in gaat maar harder eruit.(zeker bij korte bochten)
Dus waar meet je dan weer de bochtsnelheid :?:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


10 feb 2008 18:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
nou, een bochtig stukje weg en dan kijken wie er het snelste van punt a naar punt b komt. lange bochten, korte bochten, haakse bochten etc. heeft allemaal te maken met 'wegligging' wat mij betreft.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 feb 2008 18:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
en dan nog de staat van de weg, mooi circuit of andere minder gladde weg.


op een slecht wegdek zou je met een lekker strakke circuit afstelling mooi eraf kunnen dribbelen waar een minder sportief geveerde auto gewoon goed te doen is.


robert


ik heb dus ook niet gestemd.
_________________________________________
remmen is angst


10 feb 2008 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ehm Jeroen.. als de wegligging van die 914 zo goed is... waarom is b.v. de carrera gt dan niet op basis van die auto gebouwd?
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


10 feb 2008 19:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Ik merk dat met mijn auto ook, ik heb snelle bochten waar de auto best wel strakker geveerd mag zijn(zou het vast nog harder kunnen)

maar ik heb ook een stukje weg waar het vrij hard gaat en dan de weg iets verlaagd en meteen een bocht (bocht is een groot woord).

door het verlagen van de weg daar verlies je even de druk op de wielen en dan is het insturen niet zo lekker.

en juist daar ben ik blij dat de auto niet zo stug is (ik had namelijk de schokbrekers al eens getest op de stakste stand daar en toen was er even geen contact meer met het weg dek en werd het wel vervelend insturen en remmen om de bocht nog te halen :oops: 8)


robert
_________________________________________
remmen is angst


10 feb 2008 19:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
roenkie schreef:
Ehm Jeroen.. als de wegligging van die 914 zo goed is... waarom is b.v. de carrera gt dan niet op basis van die auto gebouwd?



die vind ik een beetje simpel om zo te stellen.

jeroen bedoelt geef een 914 wat meer vermogen om gelijk te komen met de andere partij (inzake pk/kg) en je zal zien dat de gewichts verdeling van die auto erg goed is en dus goed mee kan komen of zelfs beter is.


robert
_________________________________________
remmen is angst


10 feb 2008 19:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
horn schreef:
nou, een bochtig stukje weg en dan kijken wie er het snelste van punt a naar punt b komt. lange bochten, korte bochten, haakse bochten etc. heeft allemaal te maken met 'wegligging' wat mij betreft.
Maar op die manier ook met motorvermogen.


Erwin(die ook niet gestemd heeft)
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


10 feb 2008 19:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tuurlijk, een 914 is de Porsche met de beste wegligging :roll: . Porsche heeft na ruim 30 jaar de wegligging daarvan bij een ander model niet kunnen evenaren, laat staan verbeteren. :bang:

Volgens mij behoort die titel de Cayman ;) toe, exoten buiten beschouwing gelaten.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


10 feb 2008 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Denk 't ook. 8)

Afbeelding
_________________________________________
Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen


10 feb 2008 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
914 is om te beginnen geen porsche dus waar hebben we het over... :mrgreen: :twisted:
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


10 feb 2008 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Ik denk dat "de Ring" de grote scheidsrechter in deze zou kunnen zijn.

Heb zelf meerdere 914's gehad, helaas niet het genoegen om hiermee op de Nordschleife te rijden.
Maar onlangs een GT3 clubsport op dit beruchte circuit mogen beleven en ben van mening dat deze redelijk met kop en schouders boven velen uitsteekt.

Volgens Johan (v.d. Gugten) daarintegen staat de GT3 slechts in de schaduw van de nieuwe RUF RT12.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


10 feb 2008 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
EriC4C schreef:
Tuurlijk, een 914 is de Porsche met de beste wegligging :roll:

aangezien je het zo goed weet... leg dan ook meteen even uit wat een Cayman zo "bijzonder" maakt :idea:

De Nordschleife is écht geen scheidsrechter als het op wegligging aan komt...
Daar zal je ook nog een aardig pakketje pk's nodig hebben om een snelle ronde te zetten ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


10 feb 2008 20:33
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Wat daarentegen weer geen Porsche is. :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 feb 2008 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
rob964.c4 schreef:
roenkie schreef:
Ehm Jeroen.. als de wegligging van die 914 zo goed is... waarom is b.v. de carrera gt dan niet op basis van die auto gebouwd?



die vind ik een beetje simpel om zo te stellen.

jeroen bedoelt geef een 914 wat meer vermogen om gelijk te komen met de andere partij (inzake pk/kg) en je zal zien dat de gewichts verdeling van die auto erg goed is en dus goed mee kan komen of zelfs beter is.


robert


Dat is precies wat ik wil zeggen... dat onderstel van de 914 komt zo goed over omdat het niet al te gek veel vermogen te verwerken krijgt. Kijk b.v. eens naar al die snelle uitvoeringen van kleine auto's tegenwoordig. Het onderstel van een golf of astra is prima geschikt voor de normale modellen maar in een R32 of OPC zie je vaak dat het onderstel niet overweg kan met de "te zware" motor voorin en dan is heel je handling verziekt
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


10 feb 2008 20:47
Profiel
Bericht 
wel grappig om te lezen hoe 32 jr oude techniek met de tand
wordt verdedigd! petje af Jeroen :lol:


10 feb 2008 21:26
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
roenkie schreef:
Dat is precies wat ik wil zeggen... dat onderstel van de 914 komt zo goed over omdat het niet al te gek veel vermogen te verwerken krijgt.

't is maar wat je "niet al te gek veel vermogen noemt"
200pk? 300pk? 400pk? 700pk? :mrgreen:

Een Carrera GT is echt in een compleet andere "league" dan een 987 of 997
Een 911, 964, 944, 968 of 986/987 daar en tegen hebben echt geen wielophanging die technologisch vooruitstrevender is dan een 914

Voorlopig heb ik nog geen steekhoudende argumenten gehoord waarom een 914 een mindere wegligging zou hebben dan z'n latere soortgenoten ;)

Intussen rijdt de 914 al jaren lang alles wat porsche gebouwd heeft zoek in competities die specifiek op wegligging zijn toegespitst en heeft zich wat dat betreft dus al lang in de praktijk bewezen 8)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


10 feb 2008 22:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
In standaard vorm?
_________________________________________
Tjolk.


11 feb 2008 0:03
Profiel
Bericht 
Mijn eerste auto ooit, was gelijk ook de beste qua wegligging: een Zastava. Die deed het namelijk nooit en stond heel erg stevig stil..... :wink: :D


11 feb 2008 0:04
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Jort schreef:
In standaard vorm?

ja, met 165/80/15 bandjes ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


11 feb 2008 1:47
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.