Auteur |
Bericht |
anton964
997.2 4s pdktholen
|
draagarm revisie.
hallo
ik heb met de zoekfunctie al wel wat slimmer maar ik denk dat er nog wel wat meer kennis zit hier.
ik had vorig jaar bij de apk al een opmerking op de draagarm rubbers.
ik wil deze dan ook gaan vervangen.
nu weet ik dat je de rubbers los kan bestellen,maar hebben er mensen hier ook ervaring mee om deze te wisselen?
ik heb het al bij meerdere auto's gedaan.is het bij porsche anders?
wat denken jullie van teflon bussen word de boel daar beter van of zit je dan te schudden in de auto?
anton964
|
11 feb 2008 15:33 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Porsche levert de rubber bussen niet los, alleen in combinatie met een draagarm. Ik zou niet gaan prutsen met aftermarket bussen en al helemaal niet met teflon bussen ed. De werking van de rubber bussen berust op feit dat de rubbers vervormen, ze draaien niet. Wanneer de bussen gaan draaien heb je binnen de kortste keren speling.
|
11 feb 2008 16:38 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja ik had gelezen dat ze alleen komplete draagarmen leveren ja,
maar gelukkig maakt porsche de rubbers niet zelf!
ik vind het grote onzin er zijn veel snellere auto's waar ze het wel bij doen.
anton964
|
11 feb 2008 16:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
In de UK is een bedrijf dat ze wel kan vervangen. Ik kan alleen even de link niet vinden voor je
|
12 feb 2008 16:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kostbaar die armen compleet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
12 feb 2008 16:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: draagarm revisie.
Ik weet dat de Forumtechnieker draagarmen reviseert - 't is volgens mij niet heel moeilijk, maar wel aardig wat werk - zelfs met het juiste gereedschap
|
12 feb 2008 16:32 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja ik ben weer een hoop slimmer geworden.
de draagarmen nieuw kosten €340 perkant en van de rs €370
nu heb ik iemand gevonden die de rubbers van de rs ook los kan leveren,
ben alleen nu nog op zoek naar iemand die ze er in kan zetten.
je hebt ook ruilarmen.die kosten €180,-maar dat zijn de gewone rubbers,
misschien dat ik daar toch maar voor ga.
de losse rs rubbers kosten €125 perkant,maar dan moeten ze er nog in.
de achterkant is een ander verhaal,die worden niet losgeleverd en een draagarm kost dan €1500 perkant.
vraag me toch af waarom die nooit vervangen worden.hebben die minder telijden?
anton964
|
12 feb 2008 16:58 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Stuurgedrag
|
12 feb 2008 17:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n uurtje werk per draagarm .... da's wel even zweten voor 'n Specialist
|
12 feb 2008 17:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja ik heb wel een pers en zo,maar ik zal eerst een paar bussen moeten draaien om mee te persen en ook de boel warm maken denk ik.
ik had wel verwacht dat meer mensen dit al eens hadden gedaan.
anton964
|
12 feb 2008 20:38 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Als het goed is kan je ze er gewoon opkloppen met een stuk hardhout en een hamer .Wel met beleid natuurlijk. Er af halen gaat het makkelijkste met een poelie trekker en in/op de draagarm een m14 of m16 bout
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
12 feb 2008 22:17 |
|
|