Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoe haakt de brodit bij jou dan om je dashboard Herr de Pundert
Turbocruiser dat is IMO een van de problemen
Daarnaast staat het voor geen meter
|
04 feb 2008 18:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik heb het over deze Brodit-klem:
De bovenzijde van het dashboard van (in ieder geval) een 964 kan op verschillende manieren zijn afgewerkt, waardoor de klem niet altijd past.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 feb 2008 18:50 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Aha, das duidelijk. Geen Brodit dus.
Heb op dit moment een telefoon-pda met gps en navigatie in 1 unit (HTC) en ben op zoek naar een handige oplossing om dit (kleine) apparaat op een charmante manier in het zicht/bereik te hebben tijdens het rijden. Iemand met tips?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
04 feb 2008 20:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
@ Olaf: Zit geklemd om de boven en onderrand van het centrale luchtrooster. Is zo'n model als hierboven op de foto, maar nu wordt geroepen dat het geen Brodit is, volgens mij echter wel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 feb 2008 17:34 |
|
|
Olaf
|
Is wel 'n Brodit
Turbocruiser z'n besluit is: geen Brodit
Mss dat de Brodit voor de 3.2 beter past dan 'n Brodit voor 'n 964
|
05 feb 2008 17:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij heb je helemaal gelijk, Olaf. En idd in een 3.2 past die prima.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
05 feb 2008 17:41 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Helemaal mee eens. Zuignap of niet een Tom Tom ziet er toch altijd rommelig uit.
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
06 feb 2008 11:42 |
|
|
zuugnap
|
ben echt niet rommelig tssssssk
|
06 feb 2008 11:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
die klem/zuignap/whatever zal me roesten
desnoods haal ik wel een pakje kauwgom bij de pomp
maar welke gps is een beetje aardig?
gewoon een simpele (ben ik zelf ook) ik hoef er geen fratsen/toeters en bellen op
Garmin? Navman? TomTom?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 feb 2008 17:32 |
|
|
994
|
GPS
Zijn we nu terug naar af (het begin)?
|
11 feb 2008 19:04 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Zuignap TOMTOM past precies op glas van de klok! Bij 993 en voorgaande modellen in elk geval! Als je een horloge hebt mis je de klok niet!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
11 feb 2008 19:23 |
|
|
994
|
GPS
Mh spijtig,is eigenlijk de enige klok die nog werkt
|
11 feb 2008 20:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... maar wel de waarschuwingslampjes
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 feb 2008 20:20 |
|
|
arenarood
|
Bij mij zitten er geen waarschuwingslampjes in de klok
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
11 feb 2008 20:23 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
11 feb 2008 20:40 |
|
|
Olaf
|
|
11 feb 2008 20:45 |
|
|
arenarood
|
Net even wezen checken! Had het echt geprobeerd met die zuignap,was in het donker! Heb TOMTOM nog nooit in P gebruikt vandaar!En ja ik heb al meer dan 62k met auto gereden,dus ik had het moeten weten!
|
11 feb 2008 20:50 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 feb 2008 1:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
14 feb 2008 9:41 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Beste Eric,
Om nog even terug te komen op die Brodit; ik heb de indruk dat de klem die hierboven afgebeeld staat voor een kunststof dashboard is, klopt dit? Volgens mij heeft u volleder dus mogelijk is dat de reden dat de Brodit-klem niet past.
|
30 apr 2008 16:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ook als je volleder hebt kan het dashboard op verschillende manieren zijn afgewerkt heb ik ontdekt. Bij Anton964 past de dashmount wel en die heeft ook een met leder afgewerkt dashboard. Het verschil zit 'm dus niet alleen in wel/geen volleder. Ook bij diggler_911 past de (mijn ex-)dashmount wel. Op de verpakking stond ook "Porsche 911 '77-'98" zonder onderscheid te maken naar kunststof of leder. Brodit levert wel een dashmount in twee verschillende versies voor kunststof (851581) en leder (852170). Allebei ook voor "Porsche 911 '77-'98", maar dit is een andere dashmount dan die ik had (en Anton964 & diggler_911 hebben) . Met die dashmount heb ik geen ervaring, maar aangezien het probleem aan de bovenzijde zit en deze op die andere dashmount er precies hetzelfde uitziet .....
|
30 apr 2008 19:24 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
De clip van de laatste variant die je liet zien voor volleder ziet er welliswaar hetzelfde uit, maar de bovenkant en onderkant zijn toch anders; die bovenkant schuif je dan in de naad rond het luchtrooster. (net als de onderste helft van de clip overigens.)
Zelf overweeg ik nu om de Brodit clip voor volleder te bestellen ondanks het feit dat ik kunststof heb. (ik wil liever geen beugel/ klem over mijn dashboard) Zijn er mensen met ervaring?
|
30 apr 2008 19:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad ..... maar waarom je in dat geval verschillende varianten hebt . Dat zal echter niet voor niets zijn toch?
|
30 apr 2008 20:47 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
De volleder-variant heb ik bij een andere porsche-liefhebber in werking mogen aanschouwen en deze klemt goed in de naad rond het luchtrooster omdat het leder wat flexibel is en zodoende voor een goede klemmende werking zorgt. Bij kunststof lukt dat minder goed vermoed ik, dus om die reden zal er een andere variant zijn. Maar omdat er ook Porschisten zijn met een kunststof-klem op een lederen dashboard vroeg ik mij af of er wellicht ook lotgenoten zijn met een volleder-klem op een kunststof dash. Mogelijk dat deze compactere en esthetisch fraaiere Brodit klem toch een goede pasvorm heeft in een kunststof dashboard. Of dat met hulpstukken zoals rubber of kunstleder deze alsnog goed klemmend gemaakt kan worden.
|
30 apr 2008 20:59 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Uiteindelijk maar mijn oude lederversie (852170) vd. Brodit Proclip in de 1992 964 van turbocruiser geduwd. Zit als een huis. Als je erg kritisch kijkt zie je dat de plastic omlijsting van de ventilatieroosters iets naar binnen buigt tpv. de clip. Bij het leder dasboard van mijn 3.2 zag ik dat niet/minder; maar daardoor klemt het wel lekker natuurlijk.
Heb nog even een fotootje van de Brodit in mijn 3.2 in mijn Album geplaatst.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
04 mei 2008 18:18 |
|
|