Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:15

Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Worden ze in A'dam nu ook al knettergek? 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
Vergeet niet dat er ook andere maatregelen zijn, die een jaar of 10 geleden al bij onze oosterburen zijn ingevoerd.
Destijds kwamen in grote getalen de G60's de GTi 16V's, de GSi's etc. voor naar weinig geld onze grens over omdat ze simpelweg onverkoopbaar waren geworden in die Heimat...

Oorzaak? Strengere TüV-keuring (daar waar het om uitstoot ging).

Hoop niet dat dit soort berichten een voorbode zijn van een dergelijke "heksenjacht" :shock:

13 feb 2008 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Reken maar van yes... :cry: en die zaken hadden we van veraf kunnen zien aankomen.

13 feb 2008 0:51
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dat soort dingen komt allemaal uit een raar schuldgevoel. Met als resultaat dat we nu een onderwijssysteem hebben waarin kinderen niets leren terwijl wij als land pretenderen een kennisland te zijn. Absolute kolder

13 feb 2008 15:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Mijn vader zit al zijn hele leven in het onderwijs en loopt bijna tegen zijn pensioen. Hij heeft het onderwijs door alle 'proefballonnetjes' alleen maar zien verslechteren.

Als je echt iets constructiefs aan het onderwijs in Nederland wil doen, moet je eens met de ervaren leerkrachten praten... (en ze minstens 10% loonsverhoging geven imho)

Plus de opleiding veeeeeel 'zwaarder' maken. Veel afgestudeerden kunnen zelf niet eens behoorlijk rekenen of schrijven....

13 feb 2008 16:10
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ligt er maar net aan waar ze in afgestudeerd zijn. :lol:

13 feb 2008 16:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
ingo schreef:
...en hoe zouden ze dat willen controleren?
Bij elke invalsweg een politie-agent?
Of miljoenen-investeren voor toegangspoorten (nog meer oponthoud om de stad in te komen)?

Straks bij invoering van de kilometerheffing wordt het nog veel gekker, GPS zorgt ervoor dat je overal traceerbaar bent. Wie weet welke "gekke en krankzinnige" plannen dan boven tafel komen. Krijg je iedere maand een afrekening waar, hoe lang en hoe hard je precies gereden hebt incl de te betalen rekening :cry:

Wegenbelasting vervalt en provinciale belastingen gaan omhoog ter compensatie :evil:

We gaan het beleven en betalen met dit kabinet :roll:

13 feb 2008 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
(edit door paSCal: Volledige quote van bovenstaande verwijderd!)

Kooi van Faraday om je tracker en gedaan is het met de controle :lol:

13 feb 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Tsss... 't is wat in dat Nederland... :wink:

13 feb 2008 22:26
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
We gaan het beleven en betalen met dit kabinet :roll:

Met een ander niet dan :roll: als ze er eenmaal zitten gaan ze op dezelfde manier verder met, hoe kunne we de Nederlanders geld uit hun zakken kloppen. :idea:

13 feb 2008 22:43
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
toch maar eens op zoek naar een schone Cayenne Turbo S voor erbij, om die frisse lucht van de Amsterdamse binnenstad straks nog te mogen opsnuiven; en daarnaast nog een motor voor de sluipweggetjes, als de KM heffing straks een feit is.
Hmm, wordt wel wat duur; voor de bekostiging van dergelijke bittere noodzaken moet in Nederland toch zeker wel een subsidie bestaan ? :)

13 feb 2008 22:55
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Subsidie? Voor jou als werkende Nederlandse man? Dream on.....

Als je je als kans jeweetwel misdraagt dan krijg je subsidie. Jeugdcentra in Amsterdam Gaza etc.

13 feb 2008 22:59
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Las ergens dat de woorden "beleid" en "debiel" uit dezelfde letters bestaan. Was me nooit opgevallen, verklaart wel het eea... :roll:

14 feb 2008 13:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
deelbi, leedbi, biedle, eedbil,

edible, bed lie, bid eel, be idle, be led i, be lied!

14 feb 2008 15:04
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
ingo schreef:
Mijn vader zit al zijn hele leven in het onderwijs en loopt bijna tegen zijn pensioen. Hij heeft het onderwijs door alle 'proefballonnetjes' alleen maar zien verslechteren.

Jeps, ongetwijfeld waar, maar laat "de Nederlander" vooral de schuld maar bij een ander leggen, en niet bij zichzelf ten rade gaan! (lees: de ouders mogen ook wel iets doen aan een opvoeding van hun kinderen!)

Enne, ach, we zien het wel toch, kan er niet zo over inzitten, wat er in Amsterdam gaat gebeuren!

14 feb 2008 16:27
Profiel Facebook 
Bericht 
Pascal, je hebt zeker geen (schoolgaande) kinderen.
Opvoeding en scholing zijn wel twee aparte dingen hoor...
Opvoeden doe je thuis.

Amsterdam.... waar ligt dat dan?? :lol:

14 feb 2008 16:35
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Gert schreef:
Amsterdam.... waar ligt dat dan?? :lol:

Wel opvoeding, maar geen scholing gehad??? :lol:

14 feb 2008 16:46
Profiel
Bericht 
Door scholing wist ik het maar dankzij mijn opvoeding weer snel vergeten :!: :wink: :mrgreen:

Overigens kom ik voor zaken regelmatig en moet ik eerlijk toegeven dat het er goed toeven is.

14 feb 2008 16:50
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
paSCal schreef:
Enne, ach, we zien het wel toch, kan er niet zo over inzitten, wat er in Amsterdam gaat gebeuren!

:shock: verbaasd over de kortzichtigheid. Schaapjes... dam...
Pas als ze dit in Breda ook gaan doen interesseert het je wel :?: Nimby. :wink:

14 feb 2008 17:27
Profiel WWW
Bericht 
Gert schreef:
Door scholing wist ik het maar dankzij mijn opvoeding weer snel vergeten :!: :wink: :mrgreen:

Ha ha! :lol:

Zo een opvoeding heb ik nou precies alleen dan met een ander plaatsje in Nl... Rotjeknor... :lol: :wink:

14 feb 2008 17:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
(edit door paSCal: Jij mag even je taalgebruik aan gaan passen!)

wat een gezeik in amsterdam...<knip> op de kaai mag...drugs op elke hoek..maar een old timer die beter verzorgd is dan de meeste <knip> mercedessen....mogen er niet in ...its a real shame

14 feb 2008 18:28
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Gert schreef:
Pascal, je hebt zeker geen (schoolgaande) kinderen.
Opvoeding en scholing zijn wel twee aparte dingen hoor... Opvoeden doe je thuis.
Klopt, en klopt ;) (was dan ook precies mijn punt, en daar heb ik toch genoeg ervaring mee gok ik zomaar :cheesy: )...

Enne, als ze het in Breda invoeren, zit ik ook niet mee. :cheesy:
Maar even mijn "kortzichtigheid" uitleggen...

Als ze dit inderdaad al erdoor krijgen in Amsterdam (weten we daar ondertussen meer over?), zal hier ongetwijfeld weer een ontheffingsmogelijkheid op komen, waar je dan weer voor mag betalen. Daar ik nooit in Amsterdam kom (en zeker niet met mijn auto <92), kan ik daar niet zo mee zitten. Kijk even naar Engeland, want daar willen ze dit ongetwijfeld van kopieren. Dat er in London allerlei vage anti-auto acties zijn, wil toch niet zeggen dat dat in de rest van het land ook zo is? Verwacht het hier dan ook niet verder dan A'dam, R'dam, DenHaag en wellicht Utrecht...
Tja, daar kan ik dan ook niet echt mee zitten!

14 feb 2008 19:54
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Gezien het feit dat de volgorde in qua ergheid van misdrijven zo ongeveer kinderp...o, wapenhandel, het bezitten van een auto is denk ik (VREES ik) dat dit doorgaat. Uitzondering voor klassiekers denk ik niet. Er rijden hier best veel klassiekers rond (MB S, DS, 240's etc).

Consequentie is dat er een hoop oud spul (waaronder zeker 5 PF auto's) niet meer de stad in mag. En ik een andere parkeerplaats moet zoeken. Wat mij mateloos irriteert is dat ik met mijn auto (waar ik 5000 km per jaar mee rij) niet meer de stad in mag maar autos die vergelijkbare uitstoot waardes hebben wel. Idioten.

14 feb 2008 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Nou,dan kom je toch niet meer in Amsterdam ?
Haal evt. je onderneming daar weg,en ga zelf verhuizen..........
Probleem opgelost.

Was laatst in Amsterdam om naar een Passat te gaan kijken.Het lijkt daar wel het hele jaar door Carnaval.

En dan nog effe wat:
Het rekeningrijden is een plan dat stamt uit de jaren 80 en kwam uit de koker van Neelie Smit-Kroes.Een VVD-minister dus.De 120km/h grens op de autosnelweg en de strenge controle erop is ook van haar !
:shock:
......die heeft pech !!

15 feb 2008 13:46
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
@Maarten,ik ben benieuwd hoe 'onze mede forummers' die nu niet in Mokum wonen/en of parkeren/ binnen de ring, reageren, als dit landelijk wordt ingevoerd! Let wel, ik hoop dat het allemaal overwaait!
Maar denk wel als dit wel gebeurd, dit forum ontploft!, en heel forummers ook met hun bolide van voor 1992. wat denk jij?
:roll:

Ik ben wel benieuwd naar mede forummers (in A'dam)
die hier ook mee van doen hebben, wat zij hier van denken, dus vul maar in.....wolf, geert, ingo, dicer(nog niet?), LeOH(ook nog niet) en wie ik allemaal vergeet! :wink: Turbocruiser enz. enz....

15 feb 2008 22:03
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
geloof er geen ruk van dat dit erdoor komt. wordt straks gewoon politiek gebruikt als wisselgeld. als jullie dat niet doen, doen wij de boycot oude auto's in de binnenstad niet... :idea:

15 feb 2008 22:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende