Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:22

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
ombouw 911naar993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht ombouw 911naar993
hallo
op de site van vanzweden kan je veel onderdelen vinden is het mogelijk om een 911 van 1976 om te bouwen naar 993 als ik de spatborden en voorbumperspoiler van 993 monteer kun je dan nog de voorlichten en
voorkofferdeksel van de 911 gebruiken ?
grt hugo

13 feb 2008 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Je gaat je vrouw/man toch ook niet ombouwen? :lol:

13 feb 2008 11:54
Profiel
Bericht 
Waarom ombouwen :roll: denk dat je hem in originele staat houd het voor jou en je portemonnee het er veel beter uitziet. :idea:

Denk dat je ombouw naar 993 een klein beetje onderschat, en wat denk je dan van interieur, is ook helemaal anders, dus een beetje onlogisch.
Maar goed het is jouw Porsche.

13 feb 2008 11:56
Bericht 
cabrio wim schreef:
Waarom ombouwen :roll: denk dat je hem in originele staat houd het voor jou en je portemonnee het er veel beter uitziet. :idea:

En het er voor die oude 911 ook veel beter uitziet. :wink:

13 feb 2008 12:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Je bent er lang niet met alleen de voorschermen, de lampen van een pre 1994 911 passen overigens niet in de schermen van een 993, de kofferdeksel volgens mij wel. Maar wat doe je met de binnenkant, de achterkant, dorpels etc. etc. Uiteindelijk kost dit zoveel dat je beter een 993 kunt kopen.

13 feb 2008 12:46
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

het lijkt mij ook heel leuk om zoiets te bouwen.maar doe dit niet met een mooie originele porsche.kost veel geld en je vind nooit meer iemand die het wil kopen.
ik zou opzoek gaan naar een kale body van een 993 bij de slopers en ga die helemaal opbouwen dat is veel leuker en dat heb je ook een hele nieuwe wagen.

anton964

13 feb 2008 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik snap eigenlijk wel dat je zoiets doet. Al moet je wel oppassen als je huidige auto in goede staat is. Je auto wordt namelijk alleen meer waard als hij nu in slechte staat is en toch gelijk helemaal opgeknapt wordt.

De puristen moeten misschien overgeven als ik dit zeg, maar heb zelf ook een hele slechte van 1970 omgebouwd. Bedenk goed waaraan je begint, maar het is best goed te doen. Je moet alleen wel handig zijn....

13 feb 2008 16:30
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Toch wel weer apart......dat niemand gewoon antwoord kan geven op de vraag............ :?

@hugo: gewoon even met van Zweeden bellen, die kunnen je vast verder helpen! :idea: (let maar niet te veel op die puristen reacties en de natuurlijk goed bedoelde adviezen! :wink:)

13 feb 2008 17:02
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
ik ga er eens goed overnadenken en info vragen bij vanzweden of kan ook eenvoudiger door ombouw naar 964 .
grt hugo

13 feb 2008 18:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nog eenvoudiger is origineel laten :wink:

Persoonlijk zou ik bij 'n ombouw er iets speciaals van maken - bv 'n RUF lookalike of Early 911 :idea:

Wat is de reden van de ombouw, als ik 't vragen mag :?:

13 feb 2008 18:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
ik wil belastingvrij rijden met moderne look
grt hugo

13 feb 2008 19:35
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Hugo, gewoon doen man!veel succes! :wink:

13 feb 2008 19:47
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht 
Dan zou ik eerder voor een 964-ombouw gaan :mrgreen:

13 feb 2008 20:29
Profiel Facebook 
Bericht 
hugo schreef:
grt hugo

Ja, dat wordt een groot succes straks, met dat rekeningrijden...

13 feb 2008 20:42
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
en in amsterdam :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 feb 2008 20:47
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Nicolò schreef:

Zoals het er nu uitziet blijven auto's van 25 jaar en ouder belastingvrij, je zal wel geregistreerd worden op het moment je gebruik maakt van de weg, maar zal niet in rekening gebracht worden.

13 feb 2008 21:01
Bericht 
Waar staat dat?

13 feb 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Peter 993 schreef:
Je bent er lang niet met alleen de voorschermen, de lampen van een pre 1994 911 passen overigens niet in de schermen van een 993, de kofferdeksel volgens mij wel. Maar wat doe je met de binnenkant, de achterkant, dorpels etc. etc. Uiteindelijk kost dit zoveel dat je beter een 993 kunt kopen.

Kofferdeksel dus ook al niet, volgens is het nauwelijks te doen van pre 1994 911 naar 993....

13 feb 2008 21:37
Profiel
Bericht 
Nicolò schreef:
Waar staat dat?

Nergens.

Hadden laatst een ledenvergadering van de old-timer club en op uitnodiging was er iemand van de Fehac, om alle nieuwtjes en weetjes weer eens door te nemen, en deze man vertelde dat bij alle beslissingen die nu in behandeling zijn, zij hun sterk maken voor het behoud van de klassieker belastingvrij te houden, staan redelijk sterk in de race zij hij.

13 feb 2008 21:58
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Peter 993 schreef:
Kofferdeksel dus ook al niet, volgens is het nauwelijks te doen van pre 1994 911 naar 993....

Wel met aftermarket polyester setjes - met origineel "blik & kunststof" heb je wel 'n beetje meer te versleutelen :wink:

Wat is dat toch, met belastingvrij rondrijden :roll:

13 feb 2008 23:33
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Auto verkopen....... en op zoek gaan naar het model waar je voorkeur voor uitgaat. :wink: succes

13 feb 2008 23:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
hugo schreef:
grt hugo

Van de kosten van twee voorschermen betaal je een aantal jaren de wegenbelasting :roll: :roll:

14 feb 2008 8:48
Profiel
Bericht 
Peter 993 schreef:
Van de kosten van twee voorschermen betaal je een aantal jaren de wegenbelasting :roll: :roll:

Dat was precies mijn argument om een 911 te kopen die echt goed leek en niet een wat misschien wat mindere oudere. Zes jaar extra wegenbelasting heb je zo terugverdiend.

14 feb 2008 9:08
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Nicolò schreef:
hugo schreef:
grt hugo

Heb jij daar verstand van dan ?? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar toch heeft Jan daar een punt...........maar zou dat dan ook met de bijtelling ( :cry: :cry: ) veranderen...

Nu kan je een oudere (15j) auto opvoeren in je adm. op basis van waarde ipv nieuwwaarde...

Maar ach Wouter Kabouter komt wel weer met wat anders :lol:

14 feb 2008 10:43
Profiel
Bericht 
Vooralsnog wordt er bij het rekeningrijden (dat in de plaats komt van BPM en MRB) geen rekening gehouden met de BPM die je bijvoorbeeld net voor invoering van het rekeningrijden hebt betaald. Dus dan betaal je dubbel: vooruit BPM en als je dan de weg gaat gebruiken betaal je ook het rekeningrijden. Daar is nu herrie over, want die Nouwen (ex-ANWB notabene) en alle andere companen hebben geprobeerd dat te verzwijgen.
Ik heb helemaal geen zin om me in dat rekeningrijden te verdiepen, maar ik fantaseer even dat met het afschaffen van de MRB de vrijstelling voor die belasting ook wordt "afgeschaft" en dus niet doorwerkt in een vrijstelling voor het rekeningrijden. Snap je, er komt waarschijnlijk namelijk ook niet een vrijstelling omdat je al BPM hebt betaald. Maar goed, wie zich wel in de regeling wil verdiepen zal wel kunnen lezen hoe het wel gaat. En dan nog zal er vóór invoering wel het nodige veranderen.
Zoek dan ook even op of de gegevens van het rekeningrijden (satelliet-observatie) ook gebruikt gaan worden voor de controle of er 25% moet worden bijgeteld (exact weten hoeveel kilometers er privé is gereden). Vergelijk dat met de opgaven die banken jaarlijks over jouw gegevens aan de fiscus doen.
Zo heeft iedereen weer genoeg om over na te denken.

14 feb 2008 11:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende