Auteur |
Bericht |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Kap bij 3.2 suist bij mij wel, vooral boven de 180, 190. Maar ík vind dat dan wel weer wat hebben .
|
14 feb 2008 10:42 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Kan kloppen eric, volgens mijn info is de kapaanslkuiting bij een 964 anders dan bij de 3.2, waardoor er inderdaad nagenoeg geen geruis meer is.
|
14 feb 2008 17:04 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Volgens mij bedoelt Eric dat hij het van een 3.2 niet weet en van een 964 wel! Kap 3.2 en 964 is overigens volkomen identiek
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
14 feb 2008 21:37 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Bert, de Kap wel, maar het sluitmechanisme voor op de raamstijl is bij in ieder geval een vroege 3.2 cabrio, gelijk aan de targa. Dit is later herzien, zowel voor de targa als de Cabrio, en ik dacht dat er bij de 964 een nog verfijnder sluitsysteem was, waardoor windgeruis en waterdichtheid nog beter waren. Het eerste weet ik zeker, het 2e niet helemaal.
|
14 feb 2008 23:50 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 feb 2008 1:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hoe de kap van een 3.2 cabrio aansluit weet ik niet en dus ook niet of het bij een 3.2 verschil maakt met een targa. Bij een 964 maakt het iig wel verschil. Via de eerder geplaatste link: | | | | EriC4C schreef: Mijn ervaring is dat zowel open als gesloten er een verschil is tussen een targa en cabrio wat het effect van de wind betreft. Gesloten: Het dak van een targa sluit op de voorruitstijl en dat van een cabrio aan de achterzijde tegen de voorruitstijl. Open: Veel minder last van werveling van wind in een cabrio met windschot dan bij een targa (uiteraard zonder windschot). | | | | |
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 feb 2008 10:06 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dit is een stuk tekst waarbij iemand uitlegt dat hij eerst een Targa had, maar uiteindelijk toch kiest voor een Cabrio.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 feb 2008 10:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Volgens mij slechts een persoonlijke keuze en vervulling van een lang gekoesterde wens zonder dat het iets zegt over de ervaring met of verschillen tussen een cabrio en targa.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 feb 2008 10:57 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Je moet ook tussen de regels lezen!
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
15 feb 2008 12:21 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
wat me wel weer opvalt bij de 944 targa dat je gewoon tot boven de 180 kan bellen, echt helemaal geen last terwijl dit in de 911 targa echt een drama is
ga zeker een winddeflector testen op de oude targa om te kijken of de windslag uit de achter ruit kan krijgen, moet iets op te verzinnnen zijn
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
15 feb 2008 12:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 feb 2008 12:52 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
hahahha ja inderdaad een neppert targa
maar ja verbaasde me over het feit dat als je de winddeflector bijsteld je of helemaal niets geen last heb of het hoort bulderen in de achterruit
het zelfde geluid als in de ouwe 911.
maar zoals ook reeds eerder geschreven de 944 targa is meer een targa voor de mensen achter in. dak zit net ff te ver naar achteren
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
15 feb 2008 13:39 |
|
|
rum6
Porsche 996 C4 Cabrio handbak (zilver)Betuwe
|
Ed911, de cabrio lijkt me gezien je geplande kilometers de beste keuze...
kun je ook mooi porschepetje dragen voor tegen teveel zon op je bol.
|
15 feb 2008 16:04 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Jij zegt ut ik denk ut....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 feb 2008 17:36 |
|
|