Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:54

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
koppeling 911 bj 84 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht koppeling 911 bj 84
hallo
ik heb vanavond een testrit gedaan met een 911 bj 1984 en ik vond dat ik hard op de koppelingspedaal moest trappen om te ontkoppelen ,is dit normaal? de verkoper zei dat dit normaal was graag jullie mening dank u
grt hugo

15 feb 2008 22:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Wat is hard :?:

.. en JA :wink: voor de introductie van de G50 bak in '87 moest men wat harder trappen :lol:

15 feb 2008 22:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ben niet technisch, maar volgens mij zijn er hier wel wat personen die aan kunnen geven waarom dit waarschijnlijk niet zo'n goed teken is. Koppeling gaat wel zwaarder dan van een moderne standaard auto, maar moet niet overdreven zwaar gaan. Volgens mij is de bak dan aan zijn eind, maar ik laat dit graag aan de technici over!

15 feb 2008 22:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
hallo
het was de eerste keer dat ik met een oude porsche 911 reed daarom kon ik het niet vergelijken
grt hugo

15 feb 2008 23:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Ook is die 84'er niet te vergelijken met de '87 van HV :wink:

15 feb 2008 23:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
pedalen gaan bij 915 bak inderdaad wel zwaarder, heb ik ook (2x slechts) ondervonden, toen ik ook nog geen andere Porsches had gereden. Vond het toen ook wel wat zwaar gaan, maar niet overdreven en ook niet onprettig. Als het voor je gevoel niet goed ging, is de kans groot dat het pedaal inderdaad te zwaar gaat. Maar nogmaals, ben geen techneut ( :cry: )

15 feb 2008 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De koppeling is aanzienlijk zwaarder dan bij een normale auto of de modernere G50 bak. Echter mag het niet zo zijn dat er veel kracht gezet moet worden. In dat geval is de koppeling versleten.

16 feb 2008 0:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
de verkoper (geen handelaar) zei mij dat je dat moet gewoon worden en had ook geen ervaring met jongere versies van porsches
grt hugo

16 feb 2008 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
G50 gereden 1 jaar. Ondanks nieuwe platen, drukgroep, en koppelingcylinder behoorlijk zware koppeling. 915 gereden: zeer zware koppeling. Nu weer een 3.2 met 915 bak. heerlijk soepele koppeling. Niet super licht meer gewoon goed, zonder kramp in de kuiten :wink: denk dat het erg verschilt per auto. maar gaat zeker zwaarder dan menig gewone auto.

16 feb 2008 1:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
hallo jurrian
de wagen heeft 180000 op de teller en de verkoper had geen onderhoudshistorie dus ligt de oorzaak mischien daar
grt hugo

16 feb 2008 1:28
Profiel
Bericht 
Heb al 3 Porsche's gehad met 915 bak, en als ik in de andere 2 wagens van ons stap, merk ik toch een duidelijk verschil dat de 915 bak best zwaar trapt, eenmaal weer een paar uur gereden valt dit niet meer op. (lees weer gewent)
Denk als je rechtstreeks van een moderne auto in een Porsche met 915 bak stapt je inderdaad het gevoel krijgt of je een vrachtwagen koppeling (spreek woordelijk) in moet trappen. :idea:

16 feb 2008 9:17
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Herkenbaar voor mij. Als je daarna in een moderne auto stapt en (ont)koppelt is het alsof je dwars door het schutboard trapt.

16 feb 2008 12:16
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Toen ik een paar jaar geleden ging proefrijden in mijn 1986 911 3.2 met 915 bak ging de koppeling voor mijn gevoel ook extreem zwaar.
Tijdens aflevering/oplevering heeft toen iemand van een poetsbedrijf oid. ff de koppeling gesloopt en is er een nwe. koppeling gemonteerd (is mij destijds tenminste als reden voor vertraagde "oplevering" gegeven door verkopende garage 8) ).
Met de nieuwe koppeling gaat het al jaren veel lichter. Het blijft echter tov. bv. een Golf redelijk zwaar. Is echter voornamelijk een kwestie van gewenning en niet teveel in de file staan.

Als ik het zo lees lijkt dit dus een gevalletje "bijna dode" koppeling. :roll:

NB. 915 bak op zich is niet veel mis mee, indien goed en warm. Ik heb 1 jaar alleen maar met de 3.2 gereden, was het totaal geen probleem. De laatste jaren stap ik uit een modernere auto in de 3.2 en is het iedere keer de eerste 5 stoplichten weer wennen.

16 feb 2008 14:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]