Auteur |
Bericht |
Sjonnie
|
Heb ik goed begrepen dat iemand een prijsje kreeg omdat hij het snelste was? Misschien niet de beste strategie om schade te voorkomen. Rally kan je dus op verschillende manieren interpreteren: correct rijden en punten krijgen (maar dan moet eea heel anders georganiseerd worden), of snel en voor de fun. De meesten (en daar hoorde ik ook bij) deden het laatste.
Eigenlijk werd er onverantwoord hard gereden door sommigen. Het verbaast me nog dat er niet meer problemen geweest zijn. Er hadden nog meer schadegevallen kunnen zijn maar er hadden vooral veel bekeuringen kunnen gegeven worden, waaronder rijbewijs invorderingen, auto in beslagname etc.
Het was voor mij letterlijk een unieke ervaring, maar als ik nog eens zo hard wil gaan doe ik dat wel op een circuit. Ik heb mazzel gehad vrijdag.
Vandaag iets minder mazzel: gelaserd met 103 km/u en dus 70 euri dokken. Wat me het meest verontrust: ik heb niets of niemand gezien met een lasergun en het ligt beslist niet aan mijn ogen. Misschien weer wat met knopjes aan het prullen ofzo ...
In elk geval een waarschuwing voor de RD bezitters zonder lasershield: voor je het weet zit je (dik) in de miserie.
|
08 nov 2004 19:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Beter zoals PaSCal deed met de Jubileum rit.... degene met de juiste antwoorden en het minst aantal gereden kilometers ... kwestie van twee keer per auto de tellerstand opnemen
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
08 nov 2004 20:56 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Bingo
Overigens, Sjonnie, het was niet de persoon die het snelste was, maar die het dichts bij de "normale" tijd kwam... Aangezien ik 1:06 uur LANGER had gereden dan de ideale tijd was (waarbij er ongeveer 10 minuten "verkeerd klokken" af moet), vraag ik me echter wel serieus af, hoe en wanneer die jongens die tijd hebben gereden.
Ongetwijfeld in het licht! Ongetwijfeld zonder die wegopbreking, en ongetwijfeld zonder de route (op papier) te volgen (gniffel)
Maar wel een leuke ervaring en ben blij te horen dat je het rustiger aan gaat doen Sjonnie
|
08 nov 2004 21:37 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Ik vraag mij dus ook af hoe dat werkt:
Als het uitgangspunt is dat men (in principe) niet te hard mag rijden - wat tenslotte illegaal is en aanzetten tot het doen van illegale daden zal in Nederland ook wel strafbaar zijn - zit er een denkfout in het geheel:
Als je de ideale tijd baseerd op de maximum snelheid voor ieder trajectje, en je je daar precies aan houd, kan je alleen maar de tijd halen als je door alle rode stoplichten heenrijd zonder te remmen en iedere oma voor je genadeloos inhaalt. Als je dat ook maar één keer niet doet, zit je al boven de tijd, en dan kan je die alleen maar halen door te hard te rijden.
Kortweg: om "op tijd te rijden" en te winnen moet je óf te hard rijden, óf door rood licht rijden...
Nou heb ik dan maar af en toe voor het eerste gekozen en deed er ondanks verwoedde pogingen toch nog langer over dan de richttijd... Om die tijd te kunnen halen moet je levensgevaarlijk rijden, zonder te remmen voor fietsers of kinderen...
|
08 nov 2004 21:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Bingo, je hebt helemaal gelijk Allart...
Daarom in "mijn" ritten altijd punt 1:
Het is GEEN RACE!
En het laatste punt:
Het is dus GEEN RACE!
Absoluut geen tijdsverbinding tussen "winnaars" en "verliezers" (op die belgen na, die gewoon een uur na de laatsten aankomen ). Ik vind het ook niet netjes om inderdaad aan te sturen op "hardrijden". Ik heb me nagenoeg overal netjes aan de snelheid gehouden (op het tunneltje en enkele HEEL overzichtelijke stukken na), en was dus een uur langer bezig, op 3.5 uur ofzo toch?
Ach, leuke toch, hoop dat je er volgende keer bij mij ook bij bent Allart! (had ik je toch nog HEEL even gesproken )
|
08 nov 2004 21:55 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Belgen
Maar je hebt overschot van gelijk Pascal. Al twee keer heb ik voor POCA de midzomernachtrally georganiseerd en altijd moet elke deelnemer een afstand van verhaal tekenen, waar ook vermeld staat dat iedereen zich aan de verkeersregels moet houden, verzekering moet hebben, enz..
Misschien een straffe maatregel, maar het stelt je in ieder geval buiten schot als er enkele deelnemers als idi*ten door het parcours razen.
In dit geval, de nagenoeg te pletter gereden 996, komt er waarschijnlijk niets van. Maar, kan je je de heisa voorstellen als er bij zo'n ongeval een dode zou zijn gevallen? Je krijgt hier dan garantie last mee als die kerel beweert dat hij meedeed aan een rally, waar bovendien nog een prijs gegeven wordt voor de beste tijd.
Je komt geheid voor de rechter.......
In ons landje vorig jaar nog meegemeekt dat één van de laatste deelnemers van zo'n rit een steen in z'n ruit kreeg van één van de bewoners van de straat waar voordien een hoop gekken met een berg lawaai door kwamen gereden. Ook geen publiciteit voor onze hobby
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
08 nov 2004 23:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
BWAAAA! Da's dan ook een van de regels: "In de dorpjes rustig aan!"... Enne, zoveel mogelijk de dorpjes/steden ontwijken, want inderdaad, 1 Porsche door de straat is leuk, 2 is leuk, 20 is irritant, de 30e krijgt het te horen! (maar goed, we gaan off-topic, maar wel nuttig overigens!)
|
08 nov 2004 23:29 |
|
|
Sjonnie
|
Ik heb aan het begin van de rit wel ergens langs de weg, in een bocht, kinderen zien staan die het leuk vonden dat we voorbij kwamen. Maar ja, dat waren dan ook kinderen he....
Overigens op de website van de NPC is het doodstil. Je zou toch denken dat er met name over die nachtrallye behoorlijk wat nagepraat zou worden????
|
08 nov 2004 23:36 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ja, en die stonden nog "GASSEN" ook te roepen... Aan het einde van een redelijk recht stukje, aan de buitenkant van een haakse bocht... Gek he, dat we niet aan het GASSEN waren!
Hmmm, dan moeten de leden dat wel weten
EN zich ervoor intresseren... Toch?
|
09 nov 2004 0:25 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Moet je natuurlijk niet wegrijden voordat tie de km-stand heeft opgenomen Had ik weer Natuurlijk niet de schuld van Pascal
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 nov 2004 1:17 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Pascal, het is nu 12:15 en jij hebt om 12:25 dit stukje al geschreven
Je bent nog sneller met de PC (Mac?) dan met de auto...
|
09 nov 2004 1:18 |
|
|
Allart
996 C4S
|
Oops... ik zie dat ik zelf een heel uur voorloop... Zal wel een trage wintertijd zijn...
|
09 nov 2004 1:19 |
|
|
horn
PF #57
|
Zitten allemaal nog op "inlog-les"... (alle posts daar komen van forumdiehards... he hallo, jullie ook hier?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 nov 2004 1:47 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zoals laatst in Duitsland
|
09 nov 2004 8:30 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
Helá volgens mij heb ik toch een hollands paspoort
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
09 nov 2004 17:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mag ik nog 1 vraagje - beetje laat ... - ...aan Allart
Die gekneusde rode bolide: is dat een Enzo
Paul
|
13 nov 2004 0:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Bij mijn weten wel.
Van achteren:
Van binnen:
Voor behandeling
Vanuit deze hoek (zelfde auto, andere site) ziet hij er ook niet helemaal strak meer uit... (WEL een mooi bijbehorend bagagesetje, by the way...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 nov 2004 4:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dank Harald,
voor al dit moois
Punt was dat ik dacht deze Enzo te 'kennen'.
Tijdens de fantastische Zwarte Woudrit van de NPC in september hebben we tijdens onze rustdag in Z. Duitsland ook een bezoekje aan DE showroom in Singen gebracht en daarna een rode dealer vlakbij bezocht.
Daar stond een geheel uitgeklede E. in de werkplaats, die er veel erger aan toe was: over z'n dak gegaan en dus voor EN achter in de kreukels.
We vroegen ons toen wel af: wat kost zo'n REPARATIE
Maar dat speelt alleen maar voor 'ons' mensen; voor de eigenaren is dat geen thema Lekker lol gehad dus
|
13 nov 2004 13:34 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Heeft er iemand foto's gemaakt tijdens de NPC nachtrally?????
Zo ja: Mail deze s.v.p. even naar redactie@nederlandse-porsche-club.nl
Alvast bedankt,
Erik Koster
redactie lid Nederlandse Porsche Club
|
20 nov 2004 13:55 |
|
|
Sjonnie
|
Hallo Erick,
Hier staan ze : http://www.porscheforum.nl/album_cat.php?cat_id=33
Als er wat bruikbaars tussen staat kan je het downloaden.
|
20 nov 2004 14:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Toch wel grappig. Kom elke 2 a 3 weken even kijken op het nieuwe NPC forum en ben elke keer ongeveer de schrijver van de laatste post (nichts passiert letzte zwei Wochen... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 nov 2004 15:50 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
net als hier dus.
|
20 nov 2004 19:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Helaas, hier komt ie vaker langs
|
20 nov 2004 19:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, inderdaad. Net als RS-R 'oneliner' hier heeft...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 nov 2004 19:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
schiet ook anders aardig op bij jou.
nog effe geduld en je staat aan kop.
|
20 nov 2004 20:29 |
|
|