Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:04

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
oude recaro's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht oude recaro's
Heb een set oude recaro's,eerste type,'67-'68...dus 2 linkerstoelen.Aangezien mijn '69er,'72er en '73er al voorzien zijn van de juiste jaargang recaro's,kunnen deze verkocht worden.Zeer zeldzaam deze eerste serie.Stoelen compleet met onderstel,instap-rand vervangen,niet perfect,verder alles orgineel....zit-rugleuning perfect.Geen koopje.

09 feb 2008 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Zonder foto's gebeurd hier niets................. :wink:

09 feb 2008 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Een echte liefhebber heeft geen foto's nodig.Deze stoelen zijn zo goed als onvindbaar.Maar zal er een paar opzetten deze week.

09 feb 2008 21:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: oude recaro's
marsan schreef:
Heb een set oude recaro's,eerste type,'67-'68...dus 2 linkerstoelen.Aangezien mijn '69er,'72er en '73er al voorzien zijn van de juiste jaargang recaro's,kunnen deze verkocht worden.Zeer zeldzaam deze eerste serie.Stoelen compleet met onderstel,instap-rand vervangen,niet perfect,verder alles orgineel....zit-rugleuning perfect.Geen koopje.

beste ik ben in bezit van een 73 coupe
wellicht intereseert het mij wel
wat is de richtprijs ?

17 feb 2008 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Voor een 73"er heb je recaro's nodig van het mdeljaar 1969 t/m 1973.
Om helemaal correct te zijn moet je een set van 1973 hebben, dus met een double locking klapframe eronder.

Bas (500gls) heeft nog een setje zwarte 73"ers te koop, ikzelf heb nog een setje beige 73"ers te koop. Een dergelijk zetje kost al snel 3500 euro tegenwoordig. (Vorige week op e-bay DE al 3900 euro!)

17 feb 2008 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht recaro's
Die van Bas heb ik al gekocht.....

18 feb 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht recaro's
Trouwens,dit setje gaat woensdag eerst naar Ellermeier in A'dam Z/O,Recaro Nederland adviseerde mij om ze daar te laten restaureren.

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2008 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: recaro's
marsan schreef:
....of misschien koop ik er gewoon een '67S swb bij waar de stoelen dan ingaan.
Ook geen verkeerde keus :lol:

18 feb 2008 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht recaro's
V

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 14:56, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2008 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Bericht 
Ben benieuwd hoe de stoelen eruit zien als ze klaar zijn.
Plaats even een foto?

Alex

21 feb 2008 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Alex, je bent toch een liefhebber, dan weet je toch hoe ze eruit zien :twisted: :wink:

21 feb 2008 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
F

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.

21 feb 2008 20:03
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
€ 2.000,00 aanschaf plus € 2.400,00 voor de aanvankelijke 'restauratie'en vervolgens nog eens € 600,00 extra voor een ander soort leer dat speciaal gemaakt moet worden... :roll:

Tjongejonge...

En dan zijn ze alleen nog maar 'gerestaureerd' en niet eens origineel, want origineel horen ze met skai bekleed te zijn!

Naar mijn mening worden deze stoelen nu 'overgerestaureerd'... Maar goed... Dat is míjn mening!

Ik zou er niet over peinzen om € 5.000,00 uit te geven voor twee stoelen die niet eens 'origineel' zijn gerestaureerd.

Ik zou liever zoeken naar skai met eenzelfde ruitje, wevinkje, ofzo zodat het écht zo origineel mogelijk is.

21 feb 2008 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Denk idd dat de verkopende partij zich hier bij voorbaat rijk rekent...wil er niet echt vanaf maar wel de hoofdprijs vangen...achja..de koper beslist uiteindelijk wat iets echt waard is 8)

21 feb 2008 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
Ik hoef helemaal geen hoofdprijs te hebben hoor....sterker nog,ik verkoop ze niet meer,heb ik net besloten. Er komen binnenkort nog meer auto's in onze verzameling,dus vast wel eentje waar ze mooi in staan.

21 feb 2008 23:26
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Recaro's
marsan schreef:
Er komen binnenkort nog meer auto's in onze verzameling,dus vast wel eentje waar ze mooi in staan.

Knal eens wat foto's in je album :wink: Ben wel nieuwsgierig

21 feb 2008 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Alex, je bent toch een liefhebber, dan weet je toch hoe ze eruit zien :twisted: :wink:

Ik weet hoe ze eruit zouden moeten zien 8)
Er zijn heel veel bekleders die zeggen dat ze weten hoe ze deze recaro's moeten restaureren, er zijn er echter maar weinig die het echt kunnen. :shock:
Dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat, ik moet er ook nog een paar laten doen (en daarmee bedoel ik niet 1 set :twisted: )

22 feb 2008 22:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
R

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.

22 feb 2008 23:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht recaro
Kijk maar es in mijn album daar staan mijn 'originele' recaro's in't leder. Fantastisch!
Luister zeker niet naar al die betweters die alles afkeuren en over alles een mening hebben! 8)
En als je ze dan al wil verkopen lekker op Ebay zetten...en waarom niet de hoodprijs willen vangen :lol:

24 feb 2008 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Houten
Bericht Re: Recaro's
marsan schreef:
Recaro Nederland adviseerd dit bedrijf,dus dat zal wel goed zitten.Heb er vandaag nog eens over nagedacht, aangezien de hoofdsteunen en midden stuk(zit-rug gedeelte) nog helemaal gaaf is,om de zijkanten niet weer in skai te doen.Overigens is dit niet geperforeerd te krijgen.

Ik vraag me af of Recaro Nederland wel weet wat voor stoelen jij wilt laten bekleden. Zij hebben vast 1 van hun dealers geadviseerd. Ik zou eerst eens een referentie vragen van de bekleding van een soortgelijke set, voordat je dergelijke bedragen gaat uitgeven. Verder zou ik de frames en scharnieren e.d. in "eigen beheer" laten doen. Je loopt namelijk het risico dat ze de scharnieren stralen en peodercoaten, dan ben je dus de originele "gespetterde" structuur kwijt en krijg je glans i.p.v. mat.
Je kunt de originele stoffen nog wel krijgen en als jouw bekleder niet weet waar, dan is dat de eerste aanduiding dat hij net te weinig weet om het goed te doen. Als je zelf de stoffen moet regelen, kun je de stoelen net zo goed naar Rovako brengen, die heeft ale wel een set gedaan. Ik kan je ook verwijzen naar de eigenaar van die stoelen, dan kun je het werk zelf zien. Stoffen moet je wel even zelf regeln, maar dat kan via: http://www.cartex.de/ en http://www.sitzklinik.de/ (zelfde firma)

porsche1973s schreef:
Kijk maar es in mijn album daar staan mijn 'originele' recaro's in't leder.

Volgens mij heb jij die set met achterbankjes gekocht die bij Wim Meijeren in Deurne (BE) gedaan zijn. Ook daar kun je prima terecht voor het bekleden van recaro's. Ik weet niet of Wim alle stoffen heeft, maar ikverwacht et wel, hij doet enkele sets recaro's per jaar.

Overigens vind ik 3000 euro voor de totale restauratie wel wat aan de hoge kant. Ik zou zelf schatten dat je met het poedercoaten e.d. zo rond de 2000 - 2500 euro kwijt zou mogen zijn om de stoelen in leer te doen. Afhankelijk van de staat van al het schuim zit je aan de onderkant of de bovenkant van dat bedrag. ALs je ze niet in je eigen auto gaat zetten, kun je ze beter meteen op de duitse E-bay zetten, dan hou je uiteindelijk meer geld over dan als je ze na de bekleding verkoopt.
Ik weet overigens nog een set 69'ers te koop (single locking, platte hoofdsteun) dus de '68 ers verkopen lijkt mij een verstandigere optie als je alles 'origineel' wilt hebben.

25 feb 2008 10:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
Duurt allemaal wat langer dan gepland,want 1 scharnier-mechanisme werkt niet perfect,zal volgende week klaar zijn.

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2008 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
Stoelen zijn klaar.

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 22:41, in totaal 1 keer bewerkt.

19 maart 2008 0:58
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Heb hier ook nog een paar "Porschekoeien"rondlopen,zie je aan hun sportuitlaat :shock: Dus ik kan ze geruststellen dat ze later in een auto van klasse kunnen uitrusten! :(

19 maart 2008 1:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Houten
Bericht 
Scharnieren kan ik je wel mee helpen.
Heb nog wat reserve onderdelen liggen.
Overigens zit het mechanisme niet gelast, het scharnier bestaat uit 2 delen.
Even de rondgedraaide veereruit trekken en je ziet een moer zitten.
Deze moet je met een drijvertje lostikken (tegen de klok in)
Als je de moer eraf hebt kun je de 2 delen loshalen.
Wat heb je nodig?
Het deel met de knik erin is namelijk correct, dus wat is dan niet goed van de scharnier?

Wat is volgens jou precies Porsche leder en bij welke leverencier komt dat vandaan?

Alex

19 maart 2008 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Recaro's
Beste Alex.Zou ik erg blij mee zijn als je nog een scharnier voor me hebt. Je hebt gelijk,die knik zit in de '68 stoel,en de '69 is helemaal plat,maar ik heb ze nu niet hier om te bekijken.Wat er stuk aan is zijn de tanden waar het draai wiel overheen rolt.Zijn totaal versleten.Ook de hele plaat is niet erg fraai meer(zijn 2 boutjes in gedraaid om de stoel vast te zetten).Mocht je me kunnen helpen,dan hoor ik het graag.

Laatst bijgewerkt door marsan op 25 apr 2009 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

19 maart 2008 18:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende