Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:36

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Jaguar XF: geslaagde poging tot rehabilitatie van het merk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Jaguar XF: geslaagde poging tot rehabilitatie van het merk?
Momenteel wordt de nieuwe Jaguar XF gepresenteerd. Feitelijk de Jaguar diehet merk moet gaan redden. Hiertoe wordt redelijk stevig met de historie gebroken, aangezien Jaguar bang is te verzanden in gedateerde limo's voor een al te select publiek.

Naar mijn idee wel een auto die een grotere groep kan aanspreken; na het lezen vand e recenties en het zien van de foto's moet ik zeggen dat de auto mij (als dagelijks vervoermiddel) best wel eens zou kunnen aanspreken.

Wat vinden jullie: eindelijk de juiste kuers, of het definitieve einde van Jaguar?

Afbeelding
(NB dt is overigens, naar mijn idee, ook meteen een foto vanuit zijnbeste gezichtspunt.

16 feb 2008 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
mmmmm zo vind ik het een mondeo met aston martin achtige achterlichten. Spreekt me nu dus ook nog niet echt aan, ik ben dus benieuwd naar de snuit en beter nog de auto in RL.

Wat betreft de toekomst, geen flauw idee. Het mag wat scherper en spannender gecombineerd met de elegantie van een jag. Maar wie ben ik, geen jag rijder dus laten ze vooral hun eigen plan trekken. Met dit ontwerp onderscheid zich deze jag nou niet echt, dus een eigen plan is mss nog niet zon gek advies.

16 feb 2008 10:38
Profiel
Bericht 
Hieronder een filmpje van XF, met eerst een 15 sec. durende Volvo reclame. :?

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8260

16 feb 2008 10:44
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
mijn opmerking mbt aston is dus nog niet zo heel erg gek,

Mss in rl maar zo kan ie mij niet bekoren.

16 feb 2008 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Ik heb het filmpje afgezet, wat een gebakkie is die presentator zeg. Wacht wel op een degelijk autoprogramma

16 feb 2008 11:31
Profiel
Bericht 
Top Gear beter dan. :wink:

http://jalopnik.com/337348/top-gear-tests-jaguar-xf-declares-it-cats-meow

16 feb 2008 11:50
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Jij snapt het :wink:

16 feb 2008 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
En als je deze toch te weinig sportauto vind, dan kan je altijd nog gaan voor de 997 in Jaguar uitvoering.

Deze staat nu te koop bij PC Gelderland. Een groene 997 met beige interieur en veel hout! Best wel bijzonder :cry:

16 feb 2008 12:28
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik vind het best een mooie auto, waarbij ik vooral het interieur zeer geslaagd vind.

De voorkant is waarschijnlijk 'not to everyones liking' maar wel mooi en strak vormgegeven.

De totale lijn van de auto is naar mijn mening evenwichtig met mooie, zoniet prachtige, details.

Ik zou het geen straf vinden om erin te moeten rondrijden....

16 feb 2008 12:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik vind het een prachtige auto. Als ik een sedan zou willen kopen, dan zou ik er zeker eens in gaan rijden.

Maar ik hou het gewoon bij de 911... 8)

16 feb 2008 14:22
Profiel
Bericht 
Ik zou het ook niet erg vinden om er in te moeten rijden, en zoals jullie weten ligt mijn hart nog steeds een beetje bij Engelse auto's. :wink:

16 feb 2008 15:33
Moderator
PF #57
Bericht 
mondeo. dure mondeo. achterlichten wel mooi. op een aston martin.

16 feb 2008 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
offehh, een dure S80.. Zo dacht ik er over (allemaal Ford groep auto's); vind zelf het segment van de 4 deurs coupes wel aansprekend. Dat de grille van kunststof is vind ik wel een afknapper. Volgens mij inderdaad wel een erg mooi interieur. Let wel, dit dus als dagelijkse auto (sowieso dus niet geschikt voor de daily driving 911 rijders :wink: ).

16 feb 2008 18:26
Profiel
Groningen
Bericht 
DeniS2 schreef:
mmmmm zo vind ik het een mondeo met aston martin achtige achterlichten.

Absoluut oneens, 2 maanden geleden al in het echt bekeken en geaaid en mijn indruk: zeker geen Mondeo-lookalike. Da's bijna de Porsche-kever vergelijking.

De voorkant vind ik een tikkie te Japans en met name de koplampen alweer wat achterhaald. Erger is de grille die in het echt direct door de mand viel, geen metaal.

Verder heel mooi gelijnd, coupé achtig, zeker de achterkant is zeer fijn om naar te kijken. Van binnen gewoon lekker modern en toch knus (Engels?), leuke details. Geluidsinstallatie (optie) van zéér hoog niveau (nog niet iets vergelijkbaars tegengekomen in een auto).

Autovisie was ook erg lovend, daar waar voorheen veel vaker kritische noten te horen waren als er een Jaguar besproken werd.

Laatst bijgewerkt door Jort op 16 feb 2008 19:40, in totaal 2 keer bewerkt.

16 feb 2008 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Het is best een aardige auto, maar ik denk dat deze over 3 jaar weer boven aan de afschrijvingslijst staat, zoals alle Jags.

16 feb 2008 19:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik vind hem niet bijzonder of anders. en dat vind ik bij een Jag passen. 13 in een dozijn, vandaar mijn Mondeo opmerking. Jag moet bijzonder zijn.

Afbeelding Afbeelding

16 feb 2008 20:54
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
horn schreef:
mondeo. dure mondeo. achterlichten wel mooi. op een aston martin.

Hmmm... Ben ik toch niet met je eens...

Dat zou hetzelfde zijn als een Porsche te omschrijven als een dure Audi...

16 feb 2008 21:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als jij een porsche eruit vind zien als een audi zou dat idd vergelijkbaar zijn. voor porsche geldt voor mij hetzelfde als voor een jag; hij moet er bijzonder en anders uitzien. En dat vind ik van deze Jag gewoon niet. Ik denk nl dat als ik hem voorbij rij op de snelweg, ik niet twee keer om zal kijken. Net als bij een S80, een A4, A5 (behalve S5), A6 of Mondeo. Absoluut goede auto's, maar niet anders.

Oja, uiteraard mag je het met me oneens zijn... :wink: :lol:

16 feb 2008 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Hij ziet er inderdaad wel wat minder 'exclusief' uit dan voorgaande Jag's, maar ik vind het wel een prachtige gestroomlijnde bak. Nou maar hopen dat ze het hiermee kunnen redden. :|

16 feb 2008 21:34
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Heb de auto bekeken op de beurs in Maastricht. Moet zeggen dat de auto over leuke features beschikt. Best leuk model

16 feb 2008 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
Het is inderdaad misschien geen uitgesproken stijlicoon zoals de vroegere XJ's en oudere V12's, maar (misschien juist daarom) wellicht een serieus alternatief om mee te nemen bij keuze voor volgende zakelijke auto (als je in dit segment aan het shoppen bent).

16 feb 2008 23:58
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Absoluut een fraaie auto maar wel een beetje 'te gewoon' qua lijnenspel.

De details daarin tegen zijn wel weer heel fraai. De prachtige glooiende lijnen die Jaguar altijd weet te gebruiken zijn ongekend. Maar als je snel kijkt vallen die met de huidige generatie niet zo meer op als met the good old MKI & II en de XJ's

18 feb 2008 14:51
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
HV schreef:
Dat de grille van kunststof is vind ik wel een afknapper. ).

Ik vrees dat je dan de meeste wagens tegenwoordig een afknapper zal vinden. Ik denk zelf dat je al in de prijsklasse van + € 150.000 moet praten om nog een matalen grille te vinden en dan praat ik in Belgische prijzen :wink:

Waar denk ik aan bij metalen grilles
Rolls Royce
Bentley
Aston-Martin
misschien Ferrari en voor de rest zou ik het zo direct niet weten.

Zelf vind ik de oudere modellen ook mooier, maar zoals gebleken is kan Jaguar van dit publiek alleen niet meer leven.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als Porsche voor mij hoefden ze ook geen andere modellen naast de 911 te maken, maar blijkbaar lukte het overleven zonder niet en is er een groot publiek voor de andere modellen en zijn het op het einde van de productieband allemaal Porsches.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 feb 2008 15:11
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Het gaat mij met name om dat gaaswerk en dat was bij de R modellen van Jaguar volgens mij altijd van metaal. Als je vervolgens gaaswerk bij de hele serie gaat toepassen, mag het van mij best van metaal blijven. :wink:

18 feb 2008 15:29
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Is die foto boven van de nieuwe Hiyundai (of tjaptjoy hoe schrijf je dat eigenlijk hiyundai?)???

Vindt hetniet wat. Eerst maar eens in het echie zien....

18 feb 2008 17:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende