Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:23

Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
London pakt Porsches aan 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: London pakt Porsches aan
hackbox schreef:
"Porsche heeft zijn business gebaseerd op de promotie en levering van zwaar vervuilende auto's."

Gelukkig maakt Jaguar, om maar eens een voorbeeld te noemen, zeer zuinige en schone auto's... maar ja, da's Engels dus daar mag je niet aankomen.

Protectionisme in een groen kleedje?

20 feb 2008 9:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
mike 93 schreef:
De co2 idioterie kent dadelijk geen grenzen (zowel letterlijk als figuurlijk) meer.
De emissiehandel wordt oppermachtig en het zal erg moeilijk worden om het nog terug te draaien, want er gaat al teveel geld in om.
De overheden hebben straks hun zin: TOTAL CONTROL! :cry:

Straks je vingerafdrukken verplicht afnemen als je een nieuwe paspoort wil. Het wachten is op een implanteerbare chip zodat ze je gedachten ook kunnen lezen. Bah

20 feb 2008 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
De angst voor terrorisme en het vergaan van de aarde zit er goed in gestampt bij grote groepen van de wereldbevolking.
Niets nieuws, al eeuwen wordt het einde van de wereld aangekondigd, maar met de huidige communicatiemiddelen worden veel meer mensen bereikt.
Onder de streep komt het er gewoon op neer: bek houden en betalen :evil:

20 feb 2008 11:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
In Nederland wel ja.

20 feb 2008 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Maarten, ik ben bang dat het voor veel meer landen geldt, maar omdat wij daar niet wonen, merken we er minder van, kijk maar naar b.v. Duitsland met hun millieustickers.....
En oh ja, in Nederland hebben we ook nog met zoiets als afgunst en jaloezie te maken. (patsers en Porsches of zoiets) :sick:

20 feb 2008 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
Jort schreef:
hackbox schreef:
Het enige wat wij op aarde door de jaren heen meer hebben gekregen is zonlicht en de daarmee samenhangende energie. De rest was er al en verdwijnt niet. Zo simpel zie ik de chemische / ecologische balans.

Zalig zijn de simpelen van geest :lol:

Impuls voor de economie vind ik ook een prachtig verzonnen motief. Toch nog gelachen zo voor het slapen gaan.

Ja, je moet wat in deze idiote tijd.
Dan maar de keuze voor (selectieve) simpelheid. Zo kan ik tenminste ook nog slapen
:lol:

20 feb 2008 11:57
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
implanteerbare chip :shock: , gelijk laten chippen 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

20 feb 2008 13:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Wie heeft gezegd dat wij in een eerlijke wereld leven ?

Persoonlijk maak ik zelf wel uit wat voor mij "goed" en "de waarheid" is.

Zolang er mensen zijn, wordt de mens gedicteerd.

Dat was zo tijdens de dagen van bijvoorbeeld het Romeinse Rijk en zo is het nog steeds overal op de wereld (en dus ook in ons kikkerlandje).

De grote Eco-zwendel die momenteel heerst, is iets dat niemand meer zal kunnen tegenhouden. Het is er, de bijbehorende belangen zijn al te groot. Iedere burger moet er middels belastingheffing aan bijdragen, terecht of niet.

Dus heb ik besloten het geheel vanaf de zijlijn te volgen en mij er niet meer over te ergeren. Als ik weer zo'n fanatieke Eco-politicus zoals Stavros Dimas op de televisie zie, dan heb ik een beetje medelijden met de man.
De echte plannenmakers op de achtergrond zul je nooit te zien krijgen en lachen zich in het vuistje. Hun macht zal alleen maar groeien.

De waarheid ligt in de ogen des betrachters :wink:

Mijn vrouw en ik proberen zo goed als mogelijk "voor eigen deur te keren" en als een eerlijke, verdraagzame en open mensen in deze samenleving te staan. Beiden proberen wij ook in ons beroep dienstverlenend bezig te zijn. Ik heb een simpele Customer Service baan en mijn vrouw geeft wat yoga en zo. Als wij daarmee de medemens kunnen dienen, vinden wij dat fijn en hebben wij al veel bereikt.

Overigens : wij hebben geen kinderen, wel 3 katten en maar liefst 4 auto's (tweedehandsjes, maar wel allemaal slurpers). Mijn vrouw en ik zullen om die hele Eco-toestand echt geen km minder gaan rijden of een Aygo aanschaffen. Wij betalen netjes alle nodige belastingen zodat onze regering mooie en goede dingen voor de samenleving kan doen.......hoop ik.

Groet,
Joannes

Laatst bijgewerkt door Joannes op 20 feb 2008 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.

20 feb 2008 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ZWARTE 993 S 1997 ZWARTE ROADSTER 1960
AMSTERDAM
Bericht co2
Is dit een porsche site of een discussie site over het milieu...wat een gezeik we komen er toch niet uit in dit forum al schrijf je dit helemaal vol.Ik ga ervanuit dat iedereen die deze site bezoek min of meer iets met Porsche heeft als ik dat slappe gehannes lees laten degene die iets tegen auto's hebben en Porsche's die het milieu vervuilen..andere sites bezoeken van de SP of Groen links...kunnen ze hun hart ophalen.

20 feb 2008 17:28
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: co2
muld1215 schreef:
Is dit een porsche site of een discussie site over het milieu...wat een gezeik we komen er toch niet uit in dit forum al schrijf je dit helemaal vol.Ik ga ervanuit dat iedereen die deze site bezoek min of meer iets met Porsche heeft als ik dat slappe gehannes lees laten degene die iets tegen auto's hebben en Porsche's die het milieu vervuilen..andere sites bezoeken van de SP of Groen links...kunnen ze hun hart ophalen.
Mag misschien wel een Porschesite zijn,maar we houden ons ook wel eens met iets anders bezig dan alleen Porsches :shock: Het leven zou wel erg saai zijn, als dat niet het geval was!

20 feb 2008 17:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Bericht milieu
Laten we het dan over speedboten horloges tonijnen vissen sport of andere milieu vervuilende dingen hebben.Ik bedoel we zitten op de site om ons te onspannen en leuke dingen over onze vrije tijd en dergelijke dingen te hebben...problemen over onze maatschappij kunnen we beter uitvechten als we gaan stemmen.

20 feb 2008 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Sgoed, watvoor porsche heb je? Zie niets in album of bij de naam :idea: Of heb je speedboot, ma dan moet je wel naar speedboten foruml want heb geen trekhaak...

20 feb 2008 18:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Re: milieu
muld1215 schreef:
Laten we het dan over speedboten horloges tonijnen vissen sport of andere milieu vervuilende dingen hebben.Ik bedoel we zitten op de site om ons te onspannen en leuke dingen over onze vrije tijd en dergelijke dingen te hebben...problemen over onze maatschappij kunnen we beter uitvechten als we gaan stemmen.

Aangezien ik er van uit ga dat ik de komende jaren nog steeds met een luchtgekoelde Porsche door Amsterdam wens te kunnen rijden is het van groot belang dat ik de juiste Porsche uit het juiste bouwjaar rijd.
Dit Porscheforum kan mij helpen in het bepalen van mijn toekomstige keuze van de juiste Porsche om zo veel mogelijk in de pas te blijven lopen met de groene mafia. Niks mis mee toch?

Milieu en Porsche is een uitdagende combinatie, dat begrijp ik inmiddels wel.

En over stemmen gesproken ... jij denkt dat alles straks opeens anders zal gaan of zo? De groene marsmannetjes hebben de macht al lang in handen ... en niet alleen in 'Ollanda'.

20 feb 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Geen paniek! Hoor net op t nieuws dat als je in amsterdam woont en een auto van voor 1992 hebt je een sloopsubsidie krijgt...dus alles komt goed voor de 3.2 bezitters... :mrgreen:

20 feb 2008 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Bericht milieu
Hoi Pef...je hebt gelijk,ik moet me ff voorstellen natuurlijk aangezien ik geboren en getogen Amsterdammer ben rijd ik uiteraard Porsche....deze die ik nu heb is een lucht gekoelde 993 2s uit 1997 een zwarte hiervoor had ik zeven Porsche's waaronder twee nieuwe watergekoelde--1998 2001---daarvoor vijf luchtgekoelde waaronder een nieuwe in 1985.Twee uit 1970...een T en een S met 190 pk.Een hele byzondere uit 1976 waar er maar 200 van gebouwd waren met een 210 pk rood blok van de super carrera met de Ducktail uit 1973.Gekocht van Hans Suwering ofwel Alpo zijn---helaas overleden vrouw reed daar in.En nog een 356 roadstar uit 1960 gekocht van Arthur Smid en laten restaureren door Bob Hahn in Almere.
Ik ben dolblij met mijn 993 2s met tiptronic en hoop er lang mee te rijden.Het is mijn laatste ben net 68 geworden maar houd nog steeds van Auto's horloge's vissen speedboten wielrennen hardlopen...het verloop van het milieu houden we toch niet tegen,ook niet met geld.Goed Pef weet je voldoende??

20 feb 2008 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Sorry van je vrouw...

Je hebt alle P al gehad waar ik alleen maar van kan dromen, muld! (heb wel een P horloge) 8)
Over het milieu dan... hier zijn wel nog andere forummers die dit wel een nuttig toppic vinden, zeker ivm de 964 en de sloopsubsidies. De vragen moeten toch worden gesteld of gaat praten over milieu dan taboe worden op een PF??

Greetz PEF

20 feb 2008 20:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
PEF schreef:
Sorry van je vrouw...

Je hebt alle P al gehad waar ik alleen maar van kan dromen, muld! (heb wel een P horloge) 8)
Over het milieu dan... hier zijn wel nog andere forummers die dit wel een nuttig toppic vinden, zeker ivm de 964 en de sloopsubsidies. De vragen moeten toch worden gesteld of gaat praten over milieu dan taboe worden op een PF??

Greetz PEF

PEF, wel goed lezen !!!
Deze heeft hij gekocht van Hans Suwering ofwel Alpo.
Zijn---helaas overleden vrouw reed daar in.

20 feb 2008 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Oei niet gezien, iets wat te snel gelezen :) The mind is a powerfull tool you know. If you can use it :scratch:

Ja sorry nogmaals dan. Terug naar topic best gaan...

20 feb 2008 20:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Bericht milieu
Dank hackbox.......hoef ik het niet uit te leggen.Ik heb geen P. horloge zelfs geen enkel P. bijartikel in die sfeer.

20 feb 2008 21:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Als ze zaken gaan aanpakken moeten ze ook goede alternatieven aanrijken:

Je kunt niet alle autorijders gaan aanpakken met allerlei belastingen die onterecht discriminerend zijn of opzich zelf niet consistent met Europese wetgeving, als je geen alternatief aanbied.

Ik doel dus bijvoorbeeld op het Openbaar vervoer(NS) (jaja, dit is niet geheel meer van de overheid, maar zij hebben nog wel een hele grote vinger in de pap).

Er rijden wel meer treinen optijd, maar deze zitten vol als sardienblikjes.De treinen zijn ontzettend zwaar verouderd(voor een groot deel van de treinen).

Stadsbussen en vervuiling zulen we maar niet over spreken.

En btw zag ik vandaag nog een filpmje op Fifth gear over de GT2 (997) dat porsche er al jaren in slaagt om snelle allround sportauto's te maken met relatief(voor sportwagens dus) erg lage uitstoot.

Voor zover ik weet is er slechts een theorie in de Psychologie die door iedereen ondersteund wordt als we het hebben om gedrag van mensen duurzaam te laten veranderen(op lange termijn0 en dat is door Goed gedrag te belonen, en NIET slecht gedrag te straffen(moet je wel doen als het over een grens gaat, maar niet steeds deze grens onterecht omhoog leggen).

Zoals ik het zie weten de ministers dit zelf ook heel erg goed en gebruiken ze deze aanpak ook op dingen die ze echt willen veranderen(kijk naar vele veranderingen in regelingen bij de belastingdienst de afgelopen jaren) en melken ze steeds meer mensen uit die toch wel wat kunnen missen, ongeacht of deze mensen er ontzettend hard voor hebben gewerkt of niet.

Conclusie: De Milieu hype wordt qua nieuwe belastingregelingen net zover uitgemolken tot de hele Nederlandse bevolking dit of een volgend kabinet(met zelfde ideeen) compleet uitkotst, en dan gaat het weer een tijd helemaal of deels de andere kant op.

maar goed tegen elk argument tegen, is weer net zo hard een argument voor te bedenken, eindeloos gehannes dus

20 feb 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik mag straks met mijn woon-werk autootje (1989 Golf 1.3 Manhattan) Amsterdam niet meer in. :cry:

Vind ik helemaal niet leuk. Ookal omdat ik daar werk. Maar ik pas er een mouw aan (openbaar vervoer, verhuizen, fiets, brommer, thuiswerken etc.).

We moeten toch ergens beginnen! :D

20 feb 2008 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Bericht milieu
Retep 968

Inruilen op een Golf uit 1995 blijf je ze altijd een slag voor..en je krijgt 500,- euro voor die Manhattan.Dus de eerste 500,- heb je al.Of met je 968 gaan rijden als je die hebt.
Zoals jasje dasje zegt eindeloos gehannes hier op dit pf. We komen we er toch niet uit---iedereen uit zijn mening maar er veranderd niets.Dus over op de orde van de dag PORSCHE'S.

20 feb 2008 21:47
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Met MIJN Porsche mag ik straks MIJN eigen stad niet meer in. Zoiets?

20 feb 2008 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
AMSTERDAM
Bericht milieu
Beste Maarten...het is niet anders--Amsterdammers hebben er zelf op gestemd..om die gemeente raad te krijgen (ik niet) ga dan maar weg uit die rode stad die tegen auto's is---er is niets tegen te doen..zelfs niet als we een andere raad krijgen wat aangenomen is BLIJFT.Meestal voor altijd,Dit is vechten tegen de bierkaai.We leven in een democraties land wat we hebben verdienen we ook de regering...er zullen altijd twee kampen blijven.Ik zal altijd in Amsterdam blijven wonen omdat ik in die stad geboren ben..auto of geen auto.Zie je wel ik laat me toch weer meeslepen in die discussie.Dit is het laatste wat ik hierover te melden heb.PORSCHE'S.

20 feb 2008 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Volgens mij is het gewoon heel simpel; iedereen met een auto betaalt wegenbelasting voor ALLE wegen in Nederland, dus ook die in Amsterdam.

Ik zie dus niet in waarom ik nu opeens een toeslag moet betalen voor iets waar ik feitelijk al betaald heb. Een toeslag die is vastgesteld op grond van discriminerende onheuse en tegenstrijdige kwalificaties.

23 feb 2008 16:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende