Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Klopt, en klopt (was dan ook precies mijn punt, en daar heb ik toch genoeg ervaring mee gok ik zomaar )...
Enne, als ze het in Breda invoeren, zit ik ook niet mee.
Maar even mijn "kortzichtigheid" uitleggen...
Als ze dit inderdaad al erdoor krijgen in Amsterdam (weten we daar ondertussen meer over?), zal hier ongetwijfeld weer een ontheffingsmogelijkheid op komen, waar je dan weer voor mag betalen. Daar ik nooit in Amsterdam kom (en zeker niet met mijn auto <92), kan ik daar niet zo mee zitten. Kijk even naar Engeland, want daar willen ze dit ongetwijfeld van kopieren. Dat er in London allerlei vage anti-auto acties zijn, wil toch niet zeggen dat dat in de rest van het land ook zo is? Verwacht het hier dan ook niet verder dan A'dam, R'dam, DenHaag en wellicht Utrecht...
Tja, daar kan ik dan ook niet echt mee zitten!
|
14 feb 2008 19:54 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gezien het feit dat de volgorde in qua ergheid van misdrijven zo ongeveer kinderp...o, wapenhandel, het bezitten van een auto is denk ik (VREES ik) dat dit doorgaat. Uitzondering voor klassiekers denk ik niet. Er rijden hier best veel klassiekers rond (MB S, DS, 240's etc).
Consequentie is dat er een hoop oud spul (waaronder zeker 5 PF auto's) niet meer de stad in mag. En ik een andere parkeerplaats moet zoeken. Wat mij mateloos irriteert is dat ik met mijn auto (waar ik 5000 km per jaar mee rij) niet meer de stad in mag maar autos die vergelijkbare uitstoot waardes hebben wel. Idioten.
|
14 feb 2008 23:47 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Nou,dan kom je toch niet meer in Amsterdam ?
Haal evt. je onderneming daar weg,en ga zelf verhuizen..........
Probleem opgelost.
Was laatst in Amsterdam om naar een Passat te gaan kijken.Het lijkt daar wel het hele jaar door Carnaval.
En dan nog effe wat:
Het rekeningrijden is een plan dat stamt uit de jaren 80 en kwam uit de koker van Neelie Smit-Kroes.Een VVD-minister dus.De 120km/h grens op de autosnelweg en de strenge controle erop is ook van haar !
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
15 feb 2008 13:46 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
@Maarten,ik ben benieuwd hoe 'onze mede forummers' die nu niet in Mokum wonen/en of parkeren/ binnen de ring, reageren, als dit landelijk wordt ingevoerd! Let wel, ik hoop dat het allemaal overwaait!
Maar denk wel als dit wel gebeurd, dit forum ontploft!, en heel forummers ook met hun bolide van voor 1992. wat denk jij?
Ik ben wel benieuwd naar mede forummers (in A'dam)
die hier ook mee van doen hebben, wat zij hier van denken, dus vul maar in.....wolf, geert, ingo, dicer(nog niet?), LeOH(ook nog niet) en wie ik allemaal vergeet! Turbocruiser enz. enz....
|
15 feb 2008 22:03 |
|
|
horn
PF #57
|
geloof er geen ruk van dat dit erdoor komt. wordt straks gewoon politiek gebruikt als wisselgeld. als jullie dat niet doen, doen wij de boycot oude auto's in de binnenstad niet...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 feb 2008 22:18 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
ja, ik maak me ook (nog) niet zo druk...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
15 feb 2008 23:03 |
|
|
Maarten
|
Die Herrema is echt gek. Is echt op een soort kruistocht tegen auto's. Ik vrees echt met grote vreze. En inderdaad: wacht maar tot je straks alleen nog maar in het weekend met je klassieker mag rijden. Dan huilt iedereen wel
|
16 feb 2008 20:38 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik ga in dat geval gewoon een Hummer H2 aanschaffen voor tochtjes richting de hoofdstad; ook uit principe .
|
17 feb 2008 0:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tuurlijk, dat gaan ze nooit redden. Maar het is wel een teken aan de hand dat ze het überhaupt durven voor te stellen. Net als het weren van SUV's.
|
17 feb 2008 0:31 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
toen ze die SUVs wilden gaan weren in Nijmegen, ook al was alles nog onzeker, heb ik eieren voor mijn geld gekozen en meteen gekozen voor een gestroomlijnd alternatief met co2 neutrale softtop (is nog een handbediende kap). Alles voor een beter milieu! (in ruime zin van het woord, dat wel)
|
17 feb 2008 0:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
20 feb 2008 16:26 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
|
20 feb 2008 16:37 |
|
|
drknauf
|
van af 1992 of vanaf model bouwjaar 1992
er zit toch al een katalisator op een 964?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 feb 2008 16:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... gewoon datum eerste toelating vanaf 1 Januari 1992 ... ze moeten toch ergens 'n grens trekken
|
20 feb 2008 16:47 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Ze moeten niks. Ze doen maar wat daar in Amsterdam, zolang het maar weer extra geld in het parkeerkeerlaatje oplevert. Kunnen ze die dure zorghonken mee betalen, snap je?
|
20 feb 2008 16:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Staat niet voor niets 'n achter
|
20 feb 2008 16:59 |
|
|
drknauf
|
je zal d,r straks wel in kunnen met een auto van voor 1992
alleen dat zal wel weer gepaard gaan met
een of andr vignet wat betaald moet worden en weer meer geld op levert vd staat
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 feb 2008 17:08 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Bananenrepubliek daar in A'dam
|
20 feb 2008 17:11 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Kga alvast mijn groene wagen bestellen om nog binnen te mogen
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
20 feb 2008 17:30 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Hoe gaan ze dit controleren? Speciale grensovergangen bij de A10 afritten?
Tel even mee...wel allemaal jonger dan 1992
Om met Freek de Jonge te spreken:
Het is te hopen dat ze deze beschaving NOOIT opgraven!
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
20 feb 2008 21:40 |
|
|
Maarten
|
Het lijkt er allemaal wel op. Ik kan op dit moment alleen maar aan wethouder Herrema i.c.m. met autobommen denken . Laat ie lekker opr.tten naar het gat waar hij vandaan komt.
Laatst bijgewerkt door Maarten op 20 feb 2008 21:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 feb 2008 21:42 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de Amsterdammers (nu het definitief lijkt door te gaan) met deze debiele regel denken om te gaan. Andere auto, andere parkeerplaats en met de fiets naar de P.?
Want we hoeven ons geen illusie te maken, alle Nederlandse steden komen vroeg of laat aan de beurt.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
20 feb 2008 21:44 |
|
|
Maarten
|
Misschien andere P: ja, misschien andere PP: ja, fiets: ik woon 4 km vanaf de ring dus dan wordt de drempel wel heel hoog
Zolang iedereen klaagt maar in het stemhokje niet afrekent met die (s)linkse partijen wel ja.
|
20 feb 2008 21:53 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Klopt!
(overigens vind ik reageren op dit onderwerp niet klagen, maar singnaleren van arrogante overheid maatregelen)
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
20 feb 2008 22:02 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Porsche bike kopen dan?
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
20 feb 2008 22:02 |
|
|