Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:39

Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften
Besluit van 9 februari 2008 tot wijziging van de
bijlage, bedoeld in artikel 2, eerste lid, van de
Wet administratiefrechtelijke handhaving
verkeersvoorschriften in verband met de
tweejaarlijkse actualisering van de tarieven.

http://eb.sdu.nl/eb/show.do?key=STB11515&type=op

Dit alles dient enkel 1 doel ... de verkeersveiligheid ... Sure !

Als je ziet hoe fijnmazig de automobiel wordt aangepakt wordt je helemaal gek. Dit verzin je niet, of toch wel?

Ik heb alvast Euro 1000,- op mijn betaalrekeningrekening 'Bonuspunten' gestort om dit jaar weer door te kunnen komen op onze snelwegen.

21 feb 2008 13:42
Profiel
Bericht 
Ik heb even gekeken, maar niet te ver gelezen, word je anders alleen maar triestig van. :(

21 feb 2008 13:51
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Ik hoef het niet eens te lezen om te weten waar het om gaat: de OvJ is nu ook rechter en beul. Rechtsspraak my ass. Je wordt overgeleverd aan 1 persoon die geen verantwoording af moet leggen. En dan heb je 'maar' 2 weken om verzet aan te tekenen, stelletje idioten.
Iedereen zou nu per definitie ELKE boete moeten aanvechten alleen om die eikels nog meer te belasten.

21 feb 2008 14:25
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Kreeg vanochtend weer een "prettig" briefje uit Leeuwarden, 75 euro boete voor 18 km. te snel. buhhh :evil:
(en alweer bij Lelystad)

21 feb 2008 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
944 guy schreef:
Ik hoef het niet eens te lezen om te weten waar het om gaat: de OvJ is nu ook rechter en beul. Rechtsspraak my ass. Je wordt overgeleverd aan 1 persoon die geen verantwoording af moet leggen. En dan heb je 'maar' 2 weken om verzet aan te tekenen, stelletje idioten.
Iedereen zou nu per definitie ELKE boete moeten aanvechten alleen om die eikels nog meer te belasten.

Het wetsvoorstel OM afdoening... als je mij pissig wil hebben, dan moeten we het daar over hebben. :evil:

Met deze wet is wat mij betreft NL geen rechtstaat meer, maar een echte politiestaat. Het veegt de vloer aan met de grondbeginselen van onze democratie. En we zullen het weer allemaal pikken.

21 feb 2008 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
de grondbeginselen : onze GRONDWET , wordt op dit moment wel met meerdere voeten getreden :oops:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

21 feb 2008 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
mike 93 schreef:
Kreeg vanochtend weer een "prettig" briefje uit Leeuwarden, 75 euro boete voor 18 km. te snel. buhhh :evil:
(en alweer bij Lelystad)

www.flitsservice.nl ;)
En direct WOBben he! Ik had ook 2 boetes bij lelystad (houtribweg toevallig? ;) ) en bij beide WOB aanvragen zijn grove fouten gemaakt
A ) ongeldig ijkrapport --> moet haast wel tot vernietiging vd bekeuring leiden
B ) Ik word afgescheept met een PV waarin de agent onder ede verklaart dat hij mij de gevraagde documenten heeft gestuurd, terwijl die PV er toe dient om duidelijkheid te verschaffen over hoe/wat/waar :D Zou ook tot vernietiging vd bekeuring moeten leiden

Beide zaken zijn nog bezig (al 8 maanden...) maar ik verwacht binnenkort van 1 iig een uitnodiging voor de kantonrechter!

21 feb 2008 18:06
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
@944guy: Ja ik weet het, fltsservice enzo, maar ja lekker weertje, spontaan even weg en dan denk je er even niet bij na....
Vervolgens honger, beetje bijtrappen en hoppa! :cry:

( moet maar een Panda kopen of zo :wink: )

21 feb 2008 19:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera, Veluwe
Bericht 
Wat een frustratie en anarchie van sommigen op deze pagina zeg.
Kijk ,we rijden allemaal regelmatig te snel en af en toe gaat dat fout! Tja, de overheid heeft nu eenmaal regels gesteld t.a.v. snelheid etc. en daar zijn we niet altijd even glukkig mee, maar daarmee is het wel een realiteit. Het gaat me te ver om de rechtsstaat aan te vechten als iemand dan weer eens een bekeuring heeft gekregen en om het systeem ter discussie te stellen en het bewijs bij voorbaat in twijfel te trekken. En de agressie altijd leggen bij degene die jouw snelheidsovertreding verbaliseert vind ik wel erg ongenuanceerd. Kijk als er echt sprake is van misstanden dan moet je daar tegen ingaan, maar naar mijn overtuiging zijn dat uitzonderingen. Bij de meesten komen dit soort reacties voort uit frustratie en woede over "weer een bekeuring". Dan zeg ik, dan had je maar beter uit je doppen moeten kijken! En als je te hard rijd en niet goed op de controles let? Wees dan zo sportief om die stommiteit bij jezelf te zoeken

21 feb 2008 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Carrera 007, lees dit eens:

Citaat:
Bij een snelheidscontrole op de Laan van Wateringseveld in Den Haag hield gistermiddag bijna 95% van de passerende bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. 314 van de 331 bestuurders hadden de regels aan hun laars gelapt. Een simpele rekensom betekent dus dat maar 17 auto's zich netjes aan de snelheid hebben gehouden.

Op de Laan van Wateringseveld is maximaal 30 kilometer per uur toegestaan. Alle verkeersovertreders krijgen een proces-verbaal. Justitie bepaalt of zij worden beboet.

Bron: http://opmerkelijk.nieuws.nl/499746/Bij ... n_Den_Haag

Vind je alle controles nog terecht?

In plaats van dat de gemeente zich dan direct achter de oren krabt gaan of die weg niet aangepast moet worden zul je zien dat ze fijn door gaan flitsen....

21 feb 2008 23:11
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera 007 schreef:
Het gaat me te ver om de rechtsstaat aan te vechten als iemand dan weer eens een bekeuring heeft gekregen en om het systeem ter discussie te stellen en het bewijs bij voorbaat in twijfel te trekken.

Dat is helemaal niet waar ik het over heb. Waar ik het over heb is dat je een boete thuis kan krijgen van enkele honderden euro's in je vakantie en als je terug komt de boete onherroepelijk is. En dat geldt echt niet alleen voor snelheidsovertredingen.

De rechter heeft een functie. Door de rechter steeds meer uit het proces te halen, ben je bezig de scheiding der machten langzaamaan op te heffen. Dat gaat echt tegen de grondbeginselen in.

21 feb 2008 23:20
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
944 guy schreef:
In plaats van dat de gemeente zich dan direct achter de oren krabt gaan of die weg niet aangepast moet worden zul je zien dat ze fijn door gaan flitsen....

Nee, zeker niet allemaal, maar deze dus juist wel!
:arrow: http://www.ad.nl/denhaag/stad/article2072235.ece

Zulke reactie's krijg je dus, als je niet het hele verhaal kent/hoort! :idea: :wink:

21 feb 2008 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Niet geheel juist overgenomen door die site dus, I stand corrected!

Maar wat devils son zegt idd, een democratie kan niet bestaan zonder de trias politica. Oftewel de 3 afzonderlijke machten, wetgevende macht, uitvoerende macht, en controlerende macht oid, deze wordt nu dus keihard opgeheven en die 2 weken is inderdaad belachelijk.
Doe eens een WOB verzoek die binnen een termijn van iets van 2 weken gehonoreerd moet worden, die van mij duurde DRIE MAANDEN! Maar de boete daarom vernietigen ho maar!
Het moet vna beide kanten komen...

22 feb 2008 0:10
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera, Veluwe
Bericht 
Ik heb ook wel eens een boete gehad in een 30km gebied met bijna 30km te hard. En ook ik baal dan verschrikkelijk. En uitgerekend in een gebied waar niet alleen borden stonden, maar ook infrastructurle maatregelen waren genomen. En de slalom tussen de obstakels door maakte het nog des te leuker. Dan kan ik maar tot één conclusie komen: gesnapt? domme pech en vooral bij mezelf te rade gaan of dit nu echt verstandig was.
Nu zal ik de laatste zijn die beweert dat alle snelheidcontroles altijd de verkeersveiligheid dienen. Hierin zou ik ook af en toe wel wat meer nuance willen zien. Maar om nu begrippen als politiestaat en miskenning van de democratie te hanteren, dan hebben we het toch over andere systemen, waar het echt anders toe gaat dan bij ons in Nederland.
En dat er ooit de Wet Mulder is ontworpen om de het innen van verkeersboetes te vergemakkelijken is n.m.m. ook wel te begrijpen als je beseft hoeveel moeite het innen van deze boetes kostte, puur en alleen omdat nogal wat mensen hun overtredingen afdeden met "bekijk het maar!"

22 feb 2008 0:23
Profiel
vianen
Bericht 
Heb de laatste tijd ook zeeer veel boetses gehad voor zeeer zware overtredingen i.v.m zeer grote snelheden...

93, waar 90 was toegestaan...............................

104, waar 100 was toegestaan............................

125, waar 120 was toegestaan...........................

en zo kreeg ik er nog 6......................................

Wat een hamlappen is dit aan het worden zeg :twisted:

lekker makkelijk die staatskas spekken, ben alleen maar blij met mijn stinger in de P 8) .

Kan ik zo afentoe ff vet 250 gummen over de nederlandse contolewegen :ass:

22 feb 2008 3:19
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
944 guy schreef:
Carrera 007, lees dit eens:

Citaat:
Bij een snelheidscontrole op de Laan van Wateringseveld in Den Haag hield gistermiddag bijna 95% van de passerende bestuurders zich niet aan de maximumsnelheid. 314 van de 331 bestuurders hadden de regels aan hun laars gelapt. Een simpele rekensom betekent dus dat maar 17 auto's zich netjes aan de snelheid hebben gehouden.

Op de Laan van Wateringseveld is maximaal 30 kilometer per uur toegestaan. Alle verkeersovertreders krijgen een proces-verbaal. Justitie bepaalt of zij worden beboet.

Bron: http://opmerkelijk.nieuws.nl/499746/Bij ... n_Den_Haag

Da's dezelfde filosofie waardoor nu brommers op de normale rijbaan rijden. Ze rijden toch te hard... Zullen we met z'n allen gaan inbreken, als iedereen het doet wordt de wet misschien wel aangepast waardoor het wel mag.

22 feb 2008 9:06
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Tja, als het op flitsen aankomt wordt nederland 'On-Hollands' intolerant. De discipline die aan de dag wordt gelegd bij het flitsen zou op meer terreinen mogen worden toegepast, zal ik maar zeggen!

22 feb 2008 9:12
Profiel
Bericht 
Carrera 007 schreef:
Maar om nu begrippen als politiestaat en miskenning van de democratie te hanteren, dan hebben we het toch over andere systemen, waar het echt anders toe gaat dan bij ons in Nederland.

Wacht maar tot je in het systeem zit.

Je maakt de fout te denken dat ik over Lex Mulder praat (ook al geen parel der rechtsbescherming). We hebben het nu over OM afdoening.

Het gaat dus ook niet alleen meer om een kleine geldboetes en kleine vergrijpen die niet eens op het JD (volksmond: strafblad) komen maar (ook) om hogere geldboetes, een taakstraf, een ontzegging van de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen, een schadevergoedingsmaatregel ten behoeve van het slachtoffer en een gedragsaanwijzing als een stadionverbod. En dus om zaken die in je JD komen

Voor de goede orde: ontzegging rijbevoegdheid kan pas nadat de verdachte is gehoord (maar het zou mij niet verbazen als straks een briefje met de vraag om te bellen ook telt als "horen"), maar toch: je zal maar even geconfronteerd worden met een geldboete + schadevergoedingsmaatregel ter hoogte van zeg 15.000 euro die je moet aftikken omdat je toevallig een rondreis door Azië aan het maken was en daarom de termijn van 2 weken (= 4 weken korter dan bij Lex Mulder!) is gepasseerd.

Stel dat je die 15K niet hebt... vervangende hechtenis!

Ik wil jou dan nog wel eens horen piepen.

22 feb 2008 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
DS, het klinkt soms echt alsof je met tegenzin je vak uitoefent ;) Maar het is goed dat we zulke oplettende mensen hebben!

22 feb 2008 10:24
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Alleen maar meer reden om tot aanschaf van een DSI over te gaan. Verder zeg ik niks (meer) over dit onderwerp, zelfde discussie... :roll:

22 feb 2008 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
MS964 schreef:
Alleen maar meer reden om tot aanschaf van een DSI over te gaan. Verder zeg ik niks (meer) over dit onderwerp, zelfde discussie... :roll:

Over DSI gesproken, zijn die er ook in portable formaat, eenvoudig overzetbaar van auto A naar auto B of moet ik er dan twee hebben ?

22 feb 2008 10:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ja elke auto een. Of gewoon een Tom Tom met vaste plekken i.c.m. met een Beltronics Sti-r ($400) voor de losse controles.

22 feb 2008 10:32
Profiel
Bericht 
944 guy schreef:
DS, het klinkt soms echt alsof je met tegenzin je vak uitoefent

Integendeel.

Dat ik mij boos kan maken om onrecht maakt juist dat ik plezier heb in het bestrijden daarvan.

22 feb 2008 11:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]