Auteur |
Bericht |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik heb een setje Nightguides klaarliggen voor de 924, ik ken weinig auto's die zó schreeuwen om beter licht... ik laat nog weten hoeveel het bij deze auto uitmaakt.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 aug 2007 18:34 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
precies - die sterretjes is interessant maar ik had liever plaatjes gehad of iemand van hier met een mening !
|
25 aug 2007 20:21 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 aug 2007 21:34 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik heb geen last van slechte belichting in m,n 964 met xenon
dat geeft pas licht jongens
en niks smelten draden enzo gelijk professioneel gedaan!
de meeste die het bij mij gezien hebben hebben het ook gelijk gedaan!
ik heb helaas geen link 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 aug 2007 23:12 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ja hoor, lekker!! Heb een week koppijn gehad door die lampies van jou 
_________________________________________ Racefun events
|
25 aug 2007 23:40 |
|
 |
horn
PF #57
|
mikey, wie heeft dat professioneel gedaan en quanta costa?
heb bij mijn laatste 911 100W lampen laten zetten, inclusief wat extra beveiliging in de draden om doorbranden te voorkomen. Was een erg goede modificatie!
Een jongen hier in de straat heeft zo'n aftermarket xenon setje op zijn E36 BMW zitten (is BMW monteur) en is er razend enthousiast over - geeft ook een hoop licht 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 aug 2007 8:29 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik had het toen van marktplaats, ik heb net naarstig lopen zoeken naar de bon maar ik kan hem niet vinden jammer genoeg voor het tel nr.
het was een jonge gozer die had een inbouwstation enkelt voor xenon en als ik het mij goed herinner was het rond de 250 euro incluis inbouw maar das al bijna een jaar geleden , m,n maatje pablo heeft ze een half jaar geleden gehaald en toen waren ze al 175 euro, dus ik durf niet te zeggen wat ze nu zouden kosten!
ik heb vrijdag bij hans luna meeting nog met rob gesproken die zou afgelopen zaterdag bij hem zelf xenon in gaan bouwen maby weet hij de huidige prijzen en evt afhaal/inbouw adres!
zijn forum naan is: rswartz
maar het geeft op cker een hoop meer licht, tenminste dat zegt onder andere : GI996C
 mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 aug 2007 12:11 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
en nu weer on topic  Wie heeft er ervaring met andere lampjes (zonder hoofdpijn)
|
26 aug 2007 13:04 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik heb er sinds kort Philips Nightguide lampjes inzitten (correct me If I'm wrong,maar weet dat het dezelfde type lampjes zijn als EriC4C in z'n 911 koplampen heeft zitten) .... 't is 'n hele verbetering ten aanzien van het origineel - naar mijn idee net zo goed (of beter  ) als de modificatie die Horn toendertijd in z'n 964 Coupe' had laten zetten
Vergelijking met after-market Xenon heb ik niet ... maar vind dat Xenon persoonlijk ook te wit qua licht ... nu zie je dat natuurlijk 'n stuk minder als jezelf achter het stuur zit 
|
26 aug 2007 13:09 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Ook net de Philips Nightguide geplaatst.......
en toen was er Licht!
Echt een verschil met die kaarsjes die er eerst in zaten, een aanrader!
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
25 okt 2007 20:20 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
let there be light,stap vrijdag avond ff bij mij in 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 okt 2007 21:21 |
|
 |
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Ik heb in mijn familiebak (Stilo JTD) bij dit bedrijf http://www.tunex.nl/ Xenon laten plaatsen (en gelijk gechipt  ) en het is echt een wereld van verschil (ook de tuning).
Zit erover te denken om het ook in de 964 te laten doen, maar ga dat eerst even bij hen informeren of dat kan.
Rob
Bemmel
|
25 okt 2007 21:28 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... om te zien hoe je andere automobilsten van de weg af kan schijnen 
|
25 okt 2007 21:35 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 okt 2007 21:38 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
Heb ook Xenon in laten bouwen incl. montage 260,00 super veel en WIT licht... erg blij mee!
Mijn voorganger wat minder denk ik want het nadeel is dat je dan je normale lenzen (met lichtverspreiding) gebruikt en bij orgineel Xenon heb je een gebundelde straal...
Toch is het legaal en geeft een bom licht!
Leuk morgen lichtshow... @ Luna's 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
25 okt 2007 22:16 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
@drknauf, ja graag
@hans Luna, wij brengen morgen alleen "sfeerlicht" mee, in de 73'Targa
zit nog geen Nightguide. SC blijft thuis.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
25 okt 2007 22:24 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
 Die lampen lagen er al zo lang dat ik vergeten was dat het Philips Extremes waren, geen Nightguides. Sinds vanavond zitten ze in de 924 en het verschil is ongelofelijk...
Ik had de auto 's nachts al een aantal malen langs de weg stilgezet en was uitgestapt om te controleren of de lampen wel brandden, zo slecht was de verlichting. Helaas kun je hier in Utrecht zelden met grootlicht rijden, want dat was het enige wat nog zichtbaar licht opleverde. De Extremes hebben de lichtvlek voor de auto van een meter naar een meter of drie vergroot, de lampen werpen nu ook licht op de auto voor je. Het licht is ook minder geel geworden. Een fantastische verbetering, nu nog relais en nieuwe koplampunits (die hebben duidelijk hun beste tijd gehad) en ik heb weer evenveel licht als met mijn Audi's.
Aanradertje, zeker als je al behoorlijke lampunits hebt...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
01 nov 2007 0:56 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
 burned out
Na nauwelijks 2 jaar gebruik zijn mijn Philips Nightguide H7 pitjes kapot.  Eentje gaf geen llicht meer en de gloeispiraal was gesmolten; niet gebroken zoals ik gewend ben van een gloeilamp die kapot gaat, maar echt met een druppeltje op de gesmolten gloeidraad (alsof het soldeer is). De andere staat op doorbranden want ook die gloeidraad vertoont smelteffecten.
Dit heb ik nog nooit gehad met halogeen pitjes! Twee jaar geleden de oude Philips Bluevision H7 vervangen, want die waren te zwak, en Nightguide geeft inderdaad meer licht. Maar is dit dan de prijs voor beter licht?
Heb nu maar Osram Silverstar H7 gekocht; doen het wat lichtopbrengst betreft eigenlijk net zo goed als Nightguide. En waren even duur...  Nu maar hopen dat ze langer mee gaan.
Philips Nightguide komt er NIET meer in. Wat een rotzooi!
NB De originele standaard Philips H7 pitjes voor grootlicht en mistlampen uit 1998 zitten er nog in en die doen het nog gewoon. Worden minder gebruikt (door mij althans  ) maar toch.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
20 feb 2008 15:14 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
ik heb ze er ook in zitten en geeft ruim voldoende licht.
op marktplaats staan ook h4 lampen van 55 watt die 7500k zouden geven met gas vulling.
zou dat wat zijn?
anton964
|
20 feb 2008 16:01 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Al 3 jaar in gebruik,de lampen en bedrading zijn nog steeds heel 
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
20 feb 2008 16:17 |
|
 |
Super Carrera
|
Kopie van de Renntech website:
Zwakke verlichting is vooral in deze tijd van het jaar iets waar veel Porsche rijders zich aan storen.
Renntech heeft de beste oplossing in verlichting voor u onderzocht.
De verlichting van uw Porsche is van een oud ontwerp en nooit doorontwikkeld in tegenstelling tot de rest van de auto.
Om meer licht uit de koplampen te halen zijn er diverse mogelijkheden, waaronder Xenon verlichting ( zie Bi-Xenon verlichtingsset) , diverse soorten andere lampjes monteren zoals Philips Night Guide, Blue Vision etc. ......... of verbetering door gebruik te maken van de nieuwste verlichting, Clear White verlichting.
In een vergelijkende test heeft Renntech voor u de diverse mogelijkheden uitgeprobeerd van de H4 lampen. Omdat Xenon veel duurder is én lastiger in te bouwen, hebben we geprobeerd de beste H4 lamp te zoeken.
In een stel nieuwe 911 koplampen zijn 5 verschillende verschillende lampjes geprobeerd en de lichtopbrengst vergeleken. (standaard 55/60W, Rally 80/100W, Philips Night Guide, Philips Blue Vision en Clear White)
In het verleden was de Philips Nighte Guide een enorme verbetering ten opzichte van de standaard verlichting. De Blue Vision was ook weer een stap vooruit.
Door Porsche rijders die een maximale lichtopbrengst wilden werd wel eens gekozen voor de niet goedgekeurde optie rally lampen met 80 Watt dimlicht en 100 Watt groot licht in plaats van de standaard 55/60 Watt verlichting.
Een groot nadeel was dat de hoge stroom bijdroeg aan een kortere levensduur van de lichtschakelaar.
Nu is er de oplossing met de Clear White verlichting! Clear White is wat lichtopbrengst te vergelijken met de 80/100 W Rally verlichting, echter bij een normale stroomsterkte van 4,5A net als de standaard verlichting.
De 80/100 Watt Rally lamp gebruikt maar liefst 6,5A waardoor ook de temperatuur van de verlichting hoog oploopt. Na een paar minuten is de temperatuur van het koplampglas al 140 graden ten opzichte van 100 graden bij standaard of Clear White verlichting.
Een groot voordeel van de Clear White verlichting is natuurlijk het brilliant witte licht zoals de naam al doet vermoeden.
Net zo wit als bij de duurdere Xenon zonder de hinderlijke blauwe schittering!
|
20 feb 2008 22:23 |
|
 |
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
 hoofdpijn door verblindende petjes??
Ik dacht dat alleen de zogenaamde petjes in hun golfjes (en polotjes, civicjes ed) met die nepxenon lampen rondreden. Die meer dan eens uitermate irritant en verblindend zijn doordat itt fabrieksmatige xenon, de reflector, lens ed daar helemaal niet op aangepast zijn. Tevens is meestal geen automatische niveauregeling (niet instelbaar) en koplampreinigingsinstallatie. Door al deze zaken is met name de hoeveelheid ongebundeld en strooilicht (wat bij de moderne design, bling bling koplampen toch al een probleem is) vele malen groter. Met name bij de wat oudere weggebruikers leidden dergelijke tegenliggers tot een forse daling van het gezichtsvermogen.
Regelmatig lees je dat mensen mopperen op de audi's en bmw's met hun (blauwe) xenon lampen, maar bovenstaande catagorie die de laatste tijd schrikbarend in aantal toeneemt, is een veel groter probleem. Het lijkt een beetje het recht van de sterkste LAMP te worden.... de rest van de weggebruikers heeft pech gehad.
Het zou verboden moeten worden........
overigens heb ik gelezen dat xenon sinds dit jaar niet meer achteraf ingebouwd mag worden zonder dat ook de niveauregeling en reinigingsinstallatie toegevoegd worden.
zo, kijken wie er hapt...
|
20 feb 2008 22:42 |
|
 |
Super Carrera
|
HAP  Hans Anders heeft voor jou goeie zonnebrillen met wiskeykleurige glazen  . Lijken al die (nep)xenonlampen precies weer op gezellig kaarslicht... 
|
20 feb 2008 22:51 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
 Re: hoofdpijn door verblindende petjes??
Op auto's met een bouwjaar van ná 1-1-'07.
Na tig keer verblind te zijn door aftermarket xenon ben ik voor een algeheel verbod op die rommel, of het verplicht stellen van een keuring op inbouw achteraf, met een keuringscertificaat.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
21 feb 2008 22:11 |
|
 |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Grappig, exact dezelfde discussie als destijds tijdens de opkomst van de halogeenlampen tov van de toen in gebruik zijnde gloeilampen 
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
22 feb 2008 0:50 |
|
|