Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb xenon in laten bouwen bij renntech en echt super licht zonder storend te zijn voor het overige verkeer.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 feb 2008 2:05 |
|
 |
Stone
BoxSter S
|
Heb 4 jaar lang met 100w lampen rondgereden in mijn 944, ivm slechte lichtopbrengst, nooit problemen met bedrading gehad!
|
22 feb 2008 20:53 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dan heb je mazzel gehad. Ik heb al bij meerdere auto's bedrading, connectors en schakelaars mogen vervangen dankzij die 80/100-lampen.
Een setje relais en een kabelboompje, heb je meteen flink wat meer licht.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 feb 2008 21:57 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Interessant. Dat soort evaluatie gesprekken heb ik niet met de overige verkeersdeelnemers.
Maar even terug naar het topic van de Nightguide lampjes. Mijn klacht is dus relatief snel doorbranden. Zie ik tot mijn ergernis dat Philips nu Nightguide Doublelife op de markt heeft gebracht... Drie keer raden waarom
En van welke fabrikant Clear White is en wat de specs daarvan zijn kan ik niet vinden, ook niet bij Renntech.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
25 feb 2008 13:08 |
|
 |
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
bij renntech heet het clear white maar zijn lampen van PIAA xtreme white op de afbeelding van renntech is de merknaam uit de verpakking gehaald. ik heb ze bij een automaterialen zaak gehaald (dik tevreden)
|
25 feb 2008 21:29 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Bedankt. Ik ben niet ontevreden over de Silverstars maar een volgend setje zou best eens deze PIAA xtreme white kunnen worden.
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
26 feb 2008 22:47 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
... misschien nu want het Osram Silverstar lampje links is alweer doorgebrand  Ik denk dat het allemaal te heet wordt met die hoge lichtopbrengst lampen, ook de plastic heldere lenzen in de koplampen verkleuren bruin in het midden.
|
29 aug 2008 13:41 |
|
 |
p964c4
964 c4, '91
|
heb ze al allemaal gehad, blue, xtreme... elk jaar setje nieuwe,(philips, osram) hielden het nooit uit  en het lag niet aan de wagen, eerst in de merc 190d, daarna in de bmw e46, de e90, nu xenon in de nieuwe e90... verlost van het doorbranden... maar voor de P, mss die piaa es proberen om de theelichtjes te vervangen... hopelijk beter, zoniet het wat deftiger aanpakken (relais verhaal)
|
29 aug 2008 22:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
heb de clearwhite verlichting bij renntech vandaan. ben daar erg tevreden over.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 aug 2008 22:22 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ben ook erg tevreden maar dan over de bi-xenon verlichting.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
29 aug 2008 22:50 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mijn Philips Xtremes zitten er nog steeds in, maar ik rijd niet veel in het donker en heb overdag alleen bij slecht weer mijn lampen aan.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
29 aug 2008 23:18 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
@p964c4 : dit is een verhaal waar ik wat mee kan. Ik dacht al dat ik de enige was...
Bij de Brezan zeggen ze dat het te heet wordt in de moderne koplamp armaturen, vooral bij file rijden.
@ Tom80 : ik rijd dagelijks, bijna altijd met de verlichting aan...
Verder zijn H7 pitjes (986, 996 e.v.) kleiner dan H4. Ook dat geeft meer warmte ontwikkeling. Mogelijk dat het daar aan ligt. Ik heb in vorige auto's met H4 pitjes niet meegemaakt dat die kapot gingen, ook niet na jarenlang gebruik.
@Horn : thanx voor de link. Dit zijn overigens H4 pitjes
Om dat ik geen zin had om te wachten heb ik alvast maar Philips Vision Plus erin gezet (+50% lichtopbrengst, maar dan zonder de geel-wit-blauw uitstraling van de Nightvision). En ze branden ongeveer zo helder als de Osram Silverstars. Ik zal Renntech vragen of ze een H7 variant van Clearwhite hebben.
Let there be light!
|
30 aug 2008 9:39 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Idem. Ik rijd ermee sinds januari dit jaar en het geeft echt nóg  een verbetering in lichtopbrengst t.o.v. de Nightguide. Vooral bij dimlicht wat wel zo fijn is.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 aug 2008 10:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2008 14:13 |
|
 |
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Een PHILIPS HID XENONKIT H7 - 4300 K lijkt me ook het overwegen waard.
|
03 sep 2008 14:20 |
|
|