Auteur |
Bericht |
The Boxster
prov. Utrecht
|
Porsche omhoogbrengen voor inspectie; tips?
Ik zoek een veilge en goede manier om mijn Porsche aan beide achterzijden omhoog te brengen, zodat ik er zelf onder kan.
Ik heb helaas geen brug in de garage thuis.
Wie heeft er tips c.q. ervaring om de auto omhoog te brengen?
Zou het lukken om hem op 2 bokken te rijden, of zou de hoek voor zo'n lage auto te groot zijn?
|
25 feb 2008 21:56 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Je hebt ook van die "staanders" die je er onder kunt plaatsen. Misschien dat je deze voor een leuk bedrag bij Cranenbroek kunt vinden (altijd leuk om daar een beetje te neuzen)
|
25 feb 2008 22:21 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Moet je deze gast even bellen, misschien doet ook Porsches:
Sorry, flauw, heb je niks aan. Ik hoop dat je iets kunt vinden.
|
25 feb 2008 22:43 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Heb 2 oprijblokken gemaakt 12cm hoog,28cm breed en 120cm lang.Geeft geen probleem met oprijden,zou zelfs nog wat hoger kunnen.Het betreft een niet verlaagde 964.Heb voldoende ruimte om de bodemplaat weg te halen voor bijvoorbeeld inspectie.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
25 feb 2008 22:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Op de JBF manier dikke plank tussen 'n garage-krik en de motor (of de bandenbak) ... opkrikken - en links en rechts 'n steun plaatsen .... P iets laten zakken zodat deze op de steunen rust ...
Als je er helemaal onderdoor wilt ... voor of achterzijde op twee oprij-beunen rijden - en dan hetzelfde truukje toepassen
|
25 feb 2008 23:10 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
|
25 feb 2008 23:31 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
bevriende garage zoeken met een hefbrug?
|
25 feb 2008 23:36 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
Zou een oprijblok van 82 cm lengte (zoals deze standaard verkocht worden) kunnen? Of zou de hoek te groot zijn, waardoor ik met de achterkant tegen de oprijblokken aan kom?
Wie heeft hier ervaring mee?
|
26 feb 2008 22:06 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
met mijn elfje is de hoek te groot en verknal ik m'n rubberen lip. Gewoon zoals olaf aangaf, krikje aanschaffen met een paar nette verstelbare assteunen. Opkrikken steunen er onder en veel plezier. Heb de 11 momenteel flink hoogstaan met 2 flinke tegels onder de bokken kun je zelfs het blok er onder weg rijden. ooh tip, ik leg altijd de banden onder de carrosserie, het zal nooit fout gaan maar toch....
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=525010
wil je het vaker doen en is geld en ruimte geen probleem, voor 1000 euri's heb je een poets brug. Een collega heeft z'n mustang er op, werkt als een speer.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
26 feb 2008 23:20 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
26 feb 2008 23:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Geen idee hoe hoog jouw Boxster op z'n pootjes staat ....
Ik heb oprijbeunen die 18 Cm hoog zijn - en waarvan het schuine vlak over 'n (horizontale) lengte van 55 cm van 0 naar 18 cm hoog loopt
Overigens zijn de mijne custom-made & daardoor maar liefst 30 Cm breed
Ik heb tot nu toe alleen nog maar 964tjes en 'n SC op deze beunen gehad - bij de echt lage 964tjes moest ik er 'n plank van 1,5 cm dik voor leggen om te voorkomen dat de bumper over de steunen zou schrapen ...
|
26 feb 2008 23:24 |
|
|