Auteur |
Bericht |
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Verschil wielmoeren 930 <-> 911?
Bij het verwijderen van de achterwielen vd 911 effe een nare ontdekking
gedaan...
Zitten 930-spacers tussen (origineel porsche serienr.) maar van de
schroefdraad van de (originele) alu moeren blijft niet veel meer over.
de draadstangen die in de spacers zitten hebben nl. andere schroefdraad...
Heb dus al een paar weken zo rondgereden terwijl ik van niets wist,
voor hetzelfde geld hadden m'n wielen erafgelegen
Zijn die draadstangen gewoon bij de velgboer te krijgen?
Mvg,
|
26 feb 2008 9:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De draadeinden op de spacers hebben een andere draad dan die in de moeren
Lijkt me vreemd als het origineel P. is
Zijn de moeren wel origineel?
Zijn (vast) niet los te krijgen. Dus vervangen, maar dan zou je hetzelfde draadeinden verschil hebben...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 feb 2008 9:36 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Jep, gebruik originele porschemoeren,
deze passen ook op de naaf, maar dus niet op
de draadstangen van de spacers.
ga uitkijken naar 10 andere moeren, maar eerst
al het alu uit de schroefdraad porren
|
26 feb 2008 9:57 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Nog even ter aanvulling:
de draadeinden zijn van VERBUS.
de originele alu wielmoeren draaien er dol op...
|
28 feb 2008 17:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... denk dat je beter op zoekt kunt gaan naar andere spacers
|
28 feb 2008 18:06 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Waarom zou ik nieuwe spacers moeten kopen als het gewoon
een kwestie is van draadeinden of moeren vervangen?
Als ik ze terug heb van de bandenboer post ik wel effe het P onderdeelnr.
|
28 feb 2008 20:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je de draadeinden van de spacers kunt vervangen, dan zou dat m'n voorkeur genieten ...
... andere moeren, omdat je spacers niet "kloppen" zou ik niet doen maar ja, 't is jouw auto en jouw geld ...
|
28 feb 2008 20:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vreemde situatie Hellraiser, originele spacers hebben beslist origineel draadeinden waar de originele moeren op passen
Dus ergens klopt hier iets niet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2008 21:10 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Mijn gedacht is dat de draadeinden ooit vervangen geweest
zijn door langere exemplaren.
Weet niet hoeveel ze eruit moeten zitten bij het type wagen waar
ze origineel opstonden, maar zitten er momenteel 5,5cm uit,
welk zowieso al te lang is voor de cup1 velgjes.
|
28 feb 2008 22:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. is dat dan niet (mede) de reden dat je de moeren kapot draait
|
28 feb 2008 22:11 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
had de moeren zelf niet stukgedraaid, heb de wagen zo gekocht
had dus nieuwe moeren gekocht (stalen) die open zijn bovenaan
zodat het 'teveel' er gewoon iets uitsteekt, maar deze bleken niet
te passen. achteraf dan ook geprobeerd met de originele alu moeren
die nog op de naaf zaten, en die pasten ook niet op de schroefdraad...
conclusie daaruit is dus dat de draadeinden fout waren.
(die sla je er zo uit met een hamer, dus perfect te vervangen)
m'n bandenboer is nu aan het kijken wat hij kan bestellen
|
28 feb 2008 22:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... als het origineel porsche spacers zijn, dan zou je verwachten dat je losse draadeinden met de juiste draad wel bij de Porsche-dealer of -specialist kan bestellen
|
28 feb 2008 22:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Klopt, bijv. gevonden voor de (standaard) spacers van een 993 S met 17" velgen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2008 22:56 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Heb net m' spoorverbreders terug
zitten nieuwe draadstangen in geperst van spurverbreiterung.de
kan ieman mss meer info geven over het onderdeelnr?
dit is: 930 331 619 00.
weet iemand op welke wagen deze origineel stonden?
breedte is een +-33mm.
Thanks!
|
12 maart 2008 21:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Op basis van het onderdeelnummer zou je zeggen van de 930, de 3.2 Turbo dus.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 maart 2008 22:40 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Had ondertussen van m'n mecanieker geleerd dat er meerdere
onderdelen op een gewone 911 ook met 930 beginnen.
anders zou er ook een tussendemper van een 930 tussen m'n
uitlaatsysteem zitten
|
12 maart 2008 22:49 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
wielbout 45 mm pakweg 7 euro per stuk
904 341 671 00
|
12 maart 2008 23:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Of met 901, 935, 964, 993, 996, 951 etc. etc.
930 is 't type nummer van de SC en 3.2 als ik het goed heb
|
13 maart 2008 0:07 |
|
|