Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Kan me bij dat verschil wel wat voorstellen. De ene revisie is de andere niet. En Pelzer zal blokken reviseren waar niet heel de wereld aan hoeft te gebeuren zoals hier het geval. Dan komt daar een lagere prijs uit en hij krijgt er ook nog een blok voor terug.
Enne, als je zelf laat reviseren heb je nog matching numbers en bij zo'n ruilblok niet meer.
Enne 2, misschien moet een in te nemen blok nog aan bepaalde eisen voldoen c.q. reviseerbaar zijn?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
28 feb 2008 0:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Maar dan krijg je wel 100.000 km of 2 jaar garantie op het blok, toch
|
28 feb 2008 1:13 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
je bent flink te pakken genomen hoor!ik zou wel eens willen weten waar al dat geld in zit.heb ook bij erpa revisie blokken zien staan voor €4500 geloof ik.wel met inruil oude motor!
anton964
|
28 feb 2008 1:37 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Matching numbers bij een 964, doet absoluut niets af aan de waarde. praten hier wel over dik 10.000 euro verschil.
|
28 feb 2008 8:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De onderdelen zoals opgenoemd - zuigers, cilinders, drijfstangen, etc. - zijn peperduur dat is zeker.
Genoemde revisieblokken met prijzen van 3500 - 4500 zullen dat zeker niet hebben.
Het is ook goed mogelijk dat 'alleen' de koppen gereviseerd zijn, dan gaat het ook over veel lagere bedragen.
Maar tegen de 20k blijft heel veel geld, uiteraard.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2008 10:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2008 10:11 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
Garantie is idd. goed geregeld blok is niet "mijn" probleem de komende 2 jaar ... schrik wel ff van deze reacties ... maargoed tis nu al gedaan klaar enz
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
28 feb 2008 10:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... voor 4500 Euro koop je MI hoogstends 'n goede gebruikte motor - en mag je blij zijn als je dan niet ook je oude blok daar moet laten staan 20K vind ik ook wel weer aan de hoge kant ... maar zoals Paul al aan geeft, WIJ weten niet wat er allemaal vervangen is aan peperdure onderdelen
NU mss niet ... maar hoe zal het zijn over 'n jaar of 10, 15, 20
|
28 feb 2008 11:17 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Eh, voor 20 KEuro koop je een hele leuke Boxster voor erbij...........
Tjonge, WAT een rekening zeg
Dit is net zo bitter als het verhaal over de Belgische 993 die verkocht is tegen valse cheques (zie elders op dit forum). Een les voor het leven zal ik maar zeggen.............
Ook ik heb wel eens een wat duurdere reparatie aan een van mijn vorige Porsches gehad en mijn broer laatst ook. OK, Porsche rijden is wat duurder dan zeg een VW Golf, maar bij dit soort bedragen haak ik toch echt af.
Emotie speelt bij veel Porsche liefhebbers soms een (te) grote rol. Daar wordt door de Porsche organisatie en de Porsche Specialisten goed geld mee verdient.
Jongens, het is maar een massaproduktie-artikel, ik had hem lekker verkocht, mijn verlies genomen en een leuke andere gekocht.
Er zijn er genoeg te koop, ook met garantie !
Of gewoon een ruilblok tegen een redelijke prijs laten monteren.
Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.
Ik mag hopen dat je in ieder geval nu wel een goed gevoel hebt over je auto.
Groet,
Joannes
Laatst bijgewerkt door Joannes op 28 feb 2008 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 feb 2008 11:29 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
Oke ff opsommen dan maar
- kop revisie + alle kleppen nieuw
- 6 cillinders + zuigers + drijfstangen
- Afdraaien krukas + alle lagers
- oliepomp
- koppeling set
- pakkingsets
- allerlei nieuwe taps en moeren
- bougies + verdeelkap + bobines
- catvervanger
heb er 40 uur arbeid bij en wat spoel / schoonmaak kosten, omdat elke leiding is gespoeld en of vervangen.
de tussenbak was maandje eerder gedaan is ook zgan ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
28 feb 2008 11:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Garantie is niet zaligmakend ... na 3 maanden garantie (of 'n jaar) kan je hetzelfde overkomen ... net als met 'n "ruilblok" - daarvan weet je de geschiedenis niet - en kan je binnen No Time met 'n zelfde soort probleem geconfronteerd worden
Ik vind Dr. Wieggie z'n keuze niet (geheel) onverstandig - zolang hij zich maar voor genomen heeft die Porsche voorlopig te houden
Als er inderdaad 6 nieuwe cillinders, 6 nieuwe zuigers & 6 nieuwe drijfstangen zijn gemonteerd,
dan is de totaal prijs IMO nog niet eens zo verkeerd
Begrijp alleen niet zo goed waarom de Kat.vervanger bij de motor-revisie in het lijstje staat
|
28 feb 2008 11:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een gigantisch bedrag zeg. Ik hoop niet dat ik ooit aan de beurt kom.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 feb 2008 11:46 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
de katvervanger was mijn pleister op de wonden ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
28 feb 2008 11:53 |
|
|
cabrio wim
|
Mijne is door vorige eigenaar gereviseerd in 2003 met nieuwe zuigers en cilinders (2632,50 euro) en kop revisie met nieuwe kleppen voor totaal bedrag 9860.63 euro, dus schrok ook wel toen ik je bedrag vernam hier.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, en hoop dat je nu lekker met de zomer voor de deur kunt genieten.
|
28 feb 2008 12:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wim, dat is 5 jaar geleden
Kijk bv 'ns naar het verloop van de onderdeel-prijzen ... en daarnaast de correctie op arbeidsloon
|
28 feb 2008 12:21 |
|
|
cabrio wim
|
Juiste datum factuur is 14-11-2003, en arbeidsloon bedraagt 2477.15 en aan tarief 65.00 ex. btw.
|
28 feb 2008 12:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Da's krap 40 uur
|
28 feb 2008 12:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mi zeer forse bedragen
arbeidsloon 65€ ex btw in 2003?? ik ga ook porsche-monteur worden...
_________________________________________ oud is beter
|
28 feb 2008 12:32 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
zou ik toch de IT ook eens proberen ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
28 feb 2008 12:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
... en heb dan ook net eens 'voor de grap' nagekeken wat 'drijstangetjes' kosten die bij jouw niet zijn vernieuwd Wim - nodig of niet dat weten we niet
komt voor ieder 270 Euro bij, dus al weer 1600 verder
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2008 12:41 |
|
|
cabrio wim
|
Was volgens diagnose niet nodig deze te vervangen staat er bij.
Dus niet gedaan.
|
28 feb 2008 12:46 |
|
|
Joannes
Boxster 2.5Vaals
|
Klopt Olaf, persoonlijk neem ik nooit garantie als ik een auto koop. Garantie is imho zinspelen op de angst van mensen. In onderhavig geval : 2 jaar garantie op het blok klinkt leuk, maar is dus al in het reparatiebedrag van 20 KEuro ingecalculeerd.
Als Dr. Wieggie z'n auto nog 10 jaar rijdt en geen andere zware reparatie's krijgt, valt het inderdaad wel mee ! Maar als ik het goed gelezen heb heeft deze auto het afgelopen jaar ook al een tussenbakreparatie gehad en dat zal toch ook niet gratis zijn geweest. Misschien ook nog een grote beurt laten doen. Al met al dus ca. 23 - 25 KEuro onkosten aan een 911 in 1 jaar.
Dan is de lol er snel vanaf en erger nog : wat komt hierna ? We weten allemaal dat een 16 jaar oude P. altijd wel weer wat mankementen heeft, die meteen in de papieren lopen als je zelf twee linkerhanden hebt.
Voor je het weet ben je een paar jaar verder en heb je een vermogen uitgegeven om 964 te rijden.
Voordeel is wel dat deze wagens eigenlijk geen afschrijving meer kennen........
De waarheid ligt in de ogen des betrachters.
|
28 feb 2008 12:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Klopt helemaal, en ook voor deze...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2008 12:53 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Als het een uniek exemplaar was geweest dan had ik het zeker gedaan. Maar met alle respect, het is maar een gewone 964. Ik was er niet aan begonnen.
Desalniettemin, moedig van Dr Wieggie om het toch te doen en ik hoop voor hem dat het hier bij blijft.
|
28 feb 2008 12:58 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
kan het helemaal met Joannes eens zijn ... garantie werkt idd. zo ... Ik zal maar niet zeggen wat deze auto me in totaal gekost heeft tot heden, koop je een nieuwe boxer van. Maargoed deze 964 blijft wat mij betreft in de familie tot in de eeuwigheid.
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
28 feb 2008 13:00 |
|
|