Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:17

Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
911 motorblok in de soep ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
respekt dr voor deze aktie :wink:

enjoy the ride 8) , tot op een meeting :D

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

28 feb 2008 13:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
drknauf schreef:
respekt dr voor deze aktie :wink:

enjoy the ride 8) , tot op een meeting :D

Allen bedankt voor de tips / troost enz enz ... ik zal de meetings in de gaten houden ... ben weleens benieuwd !

28 feb 2008 15:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Dit is geen goed draadje voor wie eens voorzichtig informeert omdat ie misschien een 964 op t oog heeft.. :lol: ..maar goed..ik hoop dat je 8erkleinkinderen ooit nog eens blij zullen zijn met je beslissing 8) , ben ook wel benieuwd hoe zo'n voor 20k gereviseerd blok eruit ziet.

28 feb 2008 15:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
brian951 schreef:
Dit is geen goed draadje voor wie eens voorzichtig informeert omdat ie misschien een 964 op t oog heeft.. :lol:

Vooral niet
omdat Dr. Wieggie vlak na aanschaf vorig jaar schreef:
heb een 911 C4 3.6 gekocht uit 89, ga zelf met wat uiterlijk werk aan de slag en de motor is goed maar ik wil er wel iets meer uit halen waar begin ik ? wie kan me wat vertellen waar aan te denken enz enz ?

;)

Martijn, ik heb inmiddels > 40kkm na revisie gereden en er geen spijt van. Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst. Afbeelding
Veel plezierige km's :!:

28 feb 2008 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
omdat Dr. Wieggie vlak na aanschaf vorig jaar schreef:
heb een 911 C4 3.6 gekocht uit 89, ga zelf met wat uiterlijk werk aan de slag en de motor is goed maar ik wil er wel iets meer uit halen waar begin ik ? wie kan me wat vertellen waar aan te denken enz enz ?

hahaha dat was mijn vorige 964, 5 dagen in gereden en ik kwam in een kopstaart terecht, dat deed ook zeer pffff vandaar mede ook mijn beslissing voor deze revisie had zoiets van "nu is het genoeg pvd"

28 feb 2008 15:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Kosten
Wilde niets zeggen, maar nu ik het lijstje gezien heb en arbeidsloon vind ik het te veel wat ervoor betaald is.

Maar goed dat is mijn gedachte.

28 feb 2008 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
mijn gedachte ook

28 feb 2008 20:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wie betaalt bepaalt. vergeten en genieten! 8)

28 feb 2008 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
horn schreef:
vergeten en genieten! 8)

edit ;)

idd. thanx ... ga me er ook niet druk over maken. Op naar een volgend projectje een supermotard erbij :)

Laatst bijgewerkt door Dr. Wieggie op 28 feb 2008 21:01, in totaal 2 keer bewerkt.

28 feb 2008 20:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
genieten en vergeten bedoel je :D

28 feb 2008 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
zit ff te denken ... onze racemotoren zetten we weleens op een testbank, dan weet je precies wat het blok doet en hoe je nog wat kan afstellen enz ... heeft dat nut om te doen met dit "nieuwe" blok ?

28 feb 2008 21:12
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Ja, en dan zeker even in het rode gebied? Want er zit toch nog garantie op! :wink: :lol:

28 feb 2008 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
standaard blok ? kan je doen, zal je misschien met een optimale afstelling ietsje meer pk's eruit kunnen halen. 2 tot 6 ofzo.

zit er in de betaalde euries ook tuning werk ? Dan zeker optimal laten afstellen. anders is het weer jammer van de betaalde euries, zeg maar...........

maar ik neem aan dat je techniker er z'n best voor heeft gedaan om de boel goed af te leveren.

maarja meten is weten !

28 feb 2008 21:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Dr. Wieggie schreef:
... heeft dat nut om te doen met dit "nieuwe" blok ?

... zou je 'm niet eerst eens even netjes in gaan rijden :roll: :idea:

28 feb 2008 21:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
hahaha wat zijn jullie snel ...

Olaf ik doe het nog netjes hoor, eerste rit 350km alle versnellingen netjes door tot 3500 na 150km max 4000rpm. En voor nu naar het werk draai de motor netjes warm (zoek ff een leuke playlist) nog 350km dan heb ik de 1000km beurt al denk woensdag volgende week.

meten is weten idd. en afstelwerk zal geen probleem zijn bij die gasten binnen de factuur als ik data heb ... zal hun ook ff vragen of ze een bank weten en wat dat dan weer kost mhhhh

28 feb 2008 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Olaf schreef:
Dr. Wieggie schreef:
... heeft dat nut om te doen met dit "nieuwe" blok ?

... zou je 'm niet eerst eens even netjes in gaan rijden :roll: :idea:

dit is er ook weer eentje waar een hele discussie over kan beginnen.

ik ben in het verleden meerdere malen op bezoek geweest bij "De Fabriek"

en heb daar meerdere tests gezien op motoren die net een uurtje waren afgeleverd. deze stonden op de testbank maar liefst 10 minuten warm te draaien, en werden daarna genadeloos tot in de hogere toeren gejaagd. voor 1 a 1.30 minuten. als het blok het niet hield. Kreeg de verantwoordelijk monteur op z'n donder. En kon hij opnieuw beginnen.

nou ben ik de laatste keer daar geweest in 1994, dus kweet niet of het nog zo is.

Daarnaast in die tijd, werd elke porsche. even meegenomen voor een road test. zeg maar rondje fabriek en omgeving. maar dan wel flink.

als ik de kwalititeit van de huidige machines die ze neerzetten vergelijk met die van toen............................................

maargoed was even een hersenspinsel, en een gedachte aan the good old days

28 feb 2008 21:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RufBTR schreef:
... en heb daar meerdere tests gezien op motoren die net een uurtje waren afgeleverd. deze stonden op de testbank maar liefst 10 minuten warm te draaien, en werden daarna genadeloos tot in de hogere toeren gejaagd.

... je bent niet de enig(st)e die daar met verbazing naar heeft staan kijken :wink:

't gebeurd overigens nog steeds - en motoren die gevoelige IMS Lager of de minimale PK's niet halen gaan weer retour 8)

Lijkt mij alleen niet dat je met 'n door iemand anders pas gereviseerde motor zomaar op de testbank gaat, kan en mag zonder het risico je garantie te verspelen :arrow: ... op 't forum staat zelfs nog 'n topic van iemand die geen aanspraak op z'n garantie kon maken ... nadat deze 'n rustig rondje over het circuit had gereden - revisiebedrijf wapperde "gewoon" even met 'n paar foto's :?

28 feb 2008 21:58
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Dr. Wieggie schreef:
. En voor nu naar het werk draai de motor netjes warm ....

:roll:

is dat voorgeschreven door je rebuilder?

28 feb 2008 22:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Inderdaad - niet draaien, maar rijden :wink:

28 feb 2008 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
de toeren wel ... het warm draaien 1/2 minuten leek me logisch ... maar ok ik snap hem ...

28 feb 2008 22:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
zal wel ff vragen volgende week bij de 1000 ... mag de rebuilder hem op een bank zetten onder zijn garantie

28 feb 2008 22:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
@ olaf je hebt gelijk. Dus eerst even netjes vragen of je em op de testbank mag zetten voor een optimale afstelling, en wel liefst schriftelijk een bevestiging gaarne.

of er voor zorgen dat je techniker erbij is !

28 feb 2008 22:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
RufBTR schreef:

dit is er ook weer eentje waar een hele discussie over kan beginnen.

Ik heb op een Engels (motor?) forum ook eens een stuk van iemand gelezen die beweerde dat je meer vermogen zou hebben met een motor die je flink in zijn toeren inrijdt dan met de zachte hand die hier wordt beschreven....

28 feb 2008 23:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 C4 3.6 Coupe
Bericht 
met een suzuki gsxr 600 hebben we dat zelf weleens getest en het scheelde wat pk's idd. maar wat zou het doen met de levensduur ...

29 feb 2008 10:12
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
... en heb dan ook net eens 'voor de grap' nagekeken wat 'drijstangetjes' kosten die bij jouw niet zijn vernieuwd Wim - nodig of niet dat weten we niet :!:

komt voor ieder 270 Euro bij, dus al weer 1600 verder 8)

Kijk dan ook maar eens voor de grap wat overmaatse lagers kosten, een kleine 2000 euro voor de drijfstang en krukas lagers.

Die 20 k zal echt wel kloppen, motor onderdelen van een lucht gekoelde 911 zij gewoon heel erg duur. Dat geldt dus ook voor een bedrijf die ruilmotoren levert. Wanneer ze een motor aanbieden voor 4500 euro dan weet je wat je krijgt, alleen het minimale is gedaan. Wat ze ook vaak doen is allerlei onderdelen van andere motoren halen die in hun ogen nog goed genoeg zijn. Daar komt nog bij dat je de oude motor moet inleveren, als die dan voor hun volkomen onbruikbaar is zal er nog een aardig bedrag bijkomen.

03 maart 2008 11:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende