Auteur |
Bericht |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tuurlijk, jij koopt een C4 cabrio om dan in de regen te gaan rijden
Ik denk dat de keuze sterk afhankelijk is van het model (964 of vroeger tov 997 is een wereld van verschil) en van de streek waar je woont.
Ik dacht ook dat slechts een 4 de nodige zekerheid zou geven, maar na een 7000 km in de 997 2S weet ik dat ik nooit nog een 4 koop, want overbodig. Ook de 2 heeft zoveel grip dat je werkelijk al in zeer extreme omstandigheden te hard moet gaan om dan hulp te krijgen van het 4WDsysteem.
Anders gezegd : de 997 2S plakt nog beter op de weg dan mijn vorige 996 4S
|
29 feb 2008 16:04 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, maar wel om er iedere dag mee te kunnen genieten en ik zal 'm er ook zeker niet om laten staan in voorkomende gevallen (regen, sneeuw, pekel, .....).
Mee eens , maar om in dat geval nog over een "pure" C2 (t.o.v. een C4) te spreken .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 feb 2008 17:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mijn ouwe meuk 3.2 is enig en dagelijks vervoer.
Maar ja, ik kan dan ook een beetje sturen.
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 17:56 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik ook
heb sinds kort zelfs mijn racelicentie
_________________________________________ Got coffee?
|
29 feb 2008 18:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
"Hoogmoed ....."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 feb 2008 18:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
29 feb 2008 18:18 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik begrijp die discussies niet zo over C2/C4 en handgeschakeld/ tiptronic.
Bij mijn weten, maar correct me if i'm wrong, zijn de AWD en tiptronic te omzeilen; AWD kan je uitzetten, en met een tip kan je ook 'schakelen' echter zonder koppeling. Maar het werkt natuurlijk allemaal net even anders...
Er is wel een andere reden waarom ik geen 964 tiptronic wil, en dat is het gemis van de vijfde versnelling! maar dat is offtopic.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
Laatst bijgewerkt door turbocruiser op 22 maart 2008 12:17, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 feb 2008 18:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
het gaat hier niet om argumenten, het gaat hier om de discussie
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 18:30 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
OOOOH oke dan...
C2
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 18:32 |
|
|
mike 93
993 C2
|
C4? Ferdinand draait zich om in z'n graf!
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
29 feb 2008 18:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
@Turbocruiser: AWD is bij een P. niet uit te schakelen.
Een TIP kan je wel met de hand schakelen, maar dat wordt weer een héél ander draadje
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 feb 2008 18:43 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ah dan zat ik fout... maar gelukkig heb ik er ook geen last van...
maar bedankt voor de info.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 18:45 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
En waarom niet ? Hetgeen ik schreef betreft de pure mechanische grip van de 997, en niet de door rijhulpsystemen in het gareel gehouden grip.
Ik krijg het PSM maar in werking als ik op kletsnat wegdek (bewust) te vroeg op het gas ga in een bocht.
En als het geen pure C2 meer is, wat dan gezegd van de huidige C4 ? Want je moet de vergelijking op hetzelfde niveau behouden.
Ik bedoel maar, met een 996 of 997 (want ik heb geen ervaring met andere modellen) hoef je heus geen 4WD om dag in dag uit veilig je Porsche te gebruiken hoor, dus dat argument pro C4 komt tegenwoordig helemaal te vervallen.
Rij je trouwens even hard als de omstandigheden niet ideaal zijn (vb regen, ijzel, ...) tov wanneer het droog is ?
|
29 feb 2008 18:47 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Dus als ik het goed begrijp is een 964 C2 of 993 C2 niet veilig genoeg om woonwerk-afstanden mee af te leggen?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 18:49 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Tis wel ff zoeken natuurlijk , maar hij zit er wel
|
29 feb 2008 18:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nee niet goed begrepen.
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 18:55 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Zeker zo'n waterkoker??
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 19:14 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
C2
|
29 feb 2008 19:36 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Draai die dop maar eens los bij een warm blokje
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
29 feb 2008 20:18 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Zouden we 't hier over 10 jaar nog over hebben?
Ben bang van wel...
|
29 feb 2008 20:23 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Als we maar gelukkig zijn met de auto die we hebben toch? Ieder zijn eigen smaak en voorkeur,als we allemaal hetzelfde hadden, was het ook niet leuk!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
29 feb 2008 20:34 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Daarom, alles puur goed bedoeld provocatief onderhoudend en toch met een kern van waarheid;
"Modern" kan nogal saai zijn voor sommigen. Persoonlijk rijd ik door de week al een "moderne" auto, dus in het weekend mag het best wat spannender. Zo is voor mij ook het verschil tussen C2 en C4.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 21:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Mijn specialist zei me ooit dat ik bij mijn rijstijl (hoogstzelden circuit, funauto bij droog en regen, 10K km per jaar) het verschil tussen een (964) C2 en C4 hoogstwaarschijnlijk nooit ging merken. Je schijnt met een C4 iets verder te kunnen gaan dan met een C2, maar als een C4 gaat glijden doe je ook echt niks meer. Ben met mijn eerste C4 ooit op 27 december bij de afslag Leusden van de A28 (scherp bochtje rechts) vrolijk gaan glijden in een sneeuwbui en kon helaas erg weinig. So much voor mijn onterechte veiligheidsgevoel in een C4 in de sneeuw. Het is dus geen Range Rover!
Voor dagelijks gebruik is een C2 volgens mij ook zeer goed te doen. Je hebt alleen een auto onder je kont van 200+ pk (sommige heel veel meer +) en daar hoort bij natte wegen een wat linker gedrag bij. Als je daar rekening mee houdt, is het best te doen. En uitglijers zijn er altijd. Ken ook mensen die een C4 bij droog weer achteruit een slootje in reden...
Verder is een tiptronic lekker bij dagelijks gebruik. Maar als funauto miste ik in mijn 2e 964 destijds de lol van het zelf schakelen. Ook het feit dat hij geen 5 had en de 1 nooit gebruikte maakt me niet heel blij. Voor mij dus geen 964 tip meer. Maar ieder z'n meuk. En uiteraard is een 964 tiptronic bak niet te vergelijken met een 997 tip.
En al blijft het leuk om de eeuwige C2 en C4 discussies te lezen en de tiptronic voor- en tegenstanders met elkaar in de clinch te zien gaan hier, ik verbaas me er altijd weer over hoe die discussies langzaamaan een steeds grimmiger en betweteriger karakter krijgen met argumenten als 'een C4 is véél duurder in onderhoud' 'een tiptronic bak is veel robuuster en onderhoudsongevoeliger' etc etc.
Laat mensen toch lekker zelf kiezen wat ze willen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2008 21:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bij een "informed choice" geen bezwaar. maar mensen zijn vaak dom en komen dan thuis met een vette 4wd.
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 21:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2008 21:32 |
|
|