Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:29

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
spanningsregellaar 911 1979 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht spanningsregellaar 911 1979
Bij een hoog toerental laat mijn auto meer dan 15 volt en als je dan het gas weer los laat dan weer een goede 12 volt, ik denk dus dat mijn spanningsregellaar stuk is. Maar waar vindt ik deze zit hij bijvoorbeeld in de dynamo of daar buiten. En waar vindt ik de dynamo zit deze op de zelfde as als de fan??.Ook heb ik 2 meters die boven in blijven staan de olie druk en het olie pijl? Duid dit er op dat de sensoors kapot kunnen zijn of zou ik erger moeten vrezen. De auto loopt als een zonnetje en rookt niet en ook op de pijl stok van de olie zie ik geen rare dingen. Wie heeft voor mij tips en tricks om dit evt te kunnen oplossen.

Graag hoor ik van u,

Vriendelijke groet Camiel

01 maart 2008 15:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Camiel,

Spanningsregelaar bij een SC zit meestal op de dynamo gemonteerd; temnminste, tot nu toe bij al m'n SC's maar ik heb begrepen dat het wel eens voor komt dat de spanningsregelaar extern gemonteerd zit.

Hoe gek het ook mag klinken maar als je spanningsregelaar kapot is (en dat'is 'tie zo te lezen wel zeker...) dan gaan diverse metertjes meer aangeven dan ze normaal doen; vaak gaat je toerentellernaald ook wat onrustig op en neer.

Kijk (nu!) gelijk het waterpeil van je accu even na (mits je geen ge-sealde accu hebt) want die zou wel eens droog of te laag kunnen staan. Je accu is in deze ook een vorm van weerstand voor het gehele electrische systeem.

Dynamo zit inderdaad op je fan. Is op zich zelf te doen als je wat technisch inzicht heb meegekregen.

Succes,

Dick

01 maart 2008 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Had precies hetzelfde probleem. Dynamo is gereviseerd (spanningsregelaar zit daar (bij mijn in ieder geval) in. Kosten: geen idee. Bij Kraan zijn ze niet zo snel met facturen 8)

01 maart 2008 19:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Zie ook DIT topic. Staan ook een paar fotoos v/d spanningsregelaar v/d 3,2.

01 maart 2008 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Bericht 
Als alles bij jou nog orgineel is dan hoort ('79 sc) bij jou de spanningsregelaar
niet in de dynamo te zitten. Hij zit dan links in het motor compartiment, achter het afdek kapje(als die er nog zit).
Het is een Zwart of zilver doosje met een 3 polige stekker.
Je kunt eventueel een aftermarket model van hella kopen (bij automaterialen zaak +/-20 euries) let er dan wel even op dat je de juiste neemt. Die waar jou stekkker zo op past is de goeie.

controleer wel je accu inderdaat nog even goed want met een te hoge laadspanning kan die nog wel 'ns kapot zijn gegaan.

veel succes

02 maart 2008 0:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]