Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Teleurstelling
Vandaag meegereden in een Ferrari 360 Modena 2004 , ondanks het motorgeluid had ik er niets mee geef mij maar een 911, ik besef wel dat in tegenstelling tot een 911 de Ferrari veel exclusiever is maar nu ik zo de afwerking vergelijk geeft de Porsche mij een kwaliteitsindruk die op een veel hoger niveau staat, ik heb altijd wel een Ferrari begeerd, maar die droom is uiteengespat, doorsappelen met een 911. Besef wel dat de discussie Ferrari vs Porsche een beetje hetzelfde is als wel of geen tiptronic, coupe vs cabrio etc, maar zijn er meer mensen die hun 911 niet zouden omruilen voor een evenoude Ferrari ondanks de Ferrari een absoluut statussymbool is tegenover de Porsche die je zowat elke hoek van de straat ziet (woon vlakbij A'dam zuid)
|
03 maart 2008 23:29 |
|
|
horn
PF #57
|
adem in... adem uit... wel een goed verhaal zo'n ervaring.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 maart 2008 23:30 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
had ik vorig jaar zomer ook op de schleiffe met een 430, vond het allemaal zwaar tegenvallen
blijft vd rest een fantastische auto natuurlijk tis enkelt mijn smaak niet
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 maart 2008 23:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Qua smaak van Ferrari's ben ik zo'n beetje eind jaren tachtig blijven hangen maar wat mij echt zou tegenhouden is de kwaliteit. De kans dat van een betaalbare F (zeg <50 k euri) alle electra het tegelijk doet is naar verluidt vrij marginaal. Not too mention blokken die na 50.000 km alweer gereviseerd kunnen worden. Maar goed: een F40 blijft toch een droomauto!
|
03 maart 2008 23:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Geweldig om eens mee te rijden zo'n Ferrari. Gillende 10 cylinder achterin brrr.
Maar verder ook niet mijn auto. Spectaculair om te zien en te horen maar zoals met veel dingen die op het eerste oog/oor veel indruk maken blijkt het later toch tegen te vallen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 maart 2008 23:36 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Laatst bijgewerkt door djtommi op 27 maart 2008 0:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 maart 2008 23:40 |
|
|
ECT
|
Volgens mij ben je in de war met een Lambo Gallardo (V-10)
Ferrari motoren achterin - V8 ( F360, F430, etc.), V12 ( Enzo, F50).
|
03 maart 2008 23:43 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ondertussen overtroffen door Porsche sinds de 996.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
03 maart 2008 23:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik kan niet verder dan 10 tellen
Maar je hebt gelijk
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 maart 2008 23:46 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Tot nu toe is er maar een Ferrari die ik echt SUPER vindt, en dat is de
F40 , maar helaas kan ik hem niet betalen
Wat een bruut geweld, en wat een mooie auto om te zien.....................
Heb wel eerder naar de rode bolides gekeken, maar ik mis toch echt wat....Porsche heeft voor mij toch iets meer dan een Ferrari, maar ja..............................ben ook met Porsche groot gebracht,
Gelukkig
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
04 maart 2008 2:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Kwaliteit schijnt sinds the F430 met grote sprongen te zijn verbeterd. Kan me ook herinneren dat hier een Porsche en tevens Ferrari rijder, meer voor onderhoud aan de Porsche kwijt was dan aan zijn (moderne) Ferrari, ondanks flinke kilometers voor laatstgenoemde.
_________________________________________ Tjolk.
|
04 maart 2008 2:39 |
|
|
cabrio wim
|
Zolang als er niks kapot gaat, want dan kun je echt in de buidel gaan.
Dan ben je echt bang voor prijsopgave.
|
04 maart 2008 9:03 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Maar dat geluid van zo'n F***ri he....
|
04 maart 2008 10:13 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je moet vragen wat 't kost, kun je 'm niet betalen...
Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met een Aston Martin, al was deze toch wel in het voordeel van de Aston! Wát een auto is dat (de Vanquish)! Brrr... Lékkerrrrrrrr!
Het afwerkingsniveau is dan wellicht niet op het niveau van Porsche, maar het 'ademt' overal klasse, sportieve chique en style, het geluid is fantastisch en wellicht presteert deze auto iets minder dan een 911, wij 'normale stervelingen' kunnen de grenzen van (bei)de auto's toch nooit opzoeken...
Áls ik toch eens het geld had!
Ik heb van oudsher een zwak voor de luchtgekoelde Porsches. Vooral de 356 heeft mijn hart gestolen, maar ook het eerste type 911 (en 912) vind ik prachtig. De 993 vind ik de mooiste 'moderne' Porsche...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 maart 2008 10:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 maart 2008 10:54 |
|
|
ECT
|
Je moet volgens mij maar eens bij Hans Anders binnenlopen voor een bril.
Het afwerkingsniveau van een AM DB9 is toch wel het absolute topniveau ! Van de knoppen op de middenconsole t/m de motor.... Handgemaakt.
Met een AM DB9 heb je automatisch niet de behoefte om te scheuren (is niet nodig), maar om te cruisen en te genieten.
Ook ik heb een paar maal in een Ferrari F355 en F430 mogen rijden. In het begin was het een sensatie maar daarna werd het te vermoeiend rijden vanwege het te luidruchtige motorgeluid. Afwerking is bij de F430 vele malen beter dan de F355, maar nog niet het niveau van een AM DB9. Stond tijd geleden op het punt een Ferrari of een Lambo te kopen totdat ik de verschrikkelijke verhalen hoorde over de barre kwaliteiten en hiermee gerelateerde onderhoudskosten. Vind ik niet kunnen...
Ik zal eens een filmpje plaatsen van de Lambo Gallardo Spyder die mij werd aangeboden door Hessing. De verkoper demonstreerde hoe de kap openging, maar deze bleef op een gegeven moment halverwege hangen. Moest een hoofdtechnicus opgeroepen worden om de kap te repareren. Dit wil je dus niet in NL meemaken op de snelweg biij slecht weer....
Ik wil waar voor mijn geld.
|
04 maart 2008 19:14 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Ik kan alleen maar spreken over de AM V8 Vantage en die vond ik nu wel nie speciaal veel beter afgewerkt als een 911 met leder opties.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
04 maart 2008 19:28 |
|
|
FS1
|
Tja, AM is niet echt in beeld als het er op aankomt. Maar dat was al bekend na Top Gear op Isle of Man......
EVO zegt het aldus:
1: Porsche 997 GT3 RS: 95.7
2: Ferrari F430 Scuderia: 94.9
3: Audi R8: 93.6
4: Mercedes CLK63 AMG Black: 91.4
5: BMW M3: 90.9
6: Honda Civic Type-R: 89.4
7: Lamborghini Gallardo Superleggera: 88.2
8: Nissan 350Z: 87.6
9: Lotus 2-Eleven: 87.0
10: Mini Cooper S Works: 86.1
Zie ook:
http://germancarscene.com/2007/11/15/ev ... 97-gt3-rs/
|
04 maart 2008 21:04 |
|
|
horn
PF #57
|
toch leuk dat mijn oude autootje nog net in de top 10 staat
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 maart 2008 21:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dacht dat jij niks met Mercedes had... (of bedoel je die fakkel? )
|
04 maart 2008 21:16 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ferrari vs. Porsche;
80:20 regel!
beide leuk hoor, maar je moet je afvragen of je het er voor over hebt om 80% meer uit te geven om 20% meer snelheid te halen. Ieder het zijne/ hare.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
04 maart 2008 21:30 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
ik vind de definitie 'hoog afwerkingsniveau' wel interessant. Voor iedereen wellicht anders te vertalen, de een vind chique knopjes hoogwaardig, de ander degelijke knopjes. Persoonlijk houd ik niet van 'alu-look'-maar toch plastic knopjes. Of de ergerlijke 'deze optie kon je niet meer betalen vakjes' En ja, Porsche maakt zich hieraan ook schuldig. De overduidelijk aanwezige 'hier kon ook een knopje' vakjes vind ik niet bepaald hoogwaardig overkomen. Hoogwaardige eigenschappen van mijn 993 cockpit vind ik de strak gestikte naden van mijn dashboard en de lederen interieur delen.
Hard en leder look achtig plastic vind ik een afknapper. (ook nog steeds te vinden in de 'hogere middenklasse') Stap je in, krijg je zo'n typische plastic geur in je neus...
Ik snap ook dat een auto met plastic knopjes nog steeds een perfecte sportwagen kan zijn, maar het ging hier over afwerkingsniveau. Porsche staat hierbij mijn inziens niet op een hoger niveau dan de overige Duitse luxe merken.
|
04 maart 2008 21:49 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Het is spijtig dat we het moeten zeggen, maar als je bv € 135,000 uitgeeft voor een Audi, Bmw, Mercedes of Porsche, is Porsche de minste van allemaal.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 maart 2008 22:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Liefde is blind
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 maart 2008 22:17 |
|
|
FS1
|
Je bent gewoon aan een nieuw merk toe....
|
04 maart 2008 22:37 |
|
|