Auteur |
Bericht |
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Porsche met dieselmotor eind dit jaar al
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?newsid=3434206
wedden dat die Panamera voor de zakelijke markt al meteen met een diesel wordt geleverd?
|
03 maart 2008 23:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zat het artikel net ook te lezen.
Ligt voor de hand. In een tractor hoort een diesel.
En die Panamera zou me ook niet verbazen als daar een zeer rappe diesel in komt als optie.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 maart 2008 23:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een Porsche met een diesel. Het is toch zoiets als Pamela Anderson met cup AA
|
03 maart 2008 23:51 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
tja, als je wil overleven tussen de X5, Q7, Range Rover etc. moet je er wel een diesel in lepelen. Audi komt voor de R8 straks ook met een TDI. Het is even wennen, maar als je met een dieseltje Le Mans kunt winnen, kun je niet meer zeggen dat zo'n ding niet sportief kan zijn.
Met de nieuwe emissienormen voor 2012 die vandaag zijn afgesproken in de EU, verbaast het me niks als de diesel straks ook in andere modellen gaat verschijnen...
|
03 maart 2008 23:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hmm het is een mindset. Mij spreekt het ook nog niet zo erg aan.
Maar het is wel zo dat de benzinemotor zo'n beetje uitontwikkeld is terwijl de dieselmotor nog heel wat verbeteringen ondergaat. Alleen hebben wij nog allemaal een pruttelende, rammelende en stinkende tractor gedachte bij een diesel. En voordat je de mensheid zover hebt dat de diesel als een echte volwassen snelle motor wordt gezien zijn we nog jaren verder. Tenzij een vooraanstaand merk de lans wil breken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 maart 2008 23:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Subaru heeft al 'n boxer-motor die op diesel draait .... er is dus hoop voor de zakelijke rijders
|
03 maart 2008 23:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
knettergek
_________________________________________ oud is beter
|
03 maart 2008 23:59 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Zou je die niet in een p kunnen inbouwen?
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
04 maart 2008 0:01 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
wat zie je liever?:
Hybride of diesel?
|
04 maart 2008 0:01 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Ik denk niet dat de 911, Boxster en Cayman er ooit met een diesel zullen komen. (De AUDI TT nu overigens wel - 170pk TDI). Maar de Cayenne en Panamera (vrijwel) zeker.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
04 maart 2008 0:03 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Vrouw diesel
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
04 maart 2008 0:04 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zou mij verbazen als de Panamera meteen bij introductie een diesel krijgt maar ik ben gek op verrassingen. Ik verwacht het debuut echter beperkt te blijven tot de Cayenne.
_________________________________________ Tjolk.
|
04 maart 2008 1:51 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Ik denk ook dat het eerst bij de Bus blijft.....
Aan de andere kant hebben ze nu genoeg oliestokers op vooraad...
http://www.autoblog.nl/archive/2008/03/03/porsche-koopt-volkswagen
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
04 maart 2008 2:23 |
|
|
Jort
Groningen
|
De snelste fabrieks Porsche en met de Franse slag in elkaar geknutseld, kent u hem al?
Roepnaam Veyron
_________________________________________ Tjolk.
|
04 maart 2008 2:33 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
mocht Diesel onontkoombaar zijn, dan kan Porsche dit lijkt mij wel verkoopbaar maken indien zij een diesel Boxer ontwikkelen (of van Subaru lenen..). Zo lang emissienormen e.d. kunnen worden gehaald, lijkt mij de diesel strategisch niet erg verantwoord in een Porsche, tenzij hoogtoerige dieselmotoren ontwikkeld gaan worden.
|
04 maart 2008 11:09 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
als Audi met een diesel Le Mans wint, als SEAT met een diesel WTCC wint, als een diesel in een R8 kan, waarom dan niet uiteindelijk ook in een P? Er valt nog veel winst te halen in de ontwikkeling, waarschijnlijk weten we over 20 jaar niet beter en lachen we dan om die ouderwetse benzinemotortjes.
|
04 maart 2008 11:31 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ik heb een 535 D (door kleine aanpassing met 320 pk...) en kan melden dat dit echt geen straf is...
oke, het geluid is niet zo lekker als een achtpitter benzine maar qua koppel en acceleratie zijn er weinig auto's die mee kunnen komen.. ook de echte kanonnen moeten in het goede toerengebied zitten, willen ze mee kunnen..
qua rijplezier kan het dus prima wat mij betreft !
Mijn mening is; 3.0 twinturbo diesel van 340 pk, dsg bak en activefrontsteering of pasm en je hebt de lekkerste auto om dagelijks in te rijden, zakelijk..
en voor in het weekend een oude 911...
gr
Steef
|
04 maart 2008 11:44 |
|
|
horn
PF #57
|
de snelle diesels van de grote merken zijn absoluut heerlijk om in te rijden. zie het ook als een kwestie van tijd voordat dit de standaard is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 maart 2008 12:29 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
mocht Diesel onontkoombaar zijn, dan kan Porsche dit lijkt mij wel verkoopbaar maken indien zij een diesel Boxer ontwikkelen (of van Subaru lenen..). Zo lang emissienormen e.d. kunnen worden gehaald, lijkt mij de diesel strategisch niet erg verantwoord in een Porsche, tenzij hoogtoerige dieselmotoren ontwikkeld gaan worden.
|
04 maart 2008 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
HV - post je nou exact twee keer hetzelfde
Ik zie 't al voor me: sla-olie tanken bij de Lidl met de 911 8)
|
04 maart 2008 13:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vergeet niet dat Porsche heeft aangekondigd dat gewichtsreductie een belangrijk onderdeel gaat uitmaken van de ontwikkelingsdoelstellingen voor nieuwe modellen. Bij een Cayenne kan ik me een diesel dan nog wel voorstellen. Maar het ging met name om de sportwagens en dan past een diesel echt niet goed in het plaatje. Ondanks alle winsten die geboekt zijn bij dieselmotoren de laatste jaren, het gewicht van deze motoren blijft een zorgenkindje. 50 tot meer dan 100 kilo extra en ook nog op een plaats waar je het gezien de balans niet hebben wilt.
_________________________________________ Tjolk.
|
04 maart 2008 13:36 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Hybride...
Het blijft dan een benzinemotor die ondersteund wordt door een elektromotor (zoals bij de Honda Civic Hybrid). De Hybride-techniek is zich ook steeds verder aan het ontwikkelen!
Straks komt er wellicht zelfs een hybride-diesel
Ik vraag me af waarom díe (ontwikkeling) er nog niet is!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
04 maart 2008 14:39 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
dit jaar komt er een Golf TDI Hybride, dus die techniek is er zeker.
|
04 maart 2008 15:18 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Porsche zal wel moeten...
|
04 maart 2008 16:15 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Zie het nu ook Olaf! Ligt aan mijn laptop, die verbindingsproblemen heeft en de wireless verbinding de hele tijd af en aanslaat. Ben nu maar even op PC van mijn egaa overgestapt om verdere blamage's te voorkomen..
|
06 maart 2008 23:03 |
|
|