Auteur |
Bericht |
Super Carrera
|
Remschijven slijpen
Ik heb twee remschijven (voor) die danig zijn verroest. Dat rem je er niet meer af. Nieuwe zijn een optie. Volgens een niet nader bij naam te noemen expert kan je ze echter ook slijpen (vermits niet 'op' dan). Klinkt logisch. Iemand hier ervaring mee, makkelijk zelf te doen?
|
20 feb 2008 21:11 |
|
|
cabrio wim
|
Ik heb dat eens gedaan met een oud blokje wat ze gebruikten om koppen te vlakken.
Schijf op de draaibank geplaatst blokje in klem geplaatst en zo de schijven afgeslepen, werkte perfect en met remmen ook nooit nadelen ondervonden.
Blokje had precies de afmeting van de hoogte schijf.
|
20 feb 2008 21:21 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
VAN SLIJPEN WORDEN ZE GLAD
Afdraaien ( dat is wat jullie bedoelen ) kan in een enkel geval soelaas bieden, maar dan moet je eerst de dikte goed opmeten voor het afdraaien
schijf mag immers niet te dun worden(APK Afkeur), en stel jezelf op de hoogte van de minimale dikte
als je oude schijven hebt (zeg 's tussen de 5 en 10 jaar oud) dan gewoon nieuwe (laten) monteren.
SUC-6
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
20 feb 2008 21:47 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Heb ik wel eens laten doen voor een andere auto.
Kostte toen een tientje (guldens) per schijf.
Werkte perfect.
CJ
|
20 feb 2008 22:06 |
|
|
cabrio wim
|
Nee niet afdraaien, dat is weer wat anders.
Slijpen tot ergste roest eraf is, doet niks met de dikte van je schijf en worden ze niet glad van.
Klein beetje gevoel voor hebben met slijpen, maar werkt verder perfect.
|
20 feb 2008 23:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als de schijven nog dik genoeg zijn, kan je ze af laten draaien ...
... er zijn zelfs bedrijfjes die dat kunnen, zonder dat je de klauwen en schijven hoeft te demonteren
|
20 feb 2008 23:35 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
21 feb 2008 0:02 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb ook wel eens schijven laten slijpen bij een andere auto. Is inderdaad niet duur. Volgens de dealer kwam dat doordat ik te weinig remde. Remmen is immers angst.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 feb 2008 11:11 |
|
|
Super Carrera
|
tja, die van mij zijn ook niet voor niets verroest natuurlijk ..
|
21 feb 2008 11:48 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
in ee bad je met accuzuur werkte ook perfect daarna even goed spoelen
, klein beetje natronloog er over, deel wat niet incontact komt met het remblok netjes in ze zink spray werkte perfect
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
21 feb 2008 11:53 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Bij mijn 993 zijn de schijven niet lang geleden vernieuwd, maar na een noodstop hield ik een lichte trilling
Bij Erwin van Renntech geweest en hij gaf aan de voorste schijven af te laten draaien
Dit heb ik vorige week laten doen en zal kijken of hij weer trillingloos remt
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
21 feb 2008 12:39 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Ik heb daar wel een zuurtje voor.
HE Tauch entroster.
Maar draaien kan ook.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
21 feb 2008 14:41 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Gewoon ceramische schijven monteren, heb je noooit meer last van roest
_________________________________________ Vtec...This!
|
06 maart 2008 20:47 |
|
|