Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mijn circuitwagen was redelijk klaar
maar heb pas een paar dingetjes stuk gemaakt
dus de monteur was blij met me
_________________________________________ Got coffee?
|
08 feb 2008 17:19 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
kan gebeuren hé...vandaar dat he beter is om met zo'n bak te gaan vegen!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 feb 2008 18:25 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat is inderdaad het leuke ervan, je durft meer... en soms te veel
_________________________________________ Got coffee?
|
08 feb 2008 20:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ach, zolang de deuk in je EGO het ergste letsel is
|
08 feb 2008 20:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
daarom en de rest is maar afgeboekt als leergeld
_________________________________________ Got coffee?
|
08 feb 2008 20:48 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Voor mij is het ni de bedoeling om er een ragg-bak van te maken (daarvoor zit er toch iets teveel geld in), maar ik durf er toch meer mee dan met m'n 964RS...bij de Porsche zou ik er het hard van in zijn "een echte RS" geplooid te hebben. Deze ///M3 is eigenlijk maar een simpele witte die fameus aangepast is op performance vlak. Van de andere kant is er ook het aspect "show"...het is gewoon leuk voor de liefhebbers, toeschouwers op een circuit om deze auto te zien rijden in de kleuren die 'm wereldfaam bezorgd hebben. De steun is vanuit alle hoeken aanwezig en positief, en dat motiveert wel!
Ik had het budget voor deze auto even goed in een echte Sport Evolution kunnen steken (de 2.5l reeks, 600 exemplaren), maar dan heb je weer een gouden kooitje hé...zoiets staat dan in je garage en je durft er ni mee buiten komen, laat staan het circuit op...Er zijn al genoeg verzamelaars die deze wagens in collectors toestand koesteren, ik vond dat een ouwe M3 meer tot z'n recht kwam om werkelijk te gebruiken. Komt er es een kras in of een deuk...dan vervangen we dat of werken we het bij...de auto wordt daarvan ni meteen minder waard.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 feb 2008 20:52 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Re: MichM3 waarschijnlijk weer Mich-"M3"
Meeeeega dikken M Nice!
|
09 feb 2008 5:55 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 feb 2008 10:35 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Er is de laatste week bij Power Plus Engineering stevig doorgewerkt aan de M3 in Warsteiner outfit...interieur verwijderd, en daarmee hier en daar ook een groot gedeelte van de speklaag . Verder is ook de ophanging en remleidingen gedemonteerd.
Onderstaande foto is net een racewagen waar ze aan bezig zijn...prachtfoto!
Montage en passen van de rolkooi...gaten moeten op juiste plaats geboord worden, daarna kooi eruit en kan alles in Alpine-weiss gelakt worden
monteren van KW Competition kit, alsook nieuwe rollagers en veerschotels
airbox staat ook weer op de vertrouwde plaats...de sticker is wat afgesleten...komt van de wrijving van motorkap isolatie...als 'm klaar is vervang ik het stickertje, de isolatie is voor vuilbak
...eerstvolgende aanpassingen => short shift, differentieel 3.73 ipv 3.25, Brembo remmen en de nokkenassen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 maart 2008 1:23 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
woensdag heb ik dit besteld bij Stack (in Nederland trouwens, bij Verlinden dacht ik)
...er komt dus een race-dash in
...ben heel blij moesten we dat kunnen verwezenlijken, voor mij een beetje "final touch" op de auto...onontbeerlijk voor het creëren van een race-sfeer
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 maart 2008 1:25 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Hoi Mich,
Ik las in een van je vorige berichten ,dat je wel op zandvoort wil gaan rijden, kijk eens op de site van . www.tracktime.nl dat groepje zit op spa en zandvoort , vorig jaar zelf gereden op zandvoort ,super organisatie en dat voor 225 eurootjes voor een hele dag.
Ga zelf ook 31 maart naar Spa. lijkt me mega gaaf..
super project heb je , en hoop hem binnenkort te zien op het circuit.
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
08 maart 2008 10:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
frank, het probleem is dat ik me enkel in het weekend wil/kan vrijmaken...is er dit jaar een weekend event op Zandvoort dan zak ik meteen af!!....de wagen zal rond begin mei klaar zijn denk ik, dus maart-april events moet ik effe laten passeren
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
08 maart 2008 10:53 |
|
|
horn
PF #57
|
hij is begerenswaardig . kwijl
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 maart 2008 11:01 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Hele mooie, Mich. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, gelet op de vorderingen tot nu toe
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
08 maart 2008 11:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Grappig, wij zakken af als we naar het Zuiden gaan
Blijven toch vreemde wezens, die Belgen
Gaaf project Michael, ziet er technisch hoogwaardig uit.
Had ook niet anders van je verwacht
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 maart 2008 13:50 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Het wagentje begint er steeds beter uit te zien Ik zie haar graag een keer in het echt als ze helemaal af is!!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
08 maart 2008 14:12 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
klasse mich
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 maart 2008 15:09 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
08 maart 2008 17:01 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Gaaf project!
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
08 maart 2008 19:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
08 maart 2008 19:20 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Had van jou niet anders verwacht Mich...dat je de zaken goed aanpakt.
|
08 maart 2008 19:22 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Timeattack Zandvoort 8 juni...meedoen is belangrijker dan winnen, heb geen ambitie op toptijd hoor...van harte welkom allemaal om effe gedag te komen zeggen
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
09 maart 2008 22:13 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Leuk, van die witte velgen met van die zwarte dropveters eromheen!
Ziet er strak uit Mich!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
09 maart 2008 22:51 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
09 maart 2008 23:10 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...voila, update gekregen vanuit de Power Plus ateliers aangaande de Warsteiner...de werken aan de rolkooi zijn zo goed als voltooid...het is een opdracht die wel wat aandacht vraagt en het is veel passen en meten om de rolkooi mooi op koets af te stemmen.
Verder moet men ook steeds in gedachte houden dat dit een straatwagen is en dus jaarlijks de technische controle moet kunnen passeren. Het voorste deel van de kooi moet makkelijk in en uit te bouwen zijn omdat dit in Belgie verboden is.
Daarnaast heeft men ook de short-shift gemonteerd en het differentieel gewisseld (exit 3.25, in 3.73 )
Enkele foto's:
Verder is men begonnen met het op punt stellen van de motor ( bougies, compressietest, test op vloeistoflekken,...) eens de basis op puntstaat kunnen we verder gaan "tunen" (nokkenassen, Alpha N, chip, lambda,...)
Vooraleer te gaan tunen, zal de auto bij de carrossier passeren om binnenin gelakt te worden (kooi + vloer). Hiervoor moet eerst alles ontvet en zuiver gemaakt worden.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
04 apr 2008 13:27 |
|
|