Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:30

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Levensgevaarlijke achtervolging bij Wegmisbruikers 

Achtervolging was terecht
Nee, was te gevaarlijk, ze hadden moeten stoppen 67%  67%  [ 40 ]
Ja, de achtervolging was niet té gevaarlijk 33%  33%  [ 20 ]
Totaal aantal stemmen : 60

Levensgevaarlijke achtervolging bij Wegmisbruikers 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Levensgevaarlijke achtervolging bij Wegmisbruikers
Gisteren bij Wegmisbruikers een bizarre achtervolging gezien. Daar schijnen ze zelfs bij de KLPD niet blij mee te zijn. Man man wat een gevaarzetting om een autodief te grijpen, ik zat echt met kromme tenen te kijken. :twisted: Dit moet niet kunnen! Je zal dat stelletje gekken maar tegenkomen. :? En dan het commentaar van Spee: ze zijn ervoor opgeleid...Yeah right.

http://www.dumpert.nl/mediabase/44392/3bbb8e16/spectaculaire_achtervolging_wegmisbruikers.html

Wat vinden jullie?

10 maart 2008 11:45
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Levensgevaarlijke achtervolging bij Wegmisbruikers
MS964 schreef:
Wat vinden jullie?

Dat het PF geen klaagmuur is. ;)

10 maart 2008 11:48
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Spannende achtervolging. Ik snap niet waarom zij deze Mercedes niet klem gereden hebben toen het kon. Die bestuurder mag nooit meer achter het stuur kruipen. :wink:

10 maart 2008 11:53
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
man is me zo vaak overkomen :shock: ja in grand theft auto op de playstation :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

10 maart 2008 12:01
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Beide opties spreken mij niet aan. Bij de GT3 achtervolging (vorig jaar in Noord Holland) hebben ze de A7 dicht gegooid, dat hadden zij hier ook kunnen doen. Ik denk dat ze in Limburg wat minder goed voorbereid zijn op dit soort zaken.

http://www.youtube.com/watch?v=kjd-Kl_pQxU

Laatst bijgewerkt door barolo op 10 maart 2008 12:08, in totaal 1 keer bewerkt.

10 maart 2008 12:03
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Levensgevaarlijke achtervolging bij Wegmisbruikers
EriC4C schreef:
MS964 schreef:
Wat vinden jullie?

Dat het PF geen klaagmuur is. ;)

Ben ik niet met je eens Eric, vond het ook te ver gaan :oops:
Het scheelde heel weinig of het was enorm uit de hand gelopen :evil:
De medeweggebruikers kregen ook niet voor niets een pluim van Koos :?

10 maart 2008 12:03
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mannen,

Ik ben geen fan van Koos Spee en zijn kornuiten, maar geloof me dat die gasten van de KLPD beter kunnen autorijden dan 90 % van de bezoekers op het forum hier....

Ik ben een beginner vergeleken met die gasten, die hebben heel wat trainingen gehad op het circuit van hun......

Blijven griezels....maarja tis hun werk.

John

10 maart 2008 12:48
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dan kan je 10x Senna heten; maar blind met bijna 200 km/u een bocht induiken op de verkeerde weghelft... heeft niets met goed rijden te maken, gewoon puur geluk
is het al iemand opgevallen dat iedere keer als er een kruispunt wordt overgejakkerd dit er uitgeknipt is?

10 maart 2008 12:52
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Krijgen steeds meer Amerikaanse taferelen hier bij dit programma, zal voor de kijkcijfers te doen zijn. :lol:

Voor de rest, denk dat die mannen wel echt een goede opleiding van rijvaardigheid hebben, maar voor de rest vond ik het ook maar net kunnen, inderdaad dat mede weggebruikers goed oplettend waren.

10 maart 2008 12:54
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
John schreef:
Mannen,

Ik ben geen fan van Koos Spee en zijn kornuiten, maar geloof me dat die gasten van de KLPD beter kunnen autorijden dan 90 % van de bezoekers op het forum hier....

Ik ben een beginner vergeleken met die gasten, die hebben heel wat trainingen gehad op het circuit van hun......

Blijven griezels....maarja tis hun werk.

John

Op circuit wil ik zeker wel geloven, maar op de openbare weg en zon roekeloos rijgedrag ben je zelf niet veel met je circuitervaring. Inschatten wat een andere (verschoten of niet) weggebruiker gaat doen is onmogelijk! Je ziet het goed, ze moeten goed afstand houden tot die dief iedereen op de kant heeft gedwongen. Ze wachten gewoon af en ondernemen zelf niets. Alles te danken aan die rioolput waar hij klapband kreeg of deze was waarschijnlijk de grens over gegaan.
Bij die GT3 hadden ze betere tactiek van de autosnelweg dicht te zetten.

10 maart 2008 13:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
Schitterend werk van de mannen van koos spee ....

ik denk ten 1e dat de tegenliggers geschrokken zijn van de mercedes zodanig dat ze even heel voorzichtig rijden, en ten 2e dat de agenten er goed voor opgeleid zijn ....(hoop ik....)

voor zulke mannen betaal ik GRAAG belastingen ......

(graag en belastingen, ik had nooit gedacht dat ik dat ooit gemeend samen in 1 zin zou schrijven )

10 maart 2008 13:14
Profiel
Bericht 
Ik denk ook wel dat ze een redelijke training hebben gehad, maar met die snelheden en drukke/onoverzichtelijke verkeerssituaties helpt dat m.i. ook niet meer.

Wat ik niet begrijp is dat ze 'm niet klemgereden hebben toen 'ie op een verlaten stukje weg bij die wegwerkzaamheden stond. Eventueel dmv een botsing (zoals ze in de VS vaak doen). Wat blikschade lijkt me toch beter dan een grote kans op zeer ernstige ongelukken (en eventueel doden).

@Eric: draadje is niet bedoeld om te klagen maar om te discussiëren over het feit of dit volgens ons wel of niet kan. :idea:

10 maart 2008 13:18
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik vond het (op een gegeven moment) ook niet meer kunnen!

Volgens mij is er zelfs bij de politie een protocol dat zij dan de achtervolging maar moeten staken, teneinde burgerslachtoffers te voorkomen!
Het was duidelijk dat het crimineeltje koste-wat-kost uit handen van de politie wilde blijven! :twisted: :shock:

Gelukkig zaten de meeste weggebruikers goed op te letten!
Maar zodra er dan auto's/bestelbusjes echt letterlijk volledig de berm in moeten rijden om een ongeluk te voorkomen, dan is wat mij betreft wel de tijd gekomen om de achtervolging te staken (en hem dan indien mogelijk vanuit een heli weer over te pakken).

:idea: Zouden ze dit ook hebben uitgezonden als de achtervolging was afgelopen met de Mercedes die frontaal op een tegenligger was geknald en het gezin in die auto allemaal was overleden? :shock: :?
ik denk het niet, is dat überhaupt het risico van deze achtervolging waard? ik denk het ook niet!

Het is gewoon geluk geweest, dat het zo goed is afgelopen!

10 maart 2008 13:19
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik ken helaas (van redelijk dichtbij) het verhaal van een achtervolging waarbij het wel mis ging en een vrouw om het leven kwam omdat de agent te veel risico nam.

Het zijn moeilijke afwegingen. Maar ik vind dat terughoudendheid gepast is. En rijopleidingen helpen... maar in het verkeer zit zo veel onvoorspelbaarheid, dat de rijopleiding geen garantie biedt.

10 maart 2008 13:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
(en hem dan indien mogelijk vanuit een heli weer over te pakken).

zo eigenlijk altijd een heli moeten paraat staan voor zulke gevallen, kost zeker wel wat geld, maar zou ook zeker bijdragen tot de ontmoediging van zulke figuren (autodieven, niet agenten !!!!)

10 maart 2008 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Wat ik me afvraag is dat als dat busje wat de berm inmoest, nu dat paaltje wat hij net niet raakte wel geraakt zou hebben, of hij dan een vergoeding krijgt voor de schade, of zouden ze dan zoiets zeggen van "je reed zelf de berm in".

Overigens vond ik die man in de merc aardig suicidaal hoe hij tussen die vrachtwagen en dat busje/auto (?) door reed.. leipo

Dit keer wel goed gevoel over de mensen in de politieauto... "ga even aan de kant want wij zijn sneller" hahaha

Ik had denk ik ook de politieauto die aan de linkerkant van de weg stond, die dus later aan de kant ging voor de achtervolgende auto, voor de mercedes geparkeerd...

10 maart 2008 13:33
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
barolo schreef:
Beide opties spreken mij niet aan. Bij de GT3 achtervolging (vorig jaar in Noord Holland) hebben ze de A7 dicht gegooid, dat hadden zij hier ook kunnen doen. Ik denk dat ze in Limburg wat minder goed voorbereid zijn op dit soort zaken.

http://www.youtube.com/watch?v=kjd-Kl_pQxU

Toevallig ken ik een van de agenten die in de achtervolgende auto zat.
Neem van mij maar aan dat ze hier in Limburg goed voorbereid zijn.
Gebeurt wel eens vaker dit soort akkefietjes.

10 maart 2008 13:50
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
@Eric: draadje is niet bedoeld om te klagen maar om te discussiëren over het feit of dit volgens ons wel of niet kan. :idea:

Afbeelding Deze zal ik in gedachte houden bij ál die andere steeds weer terugkerende berichten over (re)acties van de politie zoals bijvoorbeeld in dit topic. :wink:

10 maart 2008 14:12
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik denk persoonlijk dat het alleen zo ver heeft kunnen komen omdat er een politie auto met zwaailichten achter reed waardoor iedereen wat gemoedlijker/oplettender opzij ging, anders had het volgens mij eerder met een knal afgelopen.
maar het blijft en is een mafkees die gast in die mercedes.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

10 maart 2008 14:26
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
@EriC4C:

Dat is een wezenlijk andere situatie. Te hard gereden / rijbewijs ingenomen is inderdaad een terugkerend fenomeen op het PF. In dít draadje wordt gediscussieerd over iets wat nog niet eerder uitgebreid besproken is: tot hoever moet/kun je gaan met een achtervolging? Geen klaagtopic dus.

10 maart 2008 14:31
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Dit was wel over het randje zeg......

Het is zo vaak net goed gegaan dat het bijna een in scene gezette film moet zijn. Vele oplettende mensen en vele engeletjes over evenzoveel schouders....

10 maart 2008 15:52
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
wat mij betreft hadden ze die wegpiraat met geweld mogen stoppen....desnoods pistoolschoten door zijn achteruit knallen (tuurlijk is onmogelijk weet ik ook wel) maar toch..............

Hij zal je gezin maar dood rijden met dat asociale gerace.......dan piep je wel anders.....

Nogmaals die KLPD gasten vind ik foute mannetjes met verkeerde leren jasjes en akelige baardjes...maar af en toe doen ze echt goed werk...

Ik weet dat er mensen meelezen die invalide zijn of doden in hun omgeving hebben vanwege wegpiraterij en door mensen die denken goed te kunnen autorijden maar eigenlijk stumpers zijn, denk ook daar is aan.

John

(gelukkig nog met een compleet gezin)

10 maart 2008 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht wegmisbruikers
Ik kijk nooit meer naar dat programma, erger me dood aan dat domme gehannes van die flinke "rechtschapen" mannetjes.

10 maart 2008 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Ik zou bijna denken dat ze hem laten rijden om een mooie tape te hebben voor het programma.. Of zodat zij de gestolen auto niet beschadigen.. Maarja, ze doen tenminste ook nog heel veel goed werk en gelukkig dit keer geen slachtoffers.

10 maart 2008 16:59
Profiel Twitter 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Frederik schreef:
Ik zou bijna denken dat ze hem laten rijden om een mooie tape te hebben voor het programma.. Of zodat zij de gestolen auto niet beschadigen.. Maarja, ze doen tenminste ook nog heel veel goed werk en gelukkig dit keer geen slachtoffers.

Uiteraard filmen ze vele uren. Waar vervolgens een selectie uit gemaakt wordt. Nogal logisch dat ze de spetterende stukjes laten zien. Dat is wat de meeste ook willen zien.

Daarnaast blijft de vraag; hoe kun je zo iemand het beste aanpakken? Heli is een mooie oplossing. Maar er zijn maar bar weinig politie-heli's. En zo snel worden die niet ingezet volgensmij.
Een achtervolging inzetten blijft dan de beste oplossing. Maar heeft natuurlijk tal van risico's (zie filmpje).

10 maart 2008 19:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende