Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Behalve bovenstaande kun je je ook afvragen in hoeverre je vluchtgedrag beloont door in dit soort situaties de hele achtervolging te staken. Kortom, als voortvluchtige goed het gas intrappen en wat halsbrekende toeren uithalen voorkomt inrekening.
Blijft al met al een lastige afweging.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 maart 2008 19:12 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik denk dat iemand met interesse en passie voor het autorijden al heel snel een betere rijder is dan iemand die dit verplicht aangeleerd is voor het werk....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
10 maart 2008 20:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
En ik denk dat je het werk niet doet als het rijden an sich je passie niet is.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 maart 2008 20:19 |
|
|
horn
PF #57
|
achtervolging staken is een beslissing die je op basis van ervaring neemt. een koe in z'n hol kijken... ik vond het overigens, op de vrachtwagencombi die hij raakte nog niet eens zo heel extreem. overal uitwijk mogelijkheden voor alle tegemoetkomende verkeer.
wat ik niet begrijp is dat op een gegeven moment ze op die B-weg rijden (voordat hij stil gaat staan) en dan staat er rechts zo'n gemeentepolitieauto te wachten die later mee gaat doen. Hebben die lui niet zo'n spijkermat in de auto liggen? hup op de weg en 4 banden lek. Bij die US achtervolgingen zie je dat zo vaak gebruikt worden...
en toen die man stil ging staan was voor mij een mooi moment ofwel om vol achterop te klappen of hem bij de eerste bocht een zetje op z'n kont te geven zodat hij rond zou gaan... maar ja, achteraf....
ik geloof ook best dat die KLPD jongens heel goed kunnen rijden, maar je bent toch altijd maar afhankelijk van de reactie van de andere weggebruikers...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2008 20:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Spijkermat is hier niet toegestaan dacht ik.
_________________________________________ Tjolk.
|
10 maart 2008 20:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... net als het bewust van de weg afrijden
Ik verbaas me er vaak over wat voor streken die gasten uithalen voordat ze het gevolgde voertuig tot stoppen dwingen of manen ...
Naar mijn idee zijn er legio mogelijkheden om 'n voertuig eerder en (redelijk) veilig tot stoppen te dwingen
Gezien het 'n grensstreek betreft - zou je inderdaad verwachten dat ze beter voorbereid zouden zijn & inderdaad 'n heli paraat (kunnen) hebben of binnen no-time de weg af kunnen sluiten
|
10 maart 2008 21:08 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Als zo'n dwaas de grens wel haalt, is ie dan tegenwoordig nog veilig voor de NL VoPo's?
on-topic:
Ik vind het wel een goede zaak dat ze eens iemand niet "administratief"pakken, maar gewoon voor het echie.
Het is ook wel een echte dwaas die ze te pakken nemen.
Maar een leven van een buitenstaander vind ik het niet waard.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
10 maart 2008 21:15 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
En wat gebeurt er nu met zo'n dwaas? Tijdje opsluiten? Of gewoon 80 uur schoffelen?
|
10 maart 2008 21:23 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 maart 2008 21:40 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
In die snelle bochten een tikje van achter geven en hij is die bens kwijt. zo pak je die lui aan, kunnen ze verder ook geen schade meer aanrichten. Ze rijden er gewoon als een ezel achter aan tot hij stopt. En dan zeggen dat ze goed werk hebben geleverd . Als hij net iets harder loopt dan de agent zijn ze hem nog kwijt ook want schieten mogen ze niet zolang hij niet op hun schiet. verder wel goed dat ze er nu wel een keer een te pakken hebben. Ben idd wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Mijn mening!
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
10 maart 2008 21:49 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
klopt, en de werkelijke eigenaar ook
|
10 maart 2008 21:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zou jij je auto terug willen hebben nadat er zo (of erger) mee om gesprongen is
Mocht er ooit 1 van m'n auto's gestolen worden - dan heb ik eerlijk gezegd liever niet dat'ie terug wordt gevonden
|
10 maart 2008 22:06 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Toen ze even 'sur place' reden, had ik als ik de heer agent was, gewoon mijn bedrijfswagen vol in die Benz gezet. Meteen uitgeschakeld en enkel wat materiele schade. De achtervolgingen hadden een zo hoog risico gehalte dat dit wel te rechtvaardigen viel...
Andere optie, ze hadden toen ze bijna stil stonden toch ook de bandjes lek kunnen schieten? Maar dat zal dan wel weer niet mogen in dit land.
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
10 maart 2008 22:36 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Dát riep ik ook tijdens de uitzending: "schieten op de band(en)".
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
10 maart 2008 23:02 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Als de politie één of ander hagelgeweer zou hebben maakten ze misschien nog kans om een band te raken.
Met een 9mm Walther moet je beter kunnen schieten dan de gemiddelde Oom Agent kan staken.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
10 maart 2008 23:11 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Zo het niet mogelijk zijn dat de mercedes ook in een wat rustiger tempo zou rijden als de agenten de achtervolging gestaakt zouden hebben... het is nu goed afgelopen maar de kans op een slechte afloop was enorm groot. De agenten kunnen wel een training gehad hebben maar 95% van de betrokken bestuurders heeft niet zo'n cursus gehad. Ze hadden hem naar mij mening beter kunnen laten gaan, maja my 2 cents
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
11 maart 2008 1:01 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 maart 2008 1:08 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
11 maart 2008 1:17 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
datje altijd je gordel om moet doen anders pleur je uit je auto kijk maar einde filmpje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 maart 2008 14:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 maart 2008 19:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Eh... dat was één en dezelfde XK cabrio.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 maart 2008 19:20 |
|
|
horn
PF #57
|
Dacht van voren een AM, tot ze hem inhaalden, helaas inderdaad een Jag.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2008 19:37 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Inderdaad totaal onverantwoord.
Tijdens de rit zijn de agenten ook continue aan het bellen, je vraagt je toch af zeg....
|
11 maart 2008 23:22 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tijdens de achtervolging worden er grote risico’s genomen om de bestuurder aan te houden. Het filmpje wordt afgesloten met de commentaar stem van Andre van de Toorn dat "desondanks kan de crimineel door de politie worden aangehouden", daarmee suggererend dat de verdachte (want eenieder is onschuldig tot schuld in rechte is komen vast te staan) ter plekke is aangehouden.
Dat dit niet waar is, blijkt uit het bericht op de website "Plaats Delict".
http://www.flitsservice.nl/nieuws/img/2008/3643/PlaatsDelict.jpg
*edit* URL ge-update
Hierop is het hele verhaal omschreven, inclusief de overval die er aan vooraf ging. Echter is de Politie nog steeds op zoek naar de dader, omdat ze deze, ondanks de achtervolging, niet te pakken hebben gekregen.
Helemaal onder op de website (helaas is het artikel verwijderd van "Plaats Delict") was het filmpje van het opsporingsbericht te bekijken, waarin ook precies dezelfde beelden als in Wegmisbruikers worden gebruikt. Echter nu met een anders resultaat, het NIET staande houden van de bestuurder.
De situatie die wegmisbruikers dus wil schetsen is dat er aan de videosurveillancewagen niet te ontkomen valt. Daarnaast wil men koste wat het kost de actie verantwoorden met de argumenten dat de Politie over een zeer goede rijopleiding beschikt en dat de dader uiteindelijk is aangehouden.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 apr 2008 11:25 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
M.a.w. het zijn prutsers en in het (prut) tv programma proberen ze te vertellen dat onze belastingcenten aan hun goed besteed zijn.
_________________________________________ Racefun events
|
10 apr 2008 12:30 |
|
|