Auteur |
Bericht |
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Banden tip
Vorige week reed ik mijn rechter voorband aan flarden. Aangezien linksvoor nog zo een 5mm over heeft vond ik het toch zonde een nieus setje aan te schaffen.
Na enig rondneuzen kwam ik terecht bij Booij Banden in Culemborg waar ze mij een gebruikte Continental Sport Contact 1 met 6 mm konden aanbieden voor 50 euro.
Band is geheel goed en de zaak ziet er redelijk professioneel uit! Navraag leerde dat ze ook de maat voor mijn achterbanden hadden.
Nu weet ik dat sommige van jullie liever 1000 euries uitgeven voor een compleet nieuwe set maar voor de overigen: een prima tip, lijkt mij!
_________________________________________ www.growth-dynamics.nl
|
17 maart 2008 11:14 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
is een mooie scherpe prijs, ik weet alleen niet hoe oud de band is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 maart 2008 11:25 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik persoonlijk geef liever 1000 euro uit aan een nieuw setje banden dan 10.000 euro reparatie kosten
van een schade dmv goedkope banden eronder te zetten die maby opnieuw gecupt/gesneden zijn
maar dat zeg ik das persoonlijk
maar toch iig bedankt voor de suggestie
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 maart 2008 12:29 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Dat is te zien Als ze niet te oud zijn zie ik 't probleem niet.
( Btw Mikey, had je watervrees gisteren ? )
|
17 maart 2008 13:28 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Continental Sport Contact ( 1) worden al heel erg lang niet meer gemaakt.
Ik gok dat de band minimaal een jaar of 10 oud is
Op de band is dat te lezen achter de letters DOT en het zijn drie cijfers ( of vier als de band van na 1999 is) achter elkaar en het laatste cijfer geeft het produktie jaar aan, de eerste twee de productieweek.
Banden ouder dan een jaar of 8 kun je beter op een circuit oprijden
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
17 maart 2008 14:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Staat dat echt op elke band. Kan dat op de mijne nl. niet vinden. Zullen wel Amerikaanse banden zijn denk ik....
|
17 maart 2008 14:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Staat op (nagenoeg) elke band
Porsche (en andere automerken) hanteert max. 5 jaar voor de leeftijd van banden ... ookal is het profiel nog als nieuw
|
17 maart 2008 15:28 |
|
|
JorgoIJ
'93 964 C2 Cabrio
|
Okay dan...met het angstzweet in mijn nek even het bandje gecheckt.
Wat blijkt: 2502. (17-23 juni 2002). Pak 'm beet 5,5 jaar, okay 6 jaar oud!
Gelijk de band maar even checken op haarscheurtjes: none!
Tja, dan waag ik het er maar op!
_________________________________________ www.growth-dynamics.nl
|
17 maart 2008 15:50 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
succes.
|
17 maart 2008 15:54 |
|
|
Patrick
|
Misschien eventjes de titel van het topic aanpassen in :
Banden tip : Let op DOT code.
|
17 maart 2008 16:03 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja als een band 6 jaar oud is kan hij volgens mij nog wel mee.
ik heb mijn voor banden er ook al weer 5 jaar onder liggen maar ze willen maar niet op.moet je die er dan maar af gooien omfat ze 6 jaar worden?
lijkt me toch een beetje onzin voor een band van deze kwalitijd..
anton964
|
17 maart 2008 16:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als jij na 5 jaar je banden nog niet versleten hebt is je rijstijl wss zodanig dat je best met "mindere" banden kunt rijden
Ergens moet je 'n grens trekken
Elk rubberproduct, dus ook een band, is onderhevig aan veroudering. Bij de fabricage van banden wordt er vanzelfsprekend rekening mee gehouden, dat de producteigenschappen een bandenleven lang praktisch onveranderd moeten blijven. Speciale mengsels en vulstoffen zorgen ervoor, dat veroudering tot een minimum beperkt blijft en het oorspronkelijke niveau praktisch niet verandert.
Monteer nooit gebruikte banden zonder hun voorgeschiedenis te kennen. Banden verouderen zelfs wanneer ze nooit of incidenteel gebruikt zijn. Laat daarom oude banden controleren door een bandenspecialist om er zeker van te zijn dat ze nog geschikt zijn voor verder gebruik. Het wordt aanbevolen, deze na 6 jaar te vervangen.
|
17 maart 2008 16:34 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
o?waar kunnen we dat vinden?wist ik niet.
gr anton964
|
17 maart 2008 16:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb net zaterdag gewisseld naar 4 nieuwe pirelli's van het type dat er ook 2,5 jaar onder zat en het is echt een verschil, dat zul jij ook merken als je aan nieuwe toe bent.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
17 maart 2008 16:44 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja dat zal ik voor maar een gaan wisselen.ik heb er achter net nieuwe conti's op.maar ja voor willen ze maar niet glad worden.
gr anton964
|
17 maart 2008 16:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hoe ouder ze zijn, hoe lastiger dat wordt
|
17 maart 2008 16:57 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
17 maart 2008 17:04 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Hey Jorgo
Met 2 nieuwe voorbanden kom je zelf niet aan 1000€ toch? Ik zou toch ook voor de veiligheid gaan en 2 nieuwe nemen. Met die overige band kan je misschien nog dingen doen (schommel,denk aan Uni Royal reclame), maar niet autorijden hoor. 10jaar hoor ik hier, dat is toch veel te oud.
Your car, your money natuurlijk, succes!
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
17 maart 2008 17:14 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
And your life!
|
17 maart 2008 17:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zal nooit tweedehands banden monteren. Je weet niet waar ze af komen. Voor hetzelfde geld van een auto die de bocht uit is gevlogen, waarbij de band ook een oplawaai heeft gehad.
Banden kosten toch al geen drol, dus om daar nu op te bezuinigen...
|
17 maart 2008 19:15 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
dat bedoel ik verkeerde bezuiniging mijn inziens maarja wie ben ik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 maart 2008 19:29 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Tsja, ik ga zelf ook liever voor nieuw, kost wat meer, maar dan heb je ook wat....
|
17 maart 2008 19:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
17 maart 2008 19:47 |
|
|
Lydia
|
Sinds een link op mijn site van een bandenleverancier heb ik ook een heleboel geleerd over banden. En inderdaad ook over dat DOT nummer. Ik had die discussie onlangs al met een Forummer. Als je banden héél erg goedkoop kunt inkopen, moet je inderdaad even goed op het DOT nummer letten.
Ik heb er net 2 dikke sloffen op laten leggen, ik zou inderdaad ook niet voor 2e hands banden gaan.
|
17 maart 2008 20:05 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
interessant, die DOT code; ga mijn banden ook even checken (lagen erop bij aankoop in november, maar zijn wellicht ook al op leeftijd!). Wil ook af en toe (liefst elke rit eiegnlijk ) + 200 rijden, dus wel zo slim om hier scherp op te kijken!
|
17 maart 2008 20:27 |
|
|