Auteur |
Bericht |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
In Nederland kennen we ook nog zoiets als "bodembeslag". Ben geen jurist, maar dacht dat als je auto bijvoorbeeld bij een Nederlandse dealer op zijn terrein zou staan, je hem dan echt kwijt bent. Is dat niet voorbehouden aan de fiscus?
Weten de (fiscaal) juristen hier vast beter.
|
17 maart 2008 19:35 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, nu heb je het weer over de fiscus, terwijl het hier toch gaat om "gewone" misdrijven...
Het gaat dus om strafrecht, niet om fiscaal of burgerlijk recht.
Zoals eerder gezegd : contact opnemen met de onderzoekers/parket/onderzoeksrechter...
|
17 maart 2008 19:39 |
|
 |
horn
PF #57
|
geen idee of het vergelijkbaar is, maar recentelijk ging een leverancier van ons failliet, terwijl een hoeveelheid door ons gefinancieerde voorraad onderdelen (van ons dus, voor assemblage bij deze leverancier gestald) in zijn pand aanwezig was.
We konden het mooi zelf terugkopen uit de failliete boedel als we wilden... hoop dat 't voor jou met een sisser afloopt. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 maart 2008 20:45 |
|
 |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
De zaakvoerder zit inderdaad in de "petoet" volgens goede bron. Een kennis van mij zijn wagen staat er ook nog. Hij probeert nu via een advokaat zijn wagen terug te vorderen van de politie. Zo simpel ligt het allemaal niet.....wat als er bv. tijdens de restauratie van je voertuig gestolen onderdelen gebruikt zouden zijn.....
Ik denk dat je best zo snel mogelijk kontakt opneemt met de politie van Tongeren en er desnoods een advokaat op zet, evtl. via je rechtsbijstandsverzekering !
Laatst bijgewerkt door jampie op 18 maart 2008 0:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 maart 2008 21:31 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Bijkomend probleem: hoe hoog is de rekening voor de tot nu toe uitgevoerde werkzaamheden?
|
17 maart 2008 21:56 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Probeer eerst eens bij de officiele instantie (politie?) te informeren op welke grond er beslag is gelegd.
Heeft de belastingdienst beslag gelegd of is er conservator beslag gelegd of gewoon beslag op Strafvordering.
Vragen is weten.
Zeer sneu geval overigens, ik wens je ook het beste met het terugkrijgen van je spullen en al de andere gedupeerden uiteraad.
@jampie indien er voor de restauratie gestolen spullen gebracht zouden zijn is dit voor de opdrachtgever acceptatie te goede trouw en treft dus geen blaam.
Zeer vervelend tuurlijk voor degene van wie de spullen gejast zijn.
|
17 maart 2008 22:04 |
|
 |
Marco 3.2
Cayman S. Ex 911 3.2
|
je kan toch aantonen met de auto papieren dat die auto van jouw is (blijft) 
|
17 maart 2008 22:25 |
|
 |
kristof
911T/E 1973 - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Vandaag nog zou ik zeggen ! Doe dat maar eerst, naar de politie kan je dan nog, maar dan heb je tenminste bijstand en weet je wat je rechten zijn !
Trieste zaak, veel succes, hoop dat het goed afloopt voor jou !
K.
|
17 maart 2008 22:36 |
|
 |
woopyke27
porsche carrera 964België
|
 mercikes allemaal van de reactie's ,heel lief hoor en nee het is niet enkel " hij zal em zeker niet kwijt zijn" want jullie sturen naar een zij lol, tis mijn vent zen auto ,maar ik was er ook aan gehecht (want ik had de reservesleutel al voor mij gereserveerd), en ik zit er dus héél erg mee in dat dit ons nu weer moet overkomen ,maarja morgen moeten we naar de gerechtelijke bellen ,hopelijk kunnen die ons meer vertellen
_________________________________________ Als er iemand is die hier meer over weet of hetzelfde aan de hand heeft ,gelieve mij dat dan even te laten weten ,alvast bedankt dit moest het worden wat je op men profielfoto ziet en nu houdt ik er minder dan een wrak met sjieke velgen aan over
Laatst bijgewerkt door woopyke27 op 17 maart 2008 23:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 maart 2008 22:45 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Fiscus en het moet om "stoffering" gaan.
|
17 maart 2008 22:50 |
|
 |
horn
PF #57
|
dus je auto krijg je terug, maar de matten en de bekleding ben je kwijt ... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 maart 2008 23:29 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
wat een verhaal! sterkte!
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
18 maart 2008 0:07 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zoiets ja... 
|
18 maart 2008 0:21 |
|
 |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Hou ons op de hoogte hé 
|
18 maart 2008 0:22 |
|
 |
testdriver
911
|
Van de week met iemand gesproken die een auto had gekocht midden januari... hij is de wagen kwijt, in beslag genomen, ging om een omgekatte auto... uit nader onderzoek bleek dat de chassisnr. van een blauwe 3.2 was terwijl de persoon een rode 3.2 had gekocht... even contact genomen met de eigenaar op het inschrijvingsbewijs en die bevestigde onmiddellijk dat hij vorig jaar zijn blauwe 3.2 verkocht had aan een handelaar, de handelaar gecontacteerd en deze had een zwaar ongeval gehad met de wagen (met garageplaten erop) en het wrak verkocht aan 2 jongens, kon een precieze persoonsbeschrijving geven van de 2 mannen... verder moet ik er geen tekening bij maken he...
De nieuwe eigenaar van de 3.2 heeft de wagen persoonlijk moeten brengen op het adres waar alles staat dat er in beslag genomen is, stonden meer dan 20 wagens dacht ik dat hij zei, allemaal van dezelfde zaak uiteraard...
Laatst bijgewerkt door testdriver op 18 maart 2008 20:39, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 maart 2008 13:06 |
|
 |
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Aha, dat verduidelijkt de zaak.
Bodembeslag is (in Nl althans) voorbehouden aan de fiscus, betreft alleen zaken die (kortweg) als inventaris zijn aan te merken en speelt bovendien alleen in failissement. Dat alles zal hier niet spelen.
Beslag vanwege "toegevoegde waarde" ligt ook niet voor de hand; ik denk dat er gedoeld wordt op de situatie dat er werk verricht is aan de auto (in dit geval) en dat is of wordt niet betaald. In dat geval mag degene die dat werk verricht heeft weigeren de auto af te geven totdat de opdrachtgever aan zijn verplichtingen voldaan heeft.
Het lijkt er op dat politie/justitie de zaak heeft vergrendeld in verband met onderzoek en gezien wat er beschreven is qua feiten lijkt me dat niet onlogisch. Ervan uitgaande dat jullie de auto elders hebben aangeschaft of in ieder geval dat de de auto "klopt" lijkt het me dat jullie niet veel te vrezen hoeven hebben dat je de auto definitief kwijt bent. Een ander verhaal is natuurlijk (zoals al genoemd) of er gestolen onderdelen in verwerkt zijn, en eea wordt natuurlijk wel gecompliceerd doordat de auto in delen uiteen ligt (zoals je zelf al zei: hoe vast te stellen welke onderdelen bij jullie auto horen).
Als eerder geopperd: het beste is om (wellicht via een advocaat) contact te leggen met het onderzoeksteam en je (met de nodige bewijsmiddelen) te melden als eigenaar van de auto die daar (in onderdelen) staat.
Succes!
|
18 maart 2008 14:15 |
|
 |
turbowannes
964 turbo 3.3 1991 nachtblauw/zwart
|
ik ben ook klant bij de steven , maar ik kocht mijn wagen partikulier , en liet hem er gewoon restauratiewerken aan uitvoeren.
dus daar zit ik al wel safe , het enige wat ik aan mijn broek heb , is een derde stoplicht ( met spoiler ) voor boven het raam . Had die reeds betaald net voor nieuwjaar , en dus wsl zal ik die 300€ wel op mijn slip kunnen schrijven..
Alhoewel dat ik er een factuur van toegestuurd kreeg , en kan bevestigen dat het mijn stuk is , ga ik misschien toch maar beter afwachten...
het betreffende stuk is wel degelijk present op de zaak ( uit goede bron ) dus het is zeker geen fictieve betaling die hij me liet uitvoeren.
ik heb nooit eerder problemen gekend met deze mensen , was in mijn ogen een goed draaiende zaak ( veel machienes en apperatuur) en ook zijn prive was meer dan in orde ..was ook al een tijd bezig en had het mooi voor elkaar...maar blijkbaar wou hij nog sneller de top bereiken
ik hoop voor jou dat het in orde mag komen , want naar ik vernomen heb zouden ze al een del van het rollende materiaal komen opladen hebben...
moest ik er mijn turbo nog staan hebben ...ik denk dat ik door het lint zou gaan en domme dingen zou doen...maar of dat iets zou oplossen ..ik denk het niet.
sterkte alvast , en je mag me steeds uw nummer doorpm'en , als ik dan iets meer moest weten wil ik u altijd op de hoogte houden .
sterkte kerel!
|
18 maart 2008 14:37 |
|
 |
Justin
Porsche 964 C4
|
Ik hoop hetbeste voor je!
Maar als ik het bovenstaande lees, vind ik het uberhaupt bijzonder dat deze meneer nog 20 auto's heeft weten te verkopen die allemaal op naam van nieuwe eigenaar zijn gezet. De betreffende controlerende(is dit de fiscus?) partij valt in mijn optiek ook wel enigzins blaam te treffen.Als je het pas bij de 21e auto(even aannemend dat hij de laatste was) doorhebt dat gegevens niet matchen(vb.kleur aan chassissnummer) of ze dan pas in beslag gaat nemen. Tenzij deze meneer zo zorgvuldig was(als je het zorgvuldig mag noemen, mijn excuus) om chassis van wrakken te kopen die vaak honderd procent matchten bij de auto die hij zojuist had gestolen/laten stelen.
Het is natuurlijk compleet speculeren wat ik doe, gezien ik veel te weinig kennis op dit gebied heb. Maar 20 voertuigen vind ik nogal wat.
Het weghalen van je auto leek mij in eerste instantie ook geen optie. Ik mag toch aannnemen dat de recherche zo snugger is dat zij, toen zij het lint om het pand trokken, wel even foto's hebben gemaakt van de huidige situatie inclusief jouw auto die daar in onderdelen stond.
Is het niet mogelijk om de andere 21 eigenaren(al dan wel of niet rechtmatig) van wie hun auto in beslag is genomen te contacteren en krachten te bundelen? Of informatie met elkaar te delen?(als je dit nog niet hebt gedaan). Samen sta je veel sterker lijkt mij(weer speculeren  )
Ander vraagje, misschien heel dom:
Als je van iemand een Porsche wilt kopen en je laat hierop een AKK verichten door een derde partij(andere dealer), wordt er dan ook op dit soort zaken excpliciet gecontroleerd(m.a.w. controleren zij bijv. of de auto wel van het bouwjaar kan zijn, zoals volgens het chassisnummer zou moeten, etc.)
BTW: Deze meneer is in het buitenland aangetroffen met een gestolen auto. Was dit in Nederland(aannemende door de Belgische posts dat PSO in belgie gevestigd is/was)?
Erg veel sterkte met de hele situatie,
Ben erg benieuwd of deze meneer de auto's in Belgie stal of in het buitenland(lees Nederland, aannemende dat PSO in Belgie zit)
|
18 maart 2008 19:18 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik ga er vanuit dat de fiscus pas ingeschakeld is toen bleek dat de eigenaar van het bedrijf buitenlandse Porsches op belgische kentekens zette
AKK is hoofdzakelijk om de technische staat van de auto te controleren - het is derhalve geen APK - en MI aan de keurmeester om uit de doeken te doen of het verhaal klopt ...
.... je zal als verkopende partij maar niet weten dat er 'n "verhaal" aan je auto zit ....
|
18 maart 2008 19:38 |
|
 |
porscheJeroen
|
 pso
manman
Laatst bijgewerkt door porscheJeroen op 17 aug 2008 13:58, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 maart 2008 20:00 |
|
 |
porscheJeroen
|
 pso
nog even ter verduidelijking, die " twee personen" waar het hier boven over gaat ben ik dus NIET. Want veel mensen weten niet dat ik al meer dan een half jaar weg ben.
Laatst bijgewerkt door porscheJeroen op 07 apr 2008 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 maart 2008 20:02 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
 Re: pso
Ook personeel bedrogen ? Jij hebt dus niets meer te verliezen begrijp ik. Triest allemaal. Kun je wat specifieker zijn ?
|
18 maart 2008 20:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
Maar dan bij voorkeur via pb. ik heb eigenlijk niet zo veel zin om iemand die gearresteerd maar nog niet veroordeeld is hier zwart te (laten) maken. Ik waardeer de post van Jeroen om zijn hulp aan te bieden, maar wil vriendelijk doch dringend verzoeken het daarbij te laten.
Dank voor het begrip.
|
18 maart 2008 21:19 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Tja....ook wel waar.
Hoop wel dat dit voor de topic-starter goed afloopt.
|
19 maart 2008 9:03 |
|
 |
woopyke27
porsche carrera 964België
|
 federale gisteren
goeiemorgen allemaal , dank voor al de berichtjes ,
maar hier ben ik weer ,om jullie even in te lichten hoe het gisteren gegaan is bij de federale ,
ten eerste het verhaal is echt waar hoor ,de reden van zen opsluiting is niet voor nx .
ten tweede : ja we krijgen onze wagen terug
ten derde : god mens je zou zo beginnen janken als je ziet hoe
ten vierde : hij stond er nog gedemonteerd toen alles in beslag genomen werd incl motor ,interieur ,enzo.. dus alles wat we niet kunnen bewijzen dat het wel werkelijk van ons is ,kunnen we vergeten
ten vijfde : onze motor hadden we laten verkopen en ne andere gevraagd om erin te zetten ,maar aangezien deze er nog niet inlag en dat je niets kan bewijzen door de nr s die niet meer overeenkomen zijn we zelfs onze bestelde en verkochte motor kwijt incl interieur (zelfde situatie)
ten zesde : we zijn een bom geld kwijt en krijgen een opgespoten kas met velgen terug
ten zevende :steven zal ons niet helpen ,want die is het eerste half jaar op vakantie in den amigo
ten achtste :troost u ,want naart schijnt zijn wij het grootste slachtoffer van den hoop
ten negenste:alvast merci jeroen,we vinden het ook erg voor jou ,want jij bent ne goeie kerel
ten tiende : de moed zakt me meer dan een beetje in mijn schoenen , khad barstende hoofdpijn toen ik gisteren van bij de federale kwam ,kon wel beginnen overgeven vd stress , daar werk je je dan kapot voor om je een extraatje te kunnen permiteren en dan krijg je bovenop al je vorige grote tegenslage dit dan ook nog es voor ppppffffffftttt ;die op den dop staan da zijn nog de gelukkigste gaat ne mens op den duur denke ,die hebben geen zorgen die leven elke dag naar hun zin !!!
ten einde :kword mottig alsk denk wan misserie da nog gaat geven , zoeken en hopen dat we nog wa kunnen aan wijzen wat van ons is - een takelwagen huren -en thuiskomen met een halve auto die je zo duur betaald hebt als een nieuwe porsche .
besluit : en dan zeggen ze "blijf kalm" gvd ge zou voor minder zot worden
groetjes woopyke
ik hou jullie op de hoogte
_________________________________________ Als er iemand is die hier meer over weet of hetzelfde aan de hand heeft ,gelieve mij dat dan even te laten weten ,alvast bedankt dit moest het worden wat je op men profielfoto ziet en nu houdt ik er minder dan een wrak met sjieke velgen aan over
|
19 maart 2008 9:37 |
|
|