Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:42

Antwoord op onderwerp  [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Project Sally 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
:res: Wordt onderhand "Gostly" mooi hoor petje af.
Wil m graag in t echie zien tijdens P&Frarie rit

22 feb 2008 2:16
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
dat zit dus wel goed tussen jou en Sally :wink: . Verkopen is altijd een optie natuurlijk, maar ik moet zeggen dat Sally er erg mooi uitziet (foto's zijn overigens ook steeds mooi!).

Veel succes met het vervolmaken van je project!

22 feb 2008 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi hoor. Enne..........we zullen nog eens een advies geven. :mrgreen:

22 feb 2008 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Sally wordt een mooie dame op leeftijd, daar kun je nog wel een blokje mee omgaan :!: :wink:
NICE WORK :P

22 feb 2008 16:47
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
WdePundert schreef:
Mooi hoor. Enne..........we zullen nog eens een advies geven. :mrgreen:

Had het advies ook best gevolgd, alleen als er eerst geld geboden wordt, en vervolgens komen ze er op terug.... :roll: Ze hebben nu uiteindelijk blind een jongere turbo (81er) gekocht.... Ga ik lekker verder met mijn projectje, en spaar onderwijl gewoon door voor een coupé voor erbij tzt... :wink:
Maarrreee.... Zanxx nog voor de input!

22 feb 2008 21:22
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi, Ghostrider. De adviezen waren overigens niet bindend. :wink:

23 feb 2008 12:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Weer even een update van hier.
Ben begonnen met strippen van het interieur, en inmiddels liggen de meeste delen achter in een busje om naar Rovako te worden gebracht.
Eruit gehaald tot dus ver, voorstoelen, deurpanelen, matten 2x2 voor en 2x achter, panelen achter, opstaand paneel onder hoedenplank (los gekocht), pedalenmat, middenconsole, tapijt onder middenconsole... en alle reutemeteut om bijvoorbeeld de panelen etc. te kunnen verwijderen.
Morgen wordt alles incl. targadak ter restauratie weggebracht en hopelijk is alles weer gemonteerd voor de 30e... :roll: Anders sta ik tussen de Ferrari's zonder bekleding (nee, niet in me nakie hoor!).... Naja. Zien we dan wel weer. Ben benieuwd hoe een en ander gaat lukken. Ga zaterdag nog even een emmer schroefjes, moertjes, ringetjes etc. halen in Bodegraven, en nog een paar kleine onderdelen in Beneden Leeuwen, en dan zijn alle inkopen weer even gedaan... :roll:
Grootste zorg voor nu even dat ik genoeg stof heb. :? Heb een uurtje zitten puzzelen en alles zou moeten passen.... maar dat mag Ronald voor mij controleren :wink: .
Hier vast wat plaatjes.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

06 maart 2008 2:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
En weer een kleine update...
Ondertussen heeft Rovako de nodige onderdelen van me mogen ontvangen, zodat hij onderwijl lekker aan de gang kan. Een fotootje van de binnenkant van het targadak staat er bij...

Onderwijl inspecteer ik de bodem op roest, en behandel ik deze, en de middentunnel met POR-15, nadat ik de delen eerst goed heb geschuurd en geborsteld met een staalborstel, met Marine Clean heb behandeld, en met Easy Metal heb geprepareerd.
Ik moet zeggen.... 2 lagen POR geeft echt een werelds resultaat. Net een egale coating... een aanrader dus.

Afbeelding Afbeelding

Mijn neef kwam nog even z'n nieuwe aanwinst showen! :shock: :D

Verder nog wat klein geneuzel gedaan...
Het gerotzooi met speakers en speakerdraad verwijderd.... zo ook de Porsche radio, de binnenkanten van de deuren gecleaned, de handgreeprubbers vervangen, de handgrepen gecleaned en gereviseerd, en wat herstelwerk op interieuronderdeeltjes...

Soon the story continues! :wink:

18 maart 2008 2:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Dat ziet er goed uit ben benieuwt naar het resultaat! :lol:

18 maart 2008 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Opleggers hebben een slechtere CW-waarde :( .. en zijn zwaarder.. :wink: Bij een 911 horen dus geen nummerborden met opgelegde letters.. :wink: :lol: Stickers zou ik doen :idea:
Je bent verder goed bezig met die mooie 911 hoor! De stoelen zijn inderdaad geweldig 8) , past er goed bij.

18 maart 2008 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Vandaag een beetje hulp gehad...
Er zat een scheur in de rail, waarop de stoel gemonteerd staat, en aangezien ik niet kan lassen... maar wel een hele grote familie heb... :wink:
De rail is dus gelast, en meteen in de POR-15 gezet.
Meteen even de linker deurgreep (laten :oops: ) voorzien van een tweede schroefdraad. Die hing al die tijd aan één draad!
Morgenavond gaat er een leenstoel van Rovako in en ga ik roofless op toertocht naar Pijnacker.
Het targadak kan dan afgesteld worden op de P, en de panelen kunnen pas gemaakt worden in de P (het carrosseriekarton wordt vervangen voor een beter materiaal waarvan ik effe de naam kwijt ben.)

Auke231 schreef:
Opleggers hebben een slechtere CW-waarde :( .. en zijn zwaarder.. :wink: Bij een 911 horen dus geen nummerborden met opgelegde letters.. :wink: :lol: Stickers zou ik doen :idea:
Je bent verder goed bezig met die mooie 911 hoor! De stoelen zijn inderdaad geweldig 8) , past er goed bij.

Zanxxx. Heb er ook veel schik van! Enneeehh.. Als ik ooit nog eens een RS of RSR aanschaf (replica oid?) zal ik je tip meenemen. Op Sally vind ik een classy look wel passen, dus lekker van die blikken dingen. :wink:

18 maart 2008 23:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Sally logeert een paar daagjes bij Rovako.
Meteen een paar plaatjes van de tussenstand, een vloertje in de POR, en gedemonteerde stoelen... :roll: :D

21 maart 2008 0:04
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Wat een mooie rode cabrio daar op de achtergrond! :wink:

Heb je auto eens goed bekeken, maar heb diep respect dat je daar destijds aan bent durven beginnen. Ik heb er alle vertrouwen in dat je met de passie waarmee je aan de auto bezig bent het uiteindelijk een plaatje zal worden, maar volgens mij had je beter in één keer voor al dat geïnvesteerde geld een goede kunnen kopen. Dan mis je natuurlijk wel de lol van het opknappen. Wel een goede zaak dat er mensen zijn zoals jij, die dit soort projecten gewoon oppakken en afmaken.

22 maart 2008 21:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Zanxx Bert. Had de jouwe ook al staan te bewonderen. Mooie machine! Zocht een Porsche die nog niet "af" was, maar goed genoeg om mee te kunnen rijden. Wil zelf lekker kunnen sleutelen en toch rijden. Zo wordt de Porsche eigen, mijn project, naar mijn wens!
:wink: Voorlopig nog lekker knutselwerk aan.. En meteen op gemak op zoek naar een pré-73 coupé naar wens. :wink: :D

22 maart 2008 23:45
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
1977 is een goed jaar! :wink:

De mijne ging ook aardig wat muntjes in zitten voordat ie was zoals YTD.

Blijven oude auto's he! :wink:

Mooi project, vooral interieur/tartan is een leerzaam item.

SUCCES!

22 maart 2008 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Even een kleine update.... ik liep inmiddels achter :wink: .

Sally opgehaald bij Rovako, met los meegeleverd de nodige opnieuw beklede panelen. De achterzittingen zijn al gemonteerd, met de originele oude en vrijwel in nieuw staat verkerende Tartan. De bestuurders stoel is voorzien van twee nieuwe zijwangen; de oude waren bijna door. De tapijten en matten zijn zo goed als kon gerestaureerd, waarbij de voetstukken voor de bestuurder opnieuw zijn voorzien van rubberen vlakken.
Verder het middenconsole opnieuw laten bekleden, en het targadak laten restaureren. Binnenkort zal het stuur ook in leder worden gezet, en zal de hoedenplank vast gezet worden. Ik denk dat die iets vermaakt moet worden, maar het kan makkelijk zijn dat ik die er niet goed in geplaatst heb... Dat hoor ik vanzelf.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vlak na de behandeling bij Rovako, doorgereden naar Van der Gugten, waar wat technisch werk moest worden verricht. Olie ververst, filters vervangen, bougies vervangen, kleppen gesteld, de nodige pakkingen vervangen, alle remkklauwen gereviseerd, hier en daar remleidingen vervangen, en een heerlijk setje SSI warmtewisselaars laten zetten, aangezien de originele oude (met '76 codering) wel helemaal op waren. De einddemper heb ik voorlopig nog laten zitten 8) .

Kleine anekdote....
Mijn motor liep niet echt lekker.
Bij demonteren van het luchtfilter bleek waardoor dat kwam. Een gezinnetje muizen had gehamsterd, en mijn filter volgestopt met vissenvoer, van die karper korrels. Blijkbaar hoopten die muizen na een uurtje rijden op popcorn. :shock: De korrels dus maar in een blik opgeslagen, en de muizen een weekje "Frap" gevoerd... Die doen het nu niet meer.... :twisted:

Afbeelding Afbeelding

Moest de dag voor de Driewaardenrit nog heel wat sleutelen.
Stoelen monteren, interieur cleanen, voetplanken monteren, matten aanbrengen, pookhoes vervangen (hiervoor de pook gedemonteerd, omdat de knop niet los kwam, zonder deze te slopen), middenconsole plaatsen, bedrading fatsoeneren, en een deurvangertje vervangen. Dat laatste viel niet echt mee, omdat de bevestiging van de deurvanger niet helemaal kuis was, en de oude deurvanger met een paar puntjes was vastgelast. Wat een kneiers die Amerikanen!! Kun je overigens aan de hele binnenkant van de deuren wel zien. Maar daar komen gelukkig hele mooie panelen voor...
Klein beetje laswerk, nieuwe bracket ingelast, deurvanger gemonteerd, deur afgehangen, en het resultaat was dat ik de Driewaardenrit mee kon rijden MET deuren, maar in RS-style, zonder panelen.... :roll: :D Het resultaat hebben jullie dus gezien.

Ennehhhh wat die deuren betreft....
Tzt bij een koetswerkrestauratie worden die gewoon vervangen, maar voorlopig dichtzetten en lekker toeren!!

25 apr 2008 0:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Wederom een update....
Heerlijk die vrije dagen! Kan ik weer eens lekker knutselen aan m'n projectje :D . En dat was wel nodig, want het halve huis lag bezaaid met onderdelen tot grote ergernis soms van mijn vrouwke :roll: ...

De oude deurpanelen (ontdaan van bekleding) en de nieuwe exemplaren.

Afbeelding Afbeelding

De mail van Cartex aan mij, met de boodschap dat er nog wat Tartan stof in het verschiet staat, deed mij met een gerust gevoel gaten prikken en knippen in de stof om uiteindelijk de montage mogelijk te maken. Bij het monteren van de deurgrepen kwam ik handen te kort, omdat en de panelen aangeduwd moeten worden door de nieuwe schuimrubberen vullingen, en op z'n plaats gehouden moeten worden en ook nog eens de boutjes door de stof vastgedraaid dienden te worden. Een helpende hand op z'n tijd was welkom en bijna noodzakelijk.

Hier en daar moest ik een beetje smokkelen. Ik had een hele lading originele schroefjes en moertjes uit PET besteld, maar omdat de vorige eigenaar (uit de States?) hier en daar dikkere schroeven had gebruikt, pasten de dunnere originele niet meer...
Met een beetje improvisatie toch aardig gelukt.

Afbeelding

Na een daagje knutselen met soms bebloede handen (schroeven en scharen gingen niet alleen in de deuren....) en het daarbij gebruikelijke (?) gescheld uiteindelijk toch gelukt. En mijn grootste zorg dat de deuren misschien niet meer dicht zouden kunnen, omdat een en ander niet correct gemonteerd zou worden was gelukkig onterecht.

Nu nog wat kleine schoonheidsfoutjes wegwerken, en de hoedenplank nog monteren...

02 mei 2008 1:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gaaf man, mega retro! :thumleft: Ook mooi dat je dat zelf gedaan hebt. Lijm je de stof of schiet je het met nieten vast?

En het handigste is: als het nou warm is, kan je meer dan één ruitje openzetten :mrgreen:

02 mei 2008 7:29
Profiel
Bericht 
Mooi werk wat je doet, maar een ding is jammer, dat is de bekleding deuren.
Dat je daar een andere stof voor gebruikt, prima ieder zijn smaak.
maar waarom niet terug in motief van originaliteit. :roll:

02 mei 2008 7:50
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Bedoel je die onderste rand Cabrio W?

Ik vind hem erg gaaf geworden hoor! Eigenlijk zou die van mij ook zulke bekleding moeten hebben maar ik laat hem maar even zo ;-)

02 mei 2008 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
horn schreef:
gaaf man, mega retro! :thumleft: Ook mooi dat je dat zelf gedaan hebt. Lijm je de stof of schiet je het met nieten vast?

En het handigste is: als het nou warm is, kan je meer dan één ruitje openzetten :mrgreen:

De stof heeft Rovako voor mij op de panelen gezet (geniet). De panelen monteren, en alle kramerijen erbij doe ik zo veel mogelijk zelf... :D

cabrio wim schreef:
Mooi werk wat je doet, maar een ding is jammer, dat is de bekleding deuren.
Dat je daar een andere stof voor gebruikt, prima ieder zijn smaak.
maar waarom niet terug in motief van originaliteit. :roll:

Ik meen dat alle stof van de zelfde rol komt....?
Dus waar zit andere stof? :roll:

02 mei 2008 22:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Het heeft even geduurd, maar dit weekend weer lekker geklust.
Heb de hoedenplank gemonteerd die Rovako voor mij nog iets heeft bijgewerkt. Staat echt lekker nu, zeker met de rugleuninkjes omhoog! :D
Tevens een autoradio ingebouwd, en aangesloten... een echte Blaupunkt Nürnberg uit 1979. Viel even niet mee om een kloppend frontje erbij te vinden... Zo ook het probleem met de bevestigingsbeugel. www.oldtimerautoradio.nl heeft mij een deftige Blaupunkt met Ipod aansluiting verkocht, en na lang zoeken de resterende onderdelen uit Duitsland laten komen via Matthias Klassen van www.oldtimer-radio.de 8) !
Echt een geschikte vent, die Matthias. Enkele keren gebeld met hem en enkele frontjes heen en weer gestuurd... en toen... passend!
Ook nog een vervangende motorkap grille aangeschaft, en meteen maar gemonteerd. Liep er tegenaan en meteen maar meegenomen... :roll:

Dussehhh... Hoef voor de 11steden rit alleen nog maar de bedrading netjes weg te werken en een vervangend rubber te lijmen onder de voorklep, en ik kan van start. Sally staat al gewassen enafgetankt onder de hoes!!

Voor de ongeduldigen die niet kunnen wachten haar in het echt te zien volgende week zondag... foto's volgen deze week! :wink:

01 sep 2008 0:34
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
gaaaf ben erg benieuwd hoe zij geworden is, echt mooi zo die binnenbekleding.

01 sep 2008 7:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nederland
Bericht 
Hmmm...
Nog steeds geen goede foto´s van de laatste updates gepost :oops: ..
De meesten hebben het een en ander wel al kunnen bewonderen bij de 11 stedenrit :wink: . Jaja, foto´s volgen nog hoor!

Onderwijl even wat gedachten uitgewisseld met een maatje van me. Hij rijdt naast een 997 GT3 ook nog een ´75er Targa, welke hij ook aan het opknappen is. We zitten beiden aan een respray te denken dus konden we wat ideetjes en ingewonnen info uitwisselen.

Verder meteen eens van Porsche gewisseld en stuk gereden, puur om het verschil eens te ervaren. Wat 2 jaar nog kan verschillen in niet alleen rijgedrag, wat op zich meeviel, maar vooral ook in details!

Het inventariseren voor een respray is in ieder geval gebeurd. Nu eerdaags eens een kenner van hier er naar laten kijken.

The story continues!

AfbeeldingAfbeelding

01 okt 2008 1:54
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik vind het een hele mooie auto!!
:res: voor al die moeite die je erin hebt gestopt.

01 okt 2008 6:53
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 168 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende