Auteur |
Bericht |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
"den dop" kennen ze in NL niet denk ik : stempelaars, uitkeringstrekkers
pff, triest verhaal
Gaat het om een echte 964 of is het een ombouw ?
Als het het origineel interieur van de auto is en je kan aantonen hoe de auto af fabriek is geleverd, kan je toch aantonen dat dit bij jullie auto hoort ? Of via fotos van voor de restauratie ? Het zal er toch niet vol komplete interieurs liggen ?
Ik zou dit allemaal toch nog eens goed doornemen met een advocaat, die van de federale kunnen veel zeggen ! Ik zou hier niet zo snel mee akkoord gaan. Rechtsbijstandverzekering ?
|
19 maart 2008 9:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: federale gisteren
Ik weet niet of je er iets aan hebt:
.. bij de importeur kan je aan de hand van het carroserie-nummer 'n geboorte certificaat aanvragen - hierop staat hoe de Porsche toendertijd door de fabriek is geleverd .. o.a. motortype en soort en kleur van het interieur.
Ik denk dat je ook even met je advocaat moet overleggen of je 'n claim kan leggen bij de garagist.
Sterkte
|
19 maart 2008 9:56 |
|
|
horn
PF #57
|
wellicht kunnen ze ook motor- en baknr's op die manier achterhalen. ik zou dan hier het verhaal dat je opdracht hebt gegeven om een andere motor te kopen en de jouwe te verkopen even weghalen. kan je wellicht obv de originele nr's jouw originele blok nog terugkrijgen (als dat er nog ligt).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2008 10:11 |
|
|
woopyke27
porsche carrera 964België
|
vergeet het maar.... 1000 foto's en je staat nog nergens
heel lief zenne mannekes ,ma das t em nu just he toen wij hem kochten was hij al niet meer origineel , dus je hebt geen poot om op te staan en wa reeds verkocht is is verkocht he; begin maar eens als je naam er nie opstaat kan jet vergeten
_________________________________________ Als er iemand is die hier meer over weet of hetzelfde aan de hand heeft ,gelieve mij dat dan even te laten weten ,alvast bedankt dit moest het worden wat je op men profielfoto ziet en nu houdt ik er minder dan een wrak met sjieke velgen aan over
|
19 maart 2008 10:20 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Je kunt de garagist -inderdaad- privaatrechtelijk aansprakelijk stellen voor de schade die je geleden hebt. Dat staat los van een fiscale of strafrechtelijke vervolging.
Misschien is er zo nog wat uit te peuteren...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 maart 2008 11:01 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
damn, zeer triest verhaal wat ik zo lees
veel sterkte toegewenst....
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
19 maart 2008 12:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: vergeet het maar.... 1000 foto's en je staat nog nergens
Heb de indruk dat je je al gewonnen geeft voordat je nog maar echt begonnen bent.
Rechtsbijstand inschakelen een goede advocaat onder de armen nemen, en er voor gaan.
Blijkbaar heb je niets meer te verliezen, enkel nog maar te winnen.
Een negatieve houding is het slechtse om aan zulke zaken te beginnen.
Dus kop op, mes tussen de tanden en gaan. Het liefste dat die ambtenaren zouden hebben is dat je de handdoek al in de ring gooit voordat je nog maar begonnen bent.
VEEL SUCCES
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2008 12:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ga niet voor een Rechtsbijstand advocaat maar zet er zelf een goede op die halen er velemalen meer uit!
gr anton964
|
19 maart 2008 12:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Bij mijn rechtsbijstandpolis heb ik vije keuze wat advocaat aangaat
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2008 12:36 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dat is in nederland anders,die hebben zelf advocaten die meestal nog jong zijn en dus minder ervaren.die staan gewoon in loondiensd en het maakt dus niet uit of ze winnen of verliezen.
anton964
|
19 maart 2008 13:13 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Klopt (dat ze eigen - veelal onervaren - juristen in dienst hebben) maar als ik me niet vergis mag je doorgaans ook zelf een externe advocaat kiezen. Vaak werken ze samen met externe advocaten, maar volledig zelf kiezen kan meestal ook. Zal van polis afhangen en de dekking zal dan beperkt of gemaximeerd zijn.
|
19 maart 2008 13:49 |
|
|
porscheJeroen
|
terug krijgen
vrees dat woopyke het toch wat nuchterder ziet dan de rest. Een deel van het materiaal wat er staat is van mij maar dat heb ik ook nog niet terug en dat staat zwart op wit op papier wat nog van mij is.
Laatst bijgewerkt door porscheJeroen op 07 apr 2008 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 maart 2008 14:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Iets van schadevergoeding zal je inderdaad niet moeten verwachten in zulke zaken.
Je eigendom terugvorderen is dan weer iets anders, en dat schijnt hier toch aan de orde te zijn.
Verlies zla hij altijd lijden, maar ik zou het verlies toch zo veel mogelijk proberen te beperken.
Zelfs een Porsche in onderdelen brengt nog steeds geld op.
Ieder doet wat hem best lijkt, maar ik zou toch niet te snel bij de pakken gaan zitten.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 maart 2008 14:11 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Inderdaad, ik herhaal het : snel actie ondernemen ! Maar het zal blijkbaar een bewijsprobleem worden, en dan hoop ik dat je toch wat gegevens hebt van je wagen zodat de bijhorende onderdelen kunnen worden geïdentificeerd.
Je kan het ook omgekeerd bekijken : op die zaken waarvan niet bewezen is dat ze gestolen of geheeld zijn, kan geen verbeurdverklaring worden uitgesproken, en zou normaal gezien het beslag kunnen worden geheven (al zal dat wel tijd kosten). Dus de onderdelen van je wagen vallen daar wel onder hé...
Eens vrijgegeven is er niets dat je kan beletten om je wagen in stukken en brokken terug te halen... of alsnog in elkaar te laten vijzen door PSO als die dan niet failliet is bvb.
|
19 maart 2008 14:35 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
19 maart 2008 16:11 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Wat een drama. Dit wens je niemand toe. Heel veel sterkte!
|
19 maart 2008 16:23 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
toen ik nog BMW reed had ik exact hetzelfde aan de hand met BMW Maasland, in Rotem, in 1995.
Woonde toen nog in Belgie en het resultaat was dat alles wat gedocumenteerd is dmv facturen, foto's, besprekingen, emails, faxen edm kan worden gebruikt om jouw zaak te staven.
Nu, ik heb nog een huis in Maasmechelen en terwijl ik tegels ophaalde bij een locale handelaar (met de 911!) vertelde hij me over Steven Oeyen. Ik ging er een kijkje nemen -redelijk ongewoon in een kippestal een porsche specialist te vinden-.
Waar in England de meeste porsche liefhebbers fortuinen uitgeven om een wagen zo origineel mogelijk te houden, hebben nog steeds veel clienten van PSO geen probleem om een 3.2 motor in een 2.4T chassis te leggen, of, ik zeg maar: 16 inch fuchs onder een RS replica te leggen (meer keuze in goedkopere banden, jong! ). Het moment dat je geen scrupules hebt om versnellingsbakken, motoren, velgen, interieur edm te wisselen, moet je ofwel wagens afbreken ofwel een andere supply chain weten te vinden.
Vaak zit in een alternatieve supply chain zware oosteuropese criminaliteit... Het zou me verbazen dat Mr. Oeyen dit allemaal zelf uitdacht en er niet meer zal duidelijk worden.
Ergo, woopyke27: kijk eens door alle facturen, emails, fotos enz. Wat er nog in stukken ligt kan worden gedocumenteerd en, beginnende van het geboortecertificaat (denk eraan: VRAAG OOK DE OPTIELIJST IN APARTE a4 bij Porsche, want dezer dagen bevestigen ze gewoon exterieur, interieur kleuren, chassis, motor en versnellingsbak nr), contacteer vorige eigenaar en kijk of hij/zij facturen, aankoopbonnen, foto's hebben.
Begin de stand van de wagen van nieuw tot nu te documenteren. Probeer, tesamen met een specialist, jouw onderdelen te identificeren en op te halen en breng de wagen in stukken naar een alternatieve specialist om ze terug op te bouwen naar je specificatie. Geld voor verkochte motor enz: dat ben je kwijt. MAAR, er is misschien nog een alternatieve motor of interieur dat PSO bvba in de rekken heeft liggen en dat kan worden terug-geclaimt.
Kop op en doorgaan ; komt eventueel, uiteindelijk wel wat positiefs uit. There is no such thing as a cheap porsche but quality is worth its price.
Bert
Laatst bijgewerkt door Bertroex op 19 maart 2008 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 maart 2008 16:37 |
|
|
turbowannes
964 turbo 3.3 1991 nachtblauw/zwart
|
ik heb vorig jaar mijne turbo nog willen ruilen tegen een 993 cabrio..;al goed dat dat toen niet is doorgegaan
en ik had zoveel vertrouwen in die gast...
hopelijk krijg je toch nog wat uit de brand gesleurd kerel...ik zou gek worden geloof ik..
en wat ik ook erg vind is het feit dat hij ook nog een vrouw en kind in de miserie achterlaat...hij had het allemaal...deftig materiaal , veel klanten...werk voor meerdere maanden zonder dat er iets anders moest bijkomen...en dan verkloot hij het op zo een manier...
zonde!!!
|
19 maart 2008 16:40 |
|
|
woopyke27
porsche carrera 964België
|
pso garage
wij zullen zeker een advokaat aanstellen.
heb bij een vorige rechtzaak een zeer goede advokaat aangesteld, maar bij die mensen heb je dat het al een zeer zwaare zaak moet zijn of ze doen er niks voor of geven het in hun kantoor aan een ander over.
maar zoals bij velen van jullie is een porsche een droomwagen waar je gevoelens mee deeld en wanneer je na een jaar lang wachten voor een restauratie zo hem mag terug halen draait het niet enkel om de centen
_________________________________________ Als er iemand is die hier meer over weet of hetzelfde aan de hand heeft ,gelieve mij dat dan even te laten weten ,alvast bedankt dit moest het worden wat je op men profielfoto ziet en nu houdt ik er minder dan een wrak met sjieke velgen aan over
|
20 maart 2008 9:38 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Voor dat je een advocaat aansteld, denk ik dat je toch even enkele consideraties moet maken en resultaat gericht moet denken:
1. Hoeveel gaat deze advocaat je kosten?
2. Ga je door een advocaat aan te stellen, die kosten eruit halen?
PSO bvba en de eigenaar kunnen best compleet blut zijn, dus wat het gerecht dan aan schadevergoeding aanwijst, is eigenlijk toch maar academisch.
3. Gaat deze advocaat jullie helpen om, zeg maar zomer 2008, met jullie porsche rond te rijden?
=>Wat onmiddelijk en PRAKTISCH van belang is, mijns insziens, is dat je kan documenteren welke onderdelen bij jullie wagen behoord. Dan kan dit tenminste redelijk snel worden vrijgegeven zodat jullie tenminste de wagen ergens anders kunnen laten heropbouwen met zoveel mogelijk stukken.
Reken erop dat een rechtszaak je geen meter gaat helpen om een porsche te rijden in 2008 en zelfs 2009.
Vervelende zaak en ik voel met jullie mee.
Beste groeten,
Bert
|
20 maart 2008 10:16 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
jammer dat er niet zoveel advocaten porsche rijden.een goed advies zou wel makkelijk zijn.
als je alles zo eens leest blijft er toch maar een echt goede optie over.
in onderdelen weg halen dan maar.mensen genoeg hier die je met de opbouw kunnen helpen.
anton964
|
20 maart 2008 10:25 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Bert heeft deels gelijk, maar toch : een advocaat doet meer dan een rechtszaak beginnen. Hij kan o te beginnen exact zeggen wat je rechten zijn in zo'n zaak + ook adviseren hoe je eea aanpakt + inschatten wat je kansen zijn. Een goede advocaat zal niet direkt een rechtszaak aanspannen, maar inschatten of dit zinvol is. En het is net omdat jij emotioneel reageert dat het goed is dat hij als "buitenstaander" de zaak nuchter en realistisch voor jou kan inschatten.
Ik heb vorig jaar ook problemen gehad met de motor van mijn C-3.0 vanaf dag 1 na aankoop. Hoewel gekocht als goed rijdende auto (tijdens testrit geen problemen, pas als motor goed warm was (na zo'n 45min.) begon de miserie) met groene keuringskaart.
Dankzij het aanspreken van een advocaat en de door hem gegeven adviezen + samen opstellen van enkele aangetekende brieven, toch nog zo'n 2000 euro kunnen terugvorderen van de vorige eigenaar (partikulier, geen bedrijf).
Dus niet te snel opgeven !
|
20 maart 2008 10:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Meer(dere) op dit forum zelfs dan je denkt
|
20 maart 2008 10:57 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Zou ik niet zo zeker van zijn, ik ken er wel een paar (niet in België overigens).
Anyway, eens met Kristof en Bert. Dit heeft juridische maar ook praktische kanten. Je moet de juridische kant kennen en begrijpen voordat je de juiste stappen kan zetten. Daarbij kan een advocaat je helpen. Daarnaast kkan hij je helpen bij het contact opnemen met/aanschrijven van de geëigende autoriteiten. Het ligt niet direct voor de hand dat je meteen moet procederen (er is immers nog geen sprake van een geschil en als je de case goed onderbouwd voorlegt is er een reele kans dat je je eigendommen terugkrijgt).
Je zult de advocaat echter ook moeten helpen jou te helpen; ter voorbereiding van je case zou ik idd het advies van Bert opvolgen. Een aldus samengesteld dossier kan je zaak alleen maar goed doen en kan daarnaast ook aanzienlijk in kosten schelen (alles wat jij doet aann feiten verzamelen hoeft je advocaat niet meer te doen).
Tevoren zou ik wel goede (prijs)afspraken maken met advocaat (wat zijn de eerste stappen die gezet gaan worden en tegen welke kosten (vaste prijsafspraak moet mogelijk zijn), wat zijn vervolgstappen en de daarmee verbonden kosten, wat mag hij maximaal verspijkeren en wat moet daarvoor gedaan zijn etc.).
Nogmaals succes!
|
20 maart 2008 11:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
echtwaar?dan zullen die toch wel helpen zeker?als porsche rijders onder elkaar?
anton964
|
20 maart 2008 12:33 |
|
|