Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:32

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Beschermhoes 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Beschermhoes
Goedemorgen,

Mijn Porsche staat altijd binnen in een afgesloten, droge parkeergarage onder mijn appartement. Was nooit enig probleem. Helaas zijn er een aantal mensen die ongeveer een jaar geleden zijn begonnen met het voeren van twee (zwerf)katten en het neerzetten van mandjes voor de poezebeesten om lekker in te kunnen slapen. Dat heeft ertoe geleid dat we nu inmiddels drie à vier katten hebben die elke nacht in de garage tukken en daar de hele dag een beetje rondlopen. Ze vinden het heerlijk om op de motorkap van een nog warme auto te gaan liggen. Als dat niet mogelijk is zoeken ze bij voorkeur een lekker cabrioletdak op, tot grote ergernis van twee Z3-bezitters, een VW Golf cabrio-bezitter en ondergetekende. Een grote doek op in ieder geval het cabriodak zorgt er voor dat het dak niet vol komt te zitten met (nauwelijks te verwijderen) kattenharen. De carrosserieen zitten dan echter snel vol met kattenpoten. Niet dat dat meteen krast, maar ergerlijk is het wel.

Om deze ergernis een beetje te beperken wil ik een goede hoes bestellen die ik over de hele auto kan trekken. Het hoeft geen buitenhoes te zijn, hoeft er niet mooi uit te zien (liever niet zelfs) en moet het liefst een zo zacht mogelijke doek zijn die geen krassen maakt, ook als de auto niet helemaal schoon is.

Heeft iemand ervaring met met dergelijke hoezen en tips waar deze te kopen? Ik hoor het graag.

Alvast dank!

Laatst bijgewerkt door Eric 3.2 op 23 maart 2008 12:39, in totaal 1 keer bewerkt.

21 maart 2008 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
911 1974
Bericht 
bij Halforts, diverse maten, niet duur, lekker simpel gewoon van stof, niet waterdicht, (maar goed ademend, geen condensvorming e.d.)

Gebruik ik al jaren voor in mijn garage als ik aan het zagen en/of slijpen ga.

uitkloppen, uitwassen, geen probleem.

21 maart 2008 11:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Beschermhoes
Eric 3.2 schreef:
Het hoeft geen buitenhoes te zijn, hoeft er niet mooi uit te zien (liever niet zelfs) en moet het liefst een zo zacht mogelijke doek zijn die geen krassen maakt, ook als de auto niet helemaal schoon is.

2 oude moltons van je Oma door je Moeder aan elkaar laten stikken :idea: :wink:

21 maart 2008 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Je kunt ook de katten opruimen..................het is een parkeerplaats/garage geen katten verzamelplaats. :evil:

21 maart 2008 12:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
lelystad
Bericht 
Onze kat is 's nachts in de garage waar de p.cabrio staat.In het begin wilde hij ook op de auto slapen,maar nu niet meer. Over de auto zit een hoes en daarop liggen een paar oude ligstoel kussens want alleen een hoes is niet voldoende,daar komen de nagels doorheen en dan heb je nog krasjes. Nu heb ik een paar maanden geleden de kussens ingespoten met insecticide en de kat komt er niet meer op. Ook is er spul met een luchtje in de handel waar katten een hekel aan hebben,dat kun je ook proberen. Indien je de auto dagelijks gebruikt is het wat lastig,maar anders het proberen waard.

21 maart 2008 14:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
online tijgerpoep bestellen. in de garage gooien. katten voorgoed weg.
daarna de tijger erbij bestellen en die op die buurtgenoten met hun #%$&@&^$#*# bakjes melk afsturen.

21 maart 2008 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
in de dierentuin ff een kilootje poep van een tijger vragen
dit neerstrooien in de garage elke hoek een beetje en je hebt nooit meer last van katten daarzo :wink:
is top spul 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 maart 2008 14:46
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
2 debielen een gedachte :mrgreen:

21 maart 2008 14:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Wij hebben deze hoes nu een maand of 3 en hij bevalt prima, hij past goed en hij is stof en spatwaterdicht.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-porsche/156946937-autohoes-porsche-911-goed-ademend-stof-dicht-autohoes.html?

21 maart 2008 15:58
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Ach, als je de tijger erbij koopt, heb je meteen ook geen last meer van scharenslijpers langs de deur... :twisted:

21 maart 2008 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht 
Ola medestander! Ik heb sinds een paar maanden een apparaatje van 50 euro aan de muur gemonteerd dat ultrasoon geluid uitzendt. Er zit een bewegings- en temperatuursensor op. Als je 'm op een strategische plek bevestigt, aan de muur, het plafond o.i.d., dan werkt het echt perfect. Eerder kon ik een paar keer week haren bij mekaar schrapen en pootjes van de lak wassen, maar dat is nu helemaal over. Katten worden helemaal gek van het geluid en wagen zich er niet meer in de buurt. Honden overigens ook... but who cares? Werkt op batterijen. Ideaal.

zie hier:

http://www1.nl2.conrad.com/fas6/fh.php? ... _insertkz=

21 maart 2008 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht katten
Dit roept al het slechte in mij op. Geef ze een educatieve rotschop (helaas blijven ze dan wel bij jou uit de buurt maar niet bij je auto).

Ik had hetzelfde probleem (met krassen op de BMW als gevolg). En vaak smerige poten en zand over de hele wagen, haren op de cabriokap. Helaas moeten die poezen liefhebbers er vaak meerdere hebben en sturen ze ze dan het liefts zo veel mogelijk naar buiten. (de hele dag binnen is zo lastig). Dus de kat van de buren altijd op de 968 of later de GT3. De 968 kan je zo makkelijk op klimmen en bij de GT3 komt er nog zo lang lekker warme lucht uit de roosters in de achterklep (kan je ook nog droog onder de achterspoiler zitten). Zelf interesseert een auto ze helemaal niet, en hadden er ook geen last van want hun Espace was blijkbaar voor dat beest te lastig om op te komen.

Ernstig overwogen om schrikdraad (zware versie) in de tuin te plaatsen. Uiteindelijk een ultrasone CATSTOP geplaatst. Werkte zowaar ook nog (alleen niet bij bepaalde raskatten met een erfelijke gehoorstoornis, nee geen geintje). De kat is ondertussen verhuist en de auto staat nu in een garage dus het probleem is definief opgelost (de overige buurtkatten hebben de boodschap waarschijnlijk wel begrepen).

Afbeelding

De eigenaren van de kat (lastig bij zwerfkatten) inlichten over de kosten van spuitwerk aan een porsche wil ook wel helpen om de beesten beter bij zich te houden.

he, een ander was mij voor met de ultrasone katten verjager.

Anders werkt dit altijd nog (kan echter ook krassen op je auto geven)

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door 968mint op 21 maart 2008 19:49, in totaal 2 keer bewerkt.

21 maart 2008 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: katten
968mint schreef:
Werkte zowaar ook nog (alleen niet bij bepaalde raskatten met erfelijke gehoorstoornis, nee geen geintje

inderdaad geen geintje; bij mij loopt ook nog één stokdove kat rond die er af en toe nog wel opkruipt en niet gevoelig is voor het ultrasone geluid. Dan richt 'ie zich heel lief op als ik aan kom lopen en op het moment dat ie zich wil laten aaien, krijgt ie een knal voor z'n kop. Dus ook voor die laatste dove kat heb ik een oplossing gevonden. Hoe zeggen ze dat ook alweer?: Wie niet horen wil...

:lol: :lol: :lol:

21 maart 2008 19:02
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Boerenbond binnenlopen en zoeken naar kattenspray. Geurtje waar katten niet vrolijk van worden. Succes :wink:

21 maart 2008 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
djtommi schreef:
Ola medestander! Ik heb sinds een paar maanden een apparaatje van 50 euro aan de muur gemonteerd dat ultrasoon geluid uitzendt. Er zit een bewegings- en temperatuursensor op. Als je 'm op een strategische plek bevestigt, aan de muur, het plafond o.i.d., dan werkt het echt perfect. Eerder kon ik een paar keer week haren bij mekaar schrapen en pootjes van de lak wassen, maar dat is nu helemaal over. Katten worden helemaal gek van het geluid en wagen zich er niet meer in de buurt. Honden overigens ook... but who cares? Werkt op batterijen. Ideaal.

zie hier:

http://www1.nl2.conrad.com/fas6/fh.php? ... _insertkz=

Ontzettend bedankt voor de tip, hoop dat het een gouden tip is! Kun je me alleen aangeven welke het precies is, welk bestelnr? via de link zie ik nl. een heleboel verschillende opties.

21 maart 2008 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Master Ken schreef:
Boerenbond binnenlopen en zoeken naar kattenspray. Geurtje waar katten niet vrolijk van worden. Succes :wink:

heb ik ook geprobeerd, 2x per dag dat spul op de vloer gespoten. Helpt niet...

22 maart 2008 13:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Eric 3.2 schreef:
Ontzettend bedankt voor de tip, hoop dat het een gouden tip is! Kun je me alleen aangeven welke het precies is, welk bestelnr? via de link zie ik nl. een heleboel verschillende opties.

Eric, het is deze: Elektronische honden- kattenverschrikker
Bestnr.: 620109 - 8A . Werkt op zo'n blokbatterijtje, maar je kan 'm ook aan de stroom hangen. Zet 'm wel strategisch neer, zodat ie niet afgaat bij elke passerende auto of persoon, want dan is de batterij weer snel leeg...

22 maart 2008 13:08
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Kattenliefhebbers moeten maar niet verder lezen,
hierbij wat dieronvriendelijke oplossingen:

Wel wil ik eerst nog even opmerken dat ik geen kattenhater ben, heb zelf 2 honden en een kat maar ik ben van mening dat huisdieren geen overlast in welke vorm dan ook moeten opleveren voor buitenstaanders.
Daarnaast verkeer ik in de gelukkige omstandigheid meer dan voldoende (afgezette) grond om mijn huis te hebben, honden lopen dan ook los.
In overleg met de buren loopt onze kat ook los, indien zij hier alsnog problemen mee zouden krijgen blijft de kat binnen.

Enkele oplossingen:
1) Plantenspuit met azijn - vinden ze vreselijk als ze zich wassen
2) Koffieprut - gaat tussen hun pootjes zitten, resultaat zie 1
3) Gebakken spons voeren - resultaat is terminaal

22 maart 2008 14:12
Profiel
Bericht 
die eerst 2 zijn goed :D
dat laatste vind ik nou net minder :cry:

je kunt de kat ook verkopen aan de shoarma shop :wink:

22 maart 2008 14:15
Profiel WWW Facebook 
981 Boxster GTS
Bericht 
drknauf schreef:
die eerst 2 zijn goed :D
dat laatste vind ik nou net minder :cry:
je kunt de kat ook verkopen aan de shoarma shop :wink:

Ben ik met je eens hoor Mike

p.s.
Dat van die shoarma deal moet je niet wereldkundig maken, weet je wat een beetje kat doet tegenwoordig 8)
Heb je zo een leuke 993 bijelkaar :wink:

22 maart 2008 14:21
Profiel
Westervoort
djtommi schreef:
...bij mij loopt ook nog één stokdove kat rond die er af en toe nog wel opkruipt en niet gevoelig is voor het ultrasone geluid. Dan richt 'ie zich heel lief op als ik aan kom lopen en op het moment dat ie zich wil laten aaien, krijgt ie een knal voor z'n kop.

:thumright: Stoere vent.

In plaats van 't op de dieren af te reageren, zou ik de oorzaak aanpakken ; de mensen aanspreken die deze katten binnenhalen/laten en hun verantwoordelijk stellen voor gevolgkosten...het blijft een garage en geen opvanghuis voor katten.
Hoe komen die katten er eigenlijk in als 't een afgesloten garage betreft?

22 maart 2008 16:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Jurgen schreef:
In plaats van 't op de dieren af te reageren, zou ik de oorzaak aanpakken ; de mensen aanspreken die deze katten binnenhalen/laten en hun verantwoordelijk stellen voor gevolgkosten...het blijft een garage en geen opvanghuis voor katten.
Hoe komen die katten er eigenlijk in als 't een afgesloten garage betreft?

Jurgen, ik zit zelf in het bestuur van de VvE en we hebben de 'kattenvoerders' al aangesproken. Nu is het zo dat iemand in de buurt (maar woonchtig buiten ons complex) de katten iedere dag schijnt te voeren. Een deel van die katten heeft onze parkeergarage als slaapplaats gekozen. Het is een afgesloten garage maar de elektrische poorten hebben spijlen waar de katten net doorheen kunnen...

22 maart 2008 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
djtommi schreef:
Eric, het is deze: Elektronische honden- kattenverschrikker
Bestnr.: 620109 - 8A . Werkt op zo'n blokbatterijtje, maar je kan 'm ook aan de stroom hangen. Zet 'm wel strategisch neer, zodat ie niet afgaat bij elke passerende auto of persoon, want dan is de batterij weer snel leeg...

Zojuist besteld, ik hoop 'm in een klein weekje in huis te hebben. Ben erg benieuwd.

22 maart 2008 17:56
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Iemand schreef:
Het is een afgesloten garage maar de elektrische poorten hebben spijlen waar de katten net doorheen kunnen...

Kippengaas er tussen spannen ?

22 maart 2008 23:16
Profiel
Westervoort
Bericht 
Aan zo'n hele simpele oplossing zat ik ook te denken...

22 maart 2008 23:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende