Auteur |
Bericht |
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Draai die dop maar eens los bij een warm blokje
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
29 feb 2008 20:18 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Zouden we 't hier over 10 jaar nog over hebben?
Ben bang van wel...
|
29 feb 2008 20:23 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Als we maar gelukkig zijn met de auto die we hebben toch? Ieder zijn eigen smaak en voorkeur,als we allemaal hetzelfde hadden, was het ook niet leuk!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
29 feb 2008 20:34 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Daarom, alles puur goed bedoeld provocatief onderhoudend en toch met een kern van waarheid;
"Modern" kan nogal saai zijn voor sommigen. Persoonlijk rijd ik door de week al een "moderne" auto, dus in het weekend mag het best wat spannender. Zo is voor mij ook het verschil tussen C2 en C4.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
29 feb 2008 21:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Mijn specialist zei me ooit dat ik bij mijn rijstijl (hoogstzelden circuit, funauto bij droog en regen, 10K km per jaar) het verschil tussen een (964) C2 en C4 hoogstwaarschijnlijk nooit ging merken. Je schijnt met een C4 iets verder te kunnen gaan dan met een C2, maar als een C4 gaat glijden doe je ook echt niks meer. Ben met mijn eerste C4 ooit op 27 december bij de afslag Leusden van de A28 (scherp bochtje rechts) vrolijk gaan glijden in een sneeuwbui en kon helaas erg weinig. So much voor mijn onterechte veiligheidsgevoel in een C4 in de sneeuw. Het is dus geen Range Rover!
Voor dagelijks gebruik is een C2 volgens mij ook zeer goed te doen. Je hebt alleen een auto onder je kont van 200+ pk (sommige heel veel meer +) en daar hoort bij natte wegen een wat linker gedrag bij. Als je daar rekening mee houdt, is het best te doen. En uitglijers zijn er altijd. Ken ook mensen die een C4 bij droog weer achteruit een slootje in reden...
Verder is een tiptronic lekker bij dagelijks gebruik. Maar als funauto miste ik in mijn 2e 964 destijds de lol van het zelf schakelen. Ook het feit dat hij geen 5 had en de 1 nooit gebruikte maakt me niet heel blij. Voor mij dus geen 964 tip meer. Maar ieder z'n meuk. En uiteraard is een 964 tiptronic bak niet te vergelijken met een 997 tip.
En al blijft het leuk om de eeuwige C2 en C4 discussies te lezen en de tiptronic voor- en tegenstanders met elkaar in de clinch te zien gaan hier, ik verbaas me er altijd weer over hoe die discussies langzaamaan een steeds grimmiger en betweteriger karakter krijgen met argumenten als 'een C4 is véél duurder in onderhoud' 'een tiptronic bak is veel robuuster en onderhoudsongevoeliger' etc etc.
Laat mensen toch lekker zelf kiezen wat ze willen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2008 21:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
bij een "informed choice" geen bezwaar. maar mensen zijn vaak dom en komen dan thuis met een vette 4wd.
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 21:30 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2008 21:32 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Wolf jij bent zo slim als een vos
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
29 feb 2008 22:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
de auto horn, de auto. niet de bestuurder....
_________________________________________ oud is beter
|
29 feb 2008 22:40 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
omgekeerde logica
een C2 is veiliger, want als hij gaat kan je nog corrigeren; bij een C4... vergeet het maar
zo, nu kunnen we er weer een paar pagina's tegenaan
_________________________________________ Got coffee?
|
01 maart 2008 11:11 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Echt niet; die C4 is net een locomotief op rails zo stabiel. Niet om te krijgen gewoon...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 maart 2008 11:40 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ben toch benieuwd hoeveel pagina's er in totaal al aan deze discussie gewijd zijn Maar goed, zo'n C2 is zo gek nog niet, weet ik uit ervaring
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 maart 2008 11:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
01 maart 2008 12:06 |
|
|
Lydia
|
Jip, stap maar bij mij in ...
Hahaha, héérlijk, alwéér die discussie ...
|
01 maart 2008 12:09 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Reken maar dat je een C4 om kan krijgen. En als een C4 gaat dan gaat ie meestal ook over 4 wielen. Moet je toch een hele vent zijn (of vrouw, Lydia ) wil ja dat netjes op de weg houden.
Dan heb je het met een C2 iets makkelijker als ie uit breekt
Oef....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 maart 2008 12:16 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Ik vind eigenlijk een C4 veel beter, oh nee een C2... of was het nou een C4... of een C2....
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
01 maart 2008 12:29 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
een driftende en donut makende 964.c4
http://www.youtube.com/watch?v=QqnZBT9L-0g
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
01 maart 2008 12:32 |
|
|
Lydia
|
Ik heb met Dillon op Zandvoort ook getracht een donut te maken. Dat gaat wel, maar dan moet je echt knettershard rijden. Dat betekent dat je ook knettershard om gaat en dat je veel ruimte nodig hebt. Zo'n vangrail aan de zijkant is toch een slordig gezicht.
|
01 maart 2008 13:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
booooring
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2008 14:04 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
01 maart 2008 14:37 |
|
|
ECT
|
Driften, donutjes maken.... Ik zie er de lol niet van in. Een aanslag op de aandrijving en bandjes. Zonde
|
01 maart 2008 15:20 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
C2 is leuker om mee te spelen
|
01 maart 2008 20:18 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Denk je? Ik speel ook leuk hoor!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
01 maart 2008 20:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Is den 993 TT standaard 4wd?
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2008 21:13 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja is standaard 4wd! Die van mij is echter ook 2wd geweest, toen voordiff stuk was
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
01 maart 2008 21:34 |
|
|