Auteur |
Bericht |
roonan
|
Alweer een nieuw lid
Dag allemaal,
Ik zal mij ook even netjes voorstellen. Mijn naam is Ronald (40) en ik ben sinds een maand de trotse bezitter van mijn tweede, te weten een 993 TT nachtblauw met blauw interieur. Hiervoor had ik een jaar lang een 993 C2 irisblauw, waar ik zeer veel plezier aan heb beleefd.
Ik ben overgestapt op de turbo voor de looks (ik vind de C2 een beetje te lief), voor de prestaties (behoeft geen commentaar) en voor de vierwielaandrijving (de C2 verraste mij een keer in Engeland wat resulteerde in een aanvaring met een muurtje, schade aan ego was vele malen groter).
De turbo bevalt zeer goed en verbaasd nog elke keer qua performance. Ik mis alleen de sound van mijn oude C2, de turbo is zoals menigeen weet een stuk stiller naarmate hij op toeren komt. Ik heb als probeersel de fabspeed muffler bypass set gekocht (klonk best aardig op het filmpje). Hij kan nu op sommige momenten erg lekker klinken, maar vanuit de auto is het bij sommige toerentallen net of de uitlaat lek is. Is er iemand (ja, ik heb al veel rondgekeken hier in oude threads, maar niet echt iets gevonden) die nog suggesties heeft op dit gebied, of waar ik even kan komen luisteren?
Met vriendelijke groet,
Ronald Vonk
|
22 maart 2008 11:21 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Welkom! Misschien een paar pics?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
22 maart 2008 11:23 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, roonan. Inderdaad, een paar foto's zou leuk zijn.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 maart 2008 12:04 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Welkom op het PF Ronald. Have Fun!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
22 maart 2008 12:55 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Welkom!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 maart 2008 13:47 |
|
|
drknauf
|
bonjourrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ronan
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 maart 2008 13:50 |
|
|
rswartz
's-Gravenhage
|
Alweer een mieuwe forummer
welkom Ronan .
D.D. (Peter) heeft ook ervaring met Fabspeed
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
22 maart 2008 13:55 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
welkom, mooi hoor een 993TT, ikzelf heb een 996TT met Supersprint uitlaatsysteem. Zeer mooi geluid. Je kan gerust komen luisteren met bak koffie erbij...of anders op de meeting 30maart.
|
22 maart 2008 14:21 |
|
|
P-911
964 C2
|
993TT, één van mn all-time favo's. Welkom hier
|
22 maart 2008 16:25 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Mooi hoor, 993TT, lekker heftig! Jammer dat geluid blijkbaar wat tegenvalt, maar eerste tips hierboven gelukkig al gezien.
|
22 maart 2008 17:24 |
|
|
roonan
|
Uiteraard, hier volgen er een paar:
Mijn vorige 993 C2:
Mijn dagelijkse auto:
Mijn nieuwe aanwinst:
En nee, er hoeft niet geraden te worden waar hij vandaan komt
Ronald.
PS. eigen foto's heb ik nog niet echt van de 993TT, doordat het weer en de tijd het nog niet hebben toegelaten om een paar mooie plaatjes te schieten.
|
22 maart 2008 18:49 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Fijn! Mijn auto klinkt ook redelijk sukkelig. Maar ach. So what.
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
22 maart 2008 18:55 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Welkom hier Roonan en mooie TT hoor ! Veel plezier ermee, gaat best lukken denk ik.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
22 maart 2008 19:02 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Welkom Roonan!Mooie P!En ook een mooie dagelijkse auto zo een CLS, ik vind dat ook n hele mooie Mercedes!Enjoy both!!
|
22 maart 2008 19:04 |
|
|
roonan
|
Kan je die twee vergelijken dan qua sound? De C2's (993 vs 996) hebben echt een hele andere sound. Wel bedankt voor het aanbod.
Ronald.
|
22 maart 2008 19:26 |
|
|
rswartz
's-Gravenhage
|
Waw, wat een mooie 993TT, schitterend
Heel veel succes, ook een mooie benz
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
22 maart 2008 19:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Alweer een nieuw lid
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 maart 2008 19:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een schitterende TT
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 maart 2008 9:46 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Welkom Ronald!
Ik vraag me af of een C4 Turbo niet minstens net zo 'verrassend' kan zijn als een 'normale' C2. Hoe gaat dit je tot nu toe af?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 maart 2008 11:03 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Roonan welkom!
Mooie 993TT dat je gekocht hebt. Van Fabspeed zelf ken ik niet veel maar is het zo niet dat je nog even de uitlaat moet inrijden? De sound ga normaal nog veranderen.
Veel succes
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
23 maart 2008 20:31 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
klopt helemaal, maar om een idee te geven wat alles kan doen (incl spruitstuk ed)
|
23 maart 2008 20:45 |
|
|
Josh
Lekkerkerk
|
993 C2 is mooi, Turbo nog mooier Jammer dat die CLS geen echte AMG is
Succes met de zoektocht voor de goede uitlaat.
|
23 maart 2008 21:30 |
|
|
roonan
|
Hoe zie je dat zo snel op de foto, alleen de remklauwen zijn anders en die zie je niet zo duidelijk op deze foto's, voor de rest zijn alle details aanwezig. ik heb wel op het punt gestaan hem om te ruilen, maar geloof het of niet, de verschillen vond ik tegenvallen ten opzichte van het prijsverschil. daarnaast rij ik hem toch alleen zakelijk en sta elke dag in de file.
Maar wie weet, mijn compagnion heeft laatst een SL55 gekocht en dat is echt een vette alrounder. Of een CLS63, ook leuk.... eerst maar even genieten van de turbo
Ronald.
|
24 maart 2008 18:19 |
|
|
roonan
|
Klopt! Hij kan vooral op droog bij hard uit accelereren in een scherpe bocht toch nog dwars gaan, doordat de voorwielen te laat bijspringen.
Ik heb nog niet echt de auto leren kennen, maar bij nat heb ik al een keer flinke wielspin (op vier wielen) gehad in 2. In de sneeuw is hij redelijk voorspelbaar (ik heb vijf jaar een impreza gehad). Maar het blijft een berg vermogen en zeker als de turbo er flink inkomt is het zaak goed te weten waar je mee bezig bent.
Ronald.
|
24 maart 2008 18:28 |
|
|
roonan
|
Ik kom als het goed is naar de meeting 30 maart, ben benieuwd!
Ronald.
|
24 maart 2008 18:29 |
|
|