Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Garmin en de satellieten. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Garmin en de satellieten.
Heb sinds vorig jaar zomer een Garmi Nuvi 660. Deze was altijd al een beetje langzaam met het vinden van satellieten. Helaas vanaf vandaag vind de Garmin helemaal geen satellieten meer.

Heb al de laatst beschikbare firmware en software geupdate. Heb ook al op reset gedrukt.

Is er iemand met een Garmin en dezelfde ervaring? En een oplossing?

19 maart 2008 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik heb niet de zelfde maar heb wel de zelfde problemen mer mijn navman.

gr anton964

19 maart 2008 23:54
Profiel
Bericht 
Ik heb hier ook wel eens last van gehad. Soms was er de volgende dag op eens wel zicht op satelieten.
Sinds kort heb ik Nokia 6110 Navigator. Deze vind altijd via GPRS binnen enkele seconden de satelieten en dat is een verademing.

20 maart 2008 0:14
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Mijn TOMTOM is ook altijd wakker :cheers:

20 maart 2008 0:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Afgelopen vakantie het zelfde probleem gehad met de Garmin 660.Dus ik denk dat het toch wel meer voorkomt.
Was nog in de garantie en is netjes omgeruild door Halfords waar we hem hadden gekocht (een hele nieuwe met de laatste nieuwe software)
Goede service! :D
Succes ermee
Grtz. Eveline

20 maart 2008 0:58
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lijkt me iets met de ontvanger zelf te maken te hebben. Ik weet dat de Gramin redelijk 'ongevoelig' is en dus bij het minste of geringste niet voldoende signaal ontvangt.
Daarnaast heeft Garmin een iets andere methode om de catalogus bij te werken. De GPS satellieten sturen namenlijk de catalogus met posities door aan de GPS ontvanger. De ontvanger heeft die nodig om zijn eigen positie te bepalen. Garmin haalt eerst de volledige catalogus op voordat hij aangeeft dat de satellieten ontvangen worden. Wel zeer betrouwbaar maar zeker een stuk trager daardoor.

23 maart 2008 11:15
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Er is toch ook een relatie tussen (de dikte van) het wolkendek en daarmee zichtbaarheid van de satellieten :?:

Bedoel met het oog op de huidige 'zware' bewolking.

Hoe is het met een heldere hemel :?:

23 maart 2008 12:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Gisteren toch maar naar de verkoper gegaan. Geen probleem, krijg van de week een nieuwe.

23 maart 2008 12:27
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb even mijn Becker geprobeerd, maar viel op dat deze er ook duidelijk langer dan anders voor nodig had om een fix te krijgen!

Hebben tijdens een rit vorig jaar in Zwitserland ook gemerkt dat tijdens slecht weer diverse GPS-en op dezelfde plek even de 'kluts' kwijt waren.

Dus klinkt goed een nieuwe, maar of dat de oplossing is ook gezien de opm. van Maurice over de gevoeligheid 8)

23 maart 2008 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Heb vorig jaar tijdens een rit in Zwitserland geen enkel probleem gehad :)

23 maart 2008 16:52
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bij mij duurt het ook langer dan vroeger. Ook valt het geluid nu altijd weg. Ook maar eens terug gaan naar de verkoper :wink:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

23 maart 2008 20:00
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Er is toch ook een relatie tussen (de dikte van) het wolkendek en daarmee zichtbaarheid van de satellieten :?:

Klopt helemaal Paul. De signalen van de GPS satelieten zijn zeer hoog frequent, niet al te sterk en daarmee zeer snel onderhevig aan invloeden in de omgeving van de ontvanger. Het wolkendek maar ook rijden tussen bomen en gebouwen kan rare reflecties van de radiosignalen teweeg brengen die dan de ontvanger in de war brengen.
Ook de stand van de satelieten aan de 'hemel' is een belangrijke factor. Hoe lager aan de horizon hoe slechter de GPS zijn werk zal doen.

(erg leuk boven de beide poolcirkels overigens. Hoe dichter je aan de polen komt hoe minder nauwkeurig je positie te bepalen is. 8) )

30 maart 2008 23:30
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]