Auteur |
Bericht |
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Vacuum Benzinetank
Vraagje. Als ik wat langer heb gereden en dan ga tanken zit de benzinetank dop vaak zo vastgezogen dat het moeilijk is om 'm eraf te krijgen en komtie los dan hoor 'm lucht aanzuigen en soms plopt de tank zelfs weer terug in zijn vorm. Hij trekt dus zo vacuum dat zelfs de benzinetank samentrekt ... Beetje vacuum ok maar dit is een beetje veel.
Denk dat daarom ook de benzinemeter het begeven heeft. De aluminium buis waar de vlotter inzit gaat van boven helemaal naar de onderkant van de tank. Omdat deze zo vervormd is door het vacuum is die aluminium buis gaan krommen en de vlotter zit daar vast in.
Hebben meer P's zo'n sterk vacuum? Is er een ontluchting of ventieltje dicht gaan zitten? Het is nu namelijk erger dan een paar jaar geleden.
Gr, Jack
|
16 nov 2004 15:53 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
der hoort idd een ventieltje te zitte ...
Zal hoogstwaarschijnlijk wel kapoetsj zijn.
Lijkt me absoluut onlogisch dat de benzinetank terug in zen vorm "plopt"
|
16 nov 2004 17:01 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Waar zitie dan vestopt
Echt wel waar hoor, echt
|
17 nov 2004 1:16 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Geloof jou wel hoor Bedoel alleen dat ik niet geloof dat dit zo hoort te "ploppen" ... 1 vd volgende "ploppen" zou wel es de laatste (van jou benzinetank) kunnen zijn vrees ik ...
Waar die bij een SC zit durf ik nie te zeggen.
Heb je geen workshopmanual vd SC Daar kan je het vast en zeker vinden.
Dirk
|
17 nov 2004 6:43 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Misschien in de dop zelf?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 nov 2004 10:51 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een verstopt verstopt ontluchtingsgaatje
Weet helaas voor jou ook niet waar die zit.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 nov 2004 10:58 |
|
|
hoek0201
|
Onder je zekeringskast (voorin) zit als het goed is een T-stuk. Hieraan zit een slang die van de tank afkomt en als ik het goed heb een van de vulopening. Deze komen samen in de T-splitsing en horen dan via en slang naar voren te lopen. Als ik het wel begrepen heb hoort deze dan via een zogenaamd charcoal canister te lopen (een soort filter), deze opstelling is vaak verwijderd. Bij mij loopt de slang verder naar voren en komt uit onder mijn bumper, je kunt controleren of deze open is door hem bij de t-splitsing los te maken en er eens doorheen te blazen of te z..., what ever turns you on. Je komt tegelijkertijd ook de ontluchtingsslang tegen van je remvloeistofresevoir, maar dat wisten jullie al natuurlijk. Enjoy... en mocht je meer vragen hebben dan horen wij het. Het goed nieuws is natuurlijk dat je nu weet dat je tank opstelling NOG nergens lekt. Ik heb inderdaad weleens gehoord dat men een gaatje boort in de tankdop, ik zelf zou gaan voor de optie via de onluchtingslang.
Gr. Gerko
1978sc
|
17 nov 2004 11:13 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Dank je. Ik ga zeker het kleine slangetje dat de benzinetank induikt eens checken. Is dat niet de overloop? Komt na (of voor, hangt ervan af hoe je het ziet) de benzinedop weer samen met de de grote pijp dus een gesloten systeem?
Zo te zien is die houtskoolfilter is er inderdaad tussenuit gehaald maar een filter is nog geen ventiel dus weet nog niet helemaal of en waar er een ontluchtingsventiel zit.
[/quote][/code]
|
17 nov 2004 11:33 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Lekker zo'n open zekeringkast bij de tank..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
17 nov 2004 11:38 |
|
|
hoek0201
|
Precies dat is inderdaad wat ik bedoel, maakt denk ik niet uit of dat de overloop is want als deze open is is het toch ook ontluchting?
Gr. Gerko
|
17 nov 2004 11:41 |
|
|
John
Cayenne
|
Jeetje,
Dat ziet er goed uit zeg die stoppenkast zo dicht bij je sapvoorraad.
Ik heb in een grijs verleden wel is gehoord dat een SC spontaan in de hens kan vliegen, was wel is gebeurt op de ring van A-dam.
Zou dat met dit euvel (gevaarlijke) verband hebben??????
|
17 nov 2004 12:45 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Zekeringetjes bij de juicebak is niet echt het beste idee van meneer P inderdaad. Het is origineel zo en zal elke sc hebben neem ik aan.
Nu voor de foto even kaal getrokken maar je moet de bekleding over de tank en het dekseltje over de zekeringen er even bijdenken en dan ziet het er als nieuw uit.
Spontane fik in een auto (P heeft daar zeker niet het alleenrecht op) is 95% van de gevallen kortsluiting in de bedrading bij de motor of dashbord. En al zouden de zekeringen vonken gaan spetteren dan moet er nog heel wat gebeuren wil er iets met de tank gebeuren. Eh, je moet dan geen lekje hebben natuurlijk... Blussertje is wel onder handbereik maar dat is een ieder aan te raden.
Overigens had ik al in de planning om binnenkort de hele zekeringkast en alle bedraging eruit te halen en dan leg ik het opnieuw aan. Ga ik gelijk iets van een brandvertragend "iets" bedenken. Kan er niet zomaar een brandvertragend dekentje of iets dergelijks overheen doen aangezien het dan te warm kan worden en kan gaan broeien. Iemand goede ideeen?
|
17 nov 2004 13:39 |
|
|
hoek0201
|
Heb laatst iets gelezen op www.pelicanparts.com, over het ombouwen van de zekeringen kast naar zekeringen nieuwe stijl, zag er mooi uit. By the way heb je al ge.......?
Gr.
Gerko
1978sc
|
17 nov 2004 15:25 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Nee. Heb nog niet gezogen.
Als je mijn foto bekijkt, ik zie geen t-splits. Is die er uitgehaald? Zou die moeten zitten waar dat witte plastic tussenstukje zit, tussen het kleine zwarte slangetje? Als ik dat losmaak en daar aan ga zuigen zuig ik benzine op denk ik aangezien die de tank ingaat.
Wil het graag origineel maar, voor nu denk ik dat ik maar een 1 millimeterboortje door mijn tankdop ga jagen. Al bedenk ik mij gelijk dat ik dan stof, vuil en water (en gezien mijn bijzonder zware voet en het benzineverbruik waarschijnlijk ook vogeltjes en kleine stoeptegels) rechtsstreeks de tank inzuig.... Lijkt me niet zo'n beste oplossing.
Hellep
Gr,
J
|
17 nov 2004 23:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Voorzichtig bij oversteekplaatsen bij kleuterscholen...
Gewoon even bij je specialist langs gaan. Voordat je tank straks knakt en je verder van huis bent. En wat als je nou je tankdop gewoon niet helemaal vastdraait tot je de oplossing hebt?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 nov 2004 0:46 |
|
|
hoek0201
|
Mogge,
Inderdaad dat is waar bij mij dit T-stuk zit, vervolgens loopt er een slangetje naar voren dat uitkomt onder de bumper. Volgt ongeveer de zelfde route als het ontluchtingsslangetje van het remvloeistofresevoir. Weet niet of dit orgineel is zo. Zal in de loop van de ochtend eens even op de PET6 kijken. Laat het je nog weten. Mocht het niet orgineel zijn, lijkt mij nog steeds een betere optei dan eeen gaatje in je tankdop boren.
Gr. Gerko
\
|
18 nov 2004 8:50 |
|
|
hoek0201
|
Nou ik ben er denk ik uit. Er is op de SC een verschil tussen de auto's tot model -79 en daarna. Het ziet er naar uit dat jij inderdaad dat t-stuk mist, vandaar het vacuum. Het is volgens mij onderdeel nummer 911 201 171 02 (vrij duur), er zou dan dus een slang naar voren moeten lopen die net naast je accu aan de voorkant onder de bumper uitkomt. Als het bij jou mist zou ik gaan voor de opstelling vanaf model 80-, dit maakt gebruik van een expansie kamer item 911 201 381 00 en/of 113 201 801, in dit geval hoef je dus niet bang te zijn dat als je de tank vult tot aan de dop dat er benzine uitloopt via de t-splitsing. De kool canister, zit volgens mij helemaal achterin bij de olietank. Ik heb hem niet meer maar volgens mij heeft dit niets te maken met jou vacuum. Goedkope oplossing is zelf een stuk slang kopen met een t-splitsing bij de autoparts zaak.
Mocht je nog meer info willen dan hoor ik het,
Gr. Gerko
|
18 nov 2004 11:08 |
|
|
hoek0201
|
By the weg, het kool filter is volgens mij een amerikaans iets, weet niet zeker of dit ook op een europese auto zou zitten. Het gaat er bij dit ding om dat de vedampingsgassen uit de benzinetank niet in de openlucht komen maar worden geloosd in het luchtfilter (zou zitten vlak bij de vulopening van je olietank).
Gr. Gerko
1978sc
|
18 nov 2004 11:13 |
|
|
Jack
911 SC targa '79Amsterdam
|
Dat is hetgeen ik nu ook doe. Ben inderdaad bang dat de tank teveel en tevaak vervormt en een keer scheurt (metaalmoeheid door buigen op hetzelfde punt). Gerko, dank voor je onderzoek en je duidelijke uitleg. Heb ik wat aan . Klinkt inderdaad erg Amerikaans zo'n filter. ]
En dat ga ik dus doen! Als ik nou eens zo'n klein benzine filtertje bij Halfords koop en die aan het eind van de ontluchting erop peuter?
Zal volgende week worden aangezien hij nu bij A-point schadeherstel staat om de schade aan mijn deur (verzekering werk) te herstellen.
|
18 nov 2004 15:35 |
|
|